Historický stan vymenili za foodtruck. Chalani z King´s Beef zabodovali burgermi, ktoré nikde v okolí nenájdeš

  • V gastre sa pred tým nikdy nepohybovali, napriek tomu prišli s niečím originálnym
  • Dvaja nadšenci smoukovaného barbecue sa rozhodli svoj koníček spojiť s obživou
  • King´s Beef začínal na gastro scéne pred štyrmi rokmi s historickým stanom, dnes brázdi ulice na foodtrucku
King´s beef
archív King´s beef
  • V gastre sa pred tým nikdy nepohybovali, napriek tomu prišli s niečím originálnym
  • Dvaja nadšenci smoukovaného barbecue sa rozhodli svoj koníček spojiť s obživou
  • King´s Beef začínal na gastro scéne pred štyrmi rokmi s historickým stanom, dnes brázdi ulice na foodtrucku

Za značkou King’s Beef stoja dvaja kamaráti z Levíc – Peter Szabó a Peter Vojtek. Na gastro scénu priniesli netradičný streetfood vysokej kvality, založený na barbecue.

Začalo to ako koníček – smoukované barbecue, hlavne hovädzie, ktoré na Slovensku podobným spôsobom pravidelne robí pár výrobcov. Pravdepodobne by ste ich spočítali na jednej ruke, objasňuje Peter.

Začínali na historických akciách

Začínali s predajom v historickom stánku, ktorý nebol lacná záležitosť. Ten aj jeho vnútorné vybavenie muselo spĺňať prísne hygienické požiadavky. Navštevovali najmä historické akcie, ku ktorými mali veľmi blízko, keďže sa dlhý čas v tomto prostredí pohybovali.

Nakoniec prešli z pôvodného názvu „Kráľova pečená hovädzinka“ na názov „King’s Beef“ a z historických akcií na tie streetfoodové.

„Zistili sme, že tam sme doma. Že lepšie bude chodiť na akcie a miesta, kam ľudia idú primárne za jedlom. Nie za inou zábavou a jedlo je tam vedľajšie, tak ako na historických akciách,“ hovorí majiteľ.

Foodtrucky dnes letia

Po historickom stánku začali riešiť streetfood v tom modernom, ale ani to nebolo ono. Dnes preto brázdia ulice Slovenska s foodtruckom.

„Medzi foodtruckom a stánkom je veľmi veľa rozdielov. Viac-menej jediná nevýhoda foodtrucku je jeho cena. So stánkom to bolo také, že, keby sme prácu nemali naozaj radi a dookola nepočúvali od ľudí chválu, tak by sme to určite vzdali. Prísť na akciu veľmi skoro, všetko vybaliť, rozložiť a nachystať, to sú hodiny práce navyše.

Po akcii zas všetko zbaliť do auta a nákladného prívesu ako trojrozmerný tetris. Keď sme skončili o desiatej večer, často po 3-dňovej akcii, boli sme totálne rozbití a ešte nás čakalo niekoľkohodinové balenie a odchod z miesta v neskorých nočných až ranných hodinách. Okrem toho je foodtruck pre zákazníka viac viditeľnejší a atraktívnejší ako stánok,“ ozrejmuje milovník BBQ, podľa ktorého bol foodtruck nie krok, ale skok dopredu. Aj napriek vysokej investícii. 

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa KINGS BEEF – Barbecue & Burger (@kingsbeefbarbecue)

Crowfundingová kampaň nevyšla podľa predstáv

Foodtruck majitelia pôvodne chceli financovať cez crowdfundingovú kampaň, ale nevyšla úplne podľa ich predstáv. Buchli si po vrecku a využili svoje úspory.

„Stánok a jeho vybavenie, vhodné auto a podobne, to ide do nákladov. Hlavne ak chcete mať všetko poriadne a nerobiť „na kolienku“. Foodtruck je zas osobitná kapitola. Ak chcete naozaj kvalitu, tak vás to vyjde na desiatky tisíc eur,“ hovorí majiteľ.

Samotný príves si majitelia objednali na mieru od slovenského výrobcu. Okrem toho sú niektoré časti vyrábané na zákazku, na presné rozmery, aby bolo všetko tam, kde má byť, a plnilo čo najúčinnejšie svoju úlohu.

Prečo majitelia uprednostili foodtruck aj pred kamennou prevádzkou?

„Jedno aj druhé má svoje výhody aj nevýhody. Foodtruck viete zobrať kdekoľvek a aj keď je kamenná kuchyňa vždy lepšia, tak na vybavení tej našej vo foodtrucku som si dal naozaj záležať. Všetko, čo sa dalo, som predimenzoval a už sa nám to veľakrát potvrdilo ako správna voľba. Okrem toho kamenná prevádzka s BBQ by sa u nás doma v Leviciach menej vyplatila, ako napríklad v Bratislave. V blízkej budúcnosti sa neplánujem sťahovať bližšie k civilizácii a na dochádzanie to máme ďaleko,“ vyjadril sa Peter Szabó a dodal, že pri foodtrucku je flexibilnejší a celkovo je to živšie, niekedy aj živelnejšie ako v kamennej prevádzke.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa KINGS BEEF – Barbecue & Burger (@kingsbeefbarbecue)

Pravé barbecue nie je na Slovensku až tak známe 

King´s Beef je populárny vďaka svojím kvalitným a originálnym burgrom. Tie by sme v pôvodnom historickom stánku pred štyrmi rokmi hľadali márne. