Historický prepad spoločnosti na slovenskom trhu: Obľúbený obchodný reťazec zaostal napriek ziskom (REBRÍČEK)

  • Historický prepad spoločnosti v rebríčku obchodných reťazcov
  • Jednotka na trhu zostáva rovnaká
Nakupovanie v obchode počas Vianoc
Ilustračná fotografia TASR/Henrich Mišovič
  • Historický prepad spoločnosti v rebríčku obchodných reťazcov
  • Jednotka na trhu zostáva rovnaká

Na slovenskom trhu s potravinami došlo k výraznej zmene, informuje o tom aj portál Forbes.sk. Po prvýkrát sa nemecký reťazec Kaufland, v dôsledku medziročných tržieb, dostal na druhé miesto na trhu. Prekonal tak britský reťazec Tesco.

Tesco Stores zverejnilo hospodárske výsledky minulého roku. Aj napriek tomu, že spoločnosť mala nárast tržieb a ziskov, zaostala za obchodným reťazcom Kaufland.

Vlani Tesco dosiahlo tržby okolo 1,71 miliardy eur a jeho zisk bol 82 miliónov eur. Oproti minulému roku ide o nárast vo výške 43 percent.

Pokles spoločnosti na trhu medzi predajcami potravín

V dôsledku tohto poklesu naša redakcia kontaktovala mediálne oddelenie spoločnosti Tesco. Na naše otázky o poklese a o tom, čo plánujú podniknúť na opätovné získanie svojej pozície, nám odpovedali nasledovne.

„Tesco pôsobí na Slovensku už 28 rokov a patrí k najväčším súkromným zamestnávateľom na Slovensku. Ako zodpovedný zamestnávateľ sme aj v roku 2023 investovali do miezd a benefitov pre naše kolegyne a kolegov viac ako 12 miliónov eur a v roku 2024 viac ako 22 miliónov eur,“ informovala PR manažérka spoločnosti. 

„Zákazníkom na Slovensku plánujeme aj v budúcnosti prinášať kvalitnú a širokú ponuku za dostupné ceny, čo potvrdzujú aj naše investície do nových prevádzok, v ktorých otváraní pokračujeme aj v tomto roku, modernizácie obchodov či rozširovania a zlepšovania služieb Tesco Online nákupov či vernostného programu Clubcard. Naše hospodárske výsledky odzrkadľujú obrovskú snahu našich kolegov a kolegýň prinášať kvalitné, zdravé a udržateľné výrobky za dostupné ceny a sme hrdí na ich prácu ako aj na podporu našich zákazníkov,“ dodala.

Oproti Tescu vyšší nárast vykázali spoločnosti Lidl, Billa a slovenský reťazec Terno. Najvyšší skok urobil už spomínaný Kaufland. Tržby sa mu medziročne zvýšili o 14 percent. Kaufland po prvýkrát v histórii dosiahol tržby v hodnote 1,75 miliárd eur.

Jednotka na trhu zostáva rovnaká

Už niekoľko rokov je jednotkou na trhu nemecký reťazec Lidl. Minulý rok mal tržby okolo 2,1 miliardy a zisk 160 miliónov eur. Lidl a Kaufland sú dcérske spoločnosti, ktoré vlastní nemecký miliardár Dieter Schwarz.

Rebríček Top 5 predajcov potravín na slovenskom trhu za minulý rok:

  1. Lidl
  2. Kaufland
  3. Tesco
  4. Billa
  5. Terno Coop Jednota

„Znamená to, že ten trh a konkurencia na Slovensku je veľmi živá a filozofia predaja nemeckého manažmentu dokáže osloviť rozumie slovenského spotrebiteľa najlepšie,“ hovorí analytik Ľubomír Drahovský pre portál Forbes.sk. 

Oficiálny portál Lidl.sk informuje, že prínos tejto firmy je takmer 1,8 miliardy ročne. Prínos Lidla pre slovenskú ekonomiku predstavuje 1,5 % HDP. Diskont zároveň podporuje viac ako 1,6 % zo všetkých pracovných miest v našej krajine.

Ekonomická hodnota spoločnosti Lidl, ktorá predstavuje spoločenské benefity, dosiahla za minulý rok 2023 1 145 147 967 eur.

„Slovensko ako soľ potrebuje firmy, ktoré v krajine spod Tatier vytvárajú hodnoty a plánujú tak robiť dlhodobo. Jednou z nich je Lidl. Hoci by sa mohlo zdať, že úlohou diskontu je ,predávať rožky‘, pôsobenie Lidla na Slovensku je omnoho komplexnejšie. Je jedným z najväčších zamestnávateľov, daňovníkov, partnerov slovenských dodávateľov a podporovateľov trvalej udržateľnosti. Ročne naša krajina získa vďaka Lidlu benefity v hodnote takmer 1,8 miliardy eur,“ píše portál Lidl. 

Zdroje: Forbes.sk, Lidl.sk 

Najnovšie videá

Trendové videá