Historická chvíľa pre slovenský McDonald’s. Obľúbené burgery chcú hrať ešte viac na všetky zmysly
- Chuť burgera ovplyvňuje jeho zloženie aj spôsob prípravy. Tajomstvo úspechu je ukryté vo viacerých aspektoch
- Riadi sa tým aj spoločnosť McDonald’s, ktorá začiatkom roka vypustila horúce novinky v rámci prípravy hovädzích burgerov
- Ide o najzásadnejšiu procesnú zmenu vo viac ako 26-ročnej histórii McDonald's na Slovensku
- Chuť burgera ovplyvňuje jeho zloženie aj spôsob prípravy. Tajomstvo úspechu je ukryté vo viacerých aspektoch
- Riadi sa tým aj spoločnosť McDonald’s, ktorá začiatkom roka vypustila horúce novinky v rámci prípravy hovädzích burgerov
- Ide o najzásadnejšiu procesnú zmenu vo viac ako 26-ročnej histórii McDonald's na Slovensku
Burgery od spoločnosti McDonald’s sú už dlhé roky vitálnou súčasťou slovenskej gastronómie. Mekáč však aj napriek stabilnej líderskej pozícii na trhu nepoľavuje a už začiatkom roka predstavil niekoľko menších, no výrazných zmien, ktoré sa budú niesť v zmysle vylepšených procesov v príprave burgerov.
Revolúcia v hovädzích burgeroch
Zmeny sa týkajú najmä hovädzích burgerov, ktoré si už dlhodobo držia prvé priečky najobľúbenejších burgerov na Slovensku. Zavedením nových procesov sa McDonald’s snaží zasiahnuť všetky zmysly – od chuti a čuchu cez hmat a zrak – dokonca až po sluch.
Známe hovädzie burgery ako Cheeseburger či Big Mac zostávajú stále ikonickými klasikami, no dočkali sa zmysluplných kvalitatívnych vylepšení – či už ide o teplotu jednotlivých ingrediencií alebo ich usporiadanie.
Napríklad zloženie Cheeseburgeru sa vôbec nemení, no vďaka inému aranžovaniu ingrediencií bude chuť plnšia a výraznejšia. Pri Big Macu zostáva dôraz na svieži zelený šalát, no mení sa pohľad na teplotu syra či sezamové semienka na žemli. Pribúda napríklad množstvo typickej omáčky. Menšími zmenami receptúr si prešli i žemle.
Základné piliere zostávajú
„Sme radi, že máme okolo seba stále množstvo lojálnych zákazníkov, ktorí pravidelne navštevujú naše prevádzky a oceňujú chute našich burgerov. Je to však aj veľký záväzok,“ hovorí Lucia Poláčeková, PR manažérka McDonald’s Slovakia.
Ako ďalej uvádza, „snažíme sa dlhodobo inovovať nielen služby, ale aj produkty, aby sme tak stále vylepšovali zákaznícku skúsenosť. A aj vďaka tomu si zákazníci môžu dnes objednať ešte chutnejšie a šťavnatejšie burgery, ktoré pre nich pripravujeme.“
Mekáč chce zachovať ikonický status svojich burgerov, vylepšuje ich tak citlivo a opatrne, aby si zachovali svoju DNA. De facto tak ide o jednoznačné vylepšenie dobre známych receptov, kde je nezabudnuteľná chuť povýšená na ešte výraznejšiu úroveň, no obľúbené elementy burgerov zostávajú.
„Predtým, ako som sa stal ambasádorom chuti pre burgery McDonald’s, som mal možnosť ochutnať starú aj novú verziu ikonických hovädzích burgerov a vnímať zmeny všetkými svojimi zmyslami. Musím povedať, že tá zmena je naozaj citeľná,“ s úsmevom hovorí Oliver Oswald, ktorý ponuku hlavného ochutnávača pre značku prijal s potešením.
„Chuť je výraznejšia a viac komplexná. Všetko do seba príjemne zapadá a prináša to ešte lepší gastronomický zážitok ako predtým. Som veľmi rád, že práve ja som mal možnosť stať sa ambasádorom chuti a v McDonald’s ma teraz stretnete asi ešte častejšie ako predtým,“ dodáva.
Aké je tajomstvo prípravy neodolateľných burgerov z „mekáča“?
