GymBeam ukázal finančné výsledky za polrok: Slovenská značka láme svoje vlastné rekordy
- Slovenská značka GymBeam zverejnila výsledky za druhý štvrťrok
- Prekvapila miliónovými tržbami a nárastom na trhu v susedných štátoch
- Slovenská značka GymBeam zverejnila výsledky za druhý štvrťrok
- Prekvapila miliónovými tržbami a nárastom na trhu v susedných štátoch
Ak sa povie slovenská značka zaoberajúca sa zdravou výživou, určite si spomenieš práve na brand GymBeam. Ten vo svojom biznis portfóliu ponúka aj fitness príslušenstvo či výživové doplnky pre zdravý životný štýl. Zakladateľom a CEO je Košičan Dalibor Cicman.
Značke GymBeam sa už podľa čísel vo Finstate viac než darí. Zatiaľ čo v roku 2020 mala eseročka tržby vyše 34 miliónov eur, o rok poskočila nad 52 a za minulý rok sa mohla pochváliť takmer 90-miliónovým obratom. Zdá sa, že Gym Beam sa darí aj v tomto roku.
Rekordné čísla GymBeam
Cicman totiž na sieti LinkedIn zverejnil čísla obratu za prvý polrok roku 2023. V druhom kvartáli má GymBeam podľa Cicmanových slov tržby 34 miliónov a spolu za polrok tohto roku 77 miliónov eur. Je tak na ceste k prekročeniu vlastného rekordu.
„Rekordná hrubá marža 45 %, predtým bol Q rekord 42 %, a to Q1-2,“ píše na sociálnej sieti Cicman. Hrubá marža po lopate znamená, že pre firmu ide o ukazovateľ ziskovosti a pre tento ukazovateľ platí, čím vyšší, tým lepšie. Toto číslo je zároveň aj indikátorom ekonomického a finančného zdravia firmy.
Nárast na zahraničných trhoch
Cicman sa zároveň pochválil aj navýšením výrobných kapacít. Tie podľa jeho slov rozšíril z 1 500 m² na 7 000 m². „…a tak mame spolu v Košiciach skladové kapacity už 17 100 m²,“ priblížil na sociálnej sieti.
Okrem iného CEO GymBeam ešte prezradil, na ktorých trhoch rástli najviac. Na ukrajinskom o 188 %, v Poľsku o 170 % a na nemeckom o 135 %. „…od vzniku ani jeden trh nepadal a najpomalšie rastie SK 35 % YoY, čo je strategické rozhodnutie pri súčasnom trhovom podiele,“ píše Cicman.
Známy slovenský brand
Príbeh GymBeam sa začal písať v roku 2014, ale spoločná cesta zakladateľov začala oveľa skôr. Dalibor Cicman sa venuje eCommerce približne od roku 2004, odkedy tiež zhromažďoval svoj „dream tím“, ktorý sa spolupodieľal na tom, aby bola dnes táto značka úspešná. Daliborovou víziou je vybudovať online fitness platformu pre 160 miliónov fitness nadšencov v strednej a východnej Európe.
Názov značky podľa majiteľa slúži na identifikáciu a nemá hlbší význam. Ide skôr o zapamätateľný a zvučný výraz, ktorý je väčšinou spojený s pozitívnou a hravou emóciou. Positioning firmy od začiatku vychádza z toho, že do fitness priemyslu prichádzajú každý rok noví ľudia. GymBeam sa zameriava presne na nich.
Dalibor Cicman bol navyše v roku 2019 označený za Startitup osobnosť roka.
„Je to pre mňa česť a veľmi si to vážim, ale je mi to aj trochu nepríjemné, pretože si myslím, že by som toto ocenenie nemal dostať iba ja, ale celý môj tím. Výstup, za ktorý to je, je na základe synergie celého môjho tímu a ekosystému, ktorý vytvárame my všetci a nie len môj individuálny podiel.“
„Každopádne, je skvelé, dostať priestor komunikovať mladým ľuďom myšlienky, ktoré by mohli byť pre nich inšpiratívne, a tým pádom pozitívne ovplyvňovať svoje okolie.“
Celý rozhovor so CEO GymBeam si môžeš prečítať v tomto článku.
Zdroje: FB/DC, LinkedIn, FB/GymBeam, Finstat, Archív SIU