Google prichádza s prelomovou novinkou. Odfoť, po čom túžiš, a opíš, ako konkrétne by si to chcel
- Google chce ľuďom uľahčiť proces vyhľadávania vecí
- Ponúka ti možnosť, ako môžeš pri vyhľadávaní kombinovať obrázky aj text
- Google chce ľuďom uľahčiť proces vyhľadávania vecí
- Ponúka ti možnosť, ako môžeš pri vyhľadávaní kombinovať obrázky aj text
Spoločnosť Google je každému známa najmä vďaka jej internetovému vyhľadávaču. Po celé roky jeho fungovania sa firma snaží ľuďom poskytnúť čo najjednoduchšie a najlepšie možnosti, ako nájsť výsledok, po ktorom pátrajú. Momentálne prichádza s ďalšou zaujímavou novinkou.
CNN uvádza, že Google chce ľuďom uľahčiť proces vyhľadávania vecí, ktoré sa nedajú opísať jednoducho slovami či obrázkom. Spoločnosť vo štvrtok navrhla riešenie tohto problému. Ponúka ti možnosť, ako môžeš pri vyhľadávaní kombinovať obrázky aj text.
Vyhľadávaj konkrétne položky
Táto novinka sa nazýva „multisearch“ alebo v preklade „multi-vyhľadávanie“. Google vo svojom blogu vysvetľuje, ako to vyzerá a funguje v praxi.
„Pomocou funkcie multisearch, ktorá sa nachádza v možnosti Lens v Google aplikácii, sa dokážeš dostať až za naše vyhľadávacie pole a klásť otázky ohľadom obrázkov, ktoré uvidíš,“ píše produktová manažérka Belinda Zengová.
„Multisearch ti pomôže naplniť tvoje vizuálne potreby napríklad ohľadom štýlu či dekorácie v tvojej domácnosti. Na začiatku si otvor aplikáciu Google na svojom Android alebo iOS zariadení. Vyber si možnosť Lens (kamera) a vyber si určitý obrázok, snímku obrazovky z tvojej galérie alebo odfotografuj objekt, ktorý chceš vyhľadať. Následne potiahni nahor, stlač ‚+ pridať do vyhľadávania’ a dopíš text,“ vysvetľuje Belinda Zengová.
Na Slovensku zatiaľ nedostupné
TechCrunch vysvetľuje, ako táto metóda vyhľadávania vyzerá v praxi. Nájdeš si napríklad šaty, ktoré sa ti páčia, ale chceš ich v inej farbe. Odfotografuješ ich a k obrázku dopíšeš napríklad „zelená“ alebo akúkoľvek farbu preferuješ. Podobne to funguje aj s nábytkom či rastlinami.
Pri kvetoch sa môžeš dozvedieť, ako sa máš o konkrétny druh starať. Rastlinu teda odfotografuješ a k fotke dopíšeš napríklad „starostlivosť“. Avšak je v tom jeden háčik. Podľa portálu TechCrunch je táto novinka, žiaľ, zatiaľ dostupná iba v Spojených štátoch amerických a v Anglicku.
Príjmy Googlu za reklamu presiahli 200 miliárd
SITA uvádza, že podnikanie Googlu v internetovej reklame zaznamenalo ďalší silný výkon. Počas nákupnej predvianočnej sezóny minulého roka zisk firmy Alphabet, ktorá je majiteľom Googlu, výrazne narástol. Počas záverečných troch mesiacov minulého roka sa zvýšil o 36 percent.
Za október až december Google vykázal tržby za reklamu v sume 61,2 miliardy dolárov. Výsledky podnikania Googlu v reklame tvoria podstatnú časť zisku spoločnosti Alphabet. To však nie je žiadnou novinkou, keďže spoločnosť Google zvyčajne funguje vďaka reklamám.
„Firma Alphabet dosiahla vo štvrtom kvartáli zisk 20,6 miliardy dolárov čiže 30,69 dolára na akciu. Za celý minulý rok príjmy Googlu za internetovú reklamu prvý raz v jeho histórii prekročili hranicu 200 miliárd dolárov. Vlaňajšie tržby za reklamu boli v objeme 209,5 miliardy dolárov, čo bolo v porovnaní s predpandemickým rokom 2019 viac o 55 percent,“ uvádza SITA.
Tomuto nárastu zisku Googlu výrazne pomohla pandémia Covid-19. S ňou spojená povinná karanténa spôsobila, že nákupy prostredníctvom online priestoru sa stali bežnejšími než v minulosti. Google sa teda stal príťažlivejším pre obchodníkov snažiacich sa skontaktovať so spotrebiteľmi zatvorenými doma.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: CNN, Google, TechCrunch