- súčasťou burgerov je kvalitné mäso,
- každé grilovanie mäsa je osobitne prispôsobené pre konkrétny typ burgeru,
- používa sa primerané množstvo korenia, a aj to až na konci prípravy,
- mnohé ingrediencie sa „zoznámia“ už na grile, ako mäso s cibuľkou, ktoré vďaka tomu získa jedinečnú chuť,
- veľký focus je na kvalitné a nadýchané pečivo, ktoré sa nerozpadáva,
- dôraz ide na teplotu jednotlivých ingrediencií – napríklad syr sa do burgerov pridáva pri izbovej teplote, aby neochladil jeho zloženie.
Upravené žemle a mäsko
Zmeny sa udiali i v backstagi, kde McDonald’s zaviedol nové štandardy aj pri grilovaní mäsa. Ide najmä o zmenu v nastavení grilu, ktorej výsledkom je šťavnaté opečenie. Okrem toho sa zmenil aj samotný štýl grilovania a príprava mäsa, ktorá je priamo prispôsobená konkrétnemu typu burgera.
Ďalšie zmeny môžu zákazníci pocítiť v žemli, ktorá sa dá pevne uchytiť v ruke a dokonale vychutnať. Veľkú rolu pri príprave zohráva aj cibuľa, ktorá sa po novom pridáva priamo na mäso po jeho ugrilovaní. Vďaka tomu dochádza k zjemneniu jej chuti a zvýrazneniu vône.
Tým ešte viac podčiarkuje chuť mäsa a aj celkový profil burgera. Nové postupy sa týkajú aj prípravy syra, ktorý sa teraz lepšie roztaví, zachová si viac vône aj chuti a burger neochladí.
Zmenu pocíti každý hovädzí burger, no vždy iným spôsobom. Nové postupy sa McDonald’s rozhodol predstaviť po prechode všetkých prevádzok na nový koncept reštaurácií novej generácie na Slovensku.
S novinkami v ponuke prichádza spoločnosť na pravidelnej báze – zvyčajne však ide najmä o obmeny v sezónnom menu, vďaka ktorým si Slováci zamilovali syrovú sezónu, odvážne burgre s avokádovým guacamole či aktuálne pikantné kura – kľúčové stálice ponuky však ostali nezmenené.
McDonald’s aktuálne inovuje najdôležitejšie piliere svoje ponuky, vrátane legiend ako Big Mac, McRoyal či Cheeseburger, čím robí jednu z najväčších zmien vo svojej 26-ročnej histórii na Slovensku.
Reštaurácie novej generácie
Svoju prvú reštauráciu otvorila sieť McDonald’s v roku 1995 v Banskej Bystrici – ďalšie reštaurácie na Slovensku vyrastali postupne v ďalších lokalitách a mnohé z nich sa profilovali v rukách franšízantov.
V súčasnosti má McDonald’s 38 reštaurácií v rámci 15 miest a lokalít na Slovensku, pričom 17 z nich je v Bratislave. V roku 2019 začala spoločnosť postupne meniť a modernizovať prevádzky na reštaurácie novej generácie, ktoré sa chvália šetrnejším vybavením a ponúkajú omnoho viac priestoru na inovácie v kuchyni.
Ekologické naladenie firmy potvrdzuje aj to, že už v roku 2003 firma triedila odpad až do 9 frakcií, vrátane spáleného oleja určeného na sekundárne spracovanie – dávno predtým, než bola environmentálna zodpovednosť veľkých firiem spoločenskou témou.
Sieť spoločností McDonald’s patrí medzi najobľúbenejších zamestnávateľov na Slovensku – aj preto sa umiestnila tri roky po sebe na prvých priečkach a pre rok 2021 získala 2. miesto v kategórii Cestovný ruch, gastro a hoteliérstvo v ankete Najzamestnávateľ roka.
Burger nie je len o chuti, potrebná je súhra zmyslov
McDonald’s na Slovensku roky ukazuje, ako sa dá neodolateľný a štavnatý burger pripraviť na rôzne spôsoby, kvalitne a rýchlo. Stavia na hlavných pilieroch – ktorým je 100 % mleté hovädzie mäso – pričom dbá aj na aspekty akým je pomer tuku.
Nemalá produkcia McDonald’s dáva záruku kvalitných ingrediencií a domyslených procesov, kde aj v kuchyni všetko dáva veľký zmysel a všetkému predchádzajú sofistikované rozhodnutia.
Pri jedle však nezáleží len na chuti samotnej, ale aj na jeho prezentácii, kedy sa zapájajú naše ďalšie zmysly. Napríklad hmat po nových zmenách poteší pevnejšia a teplejšia žemľa, zrak zase premyslenejšie usporiadanie ingrediencií v jednotlivých burgeroch, a čuch, ktorý sa poteší dokonalej vôni.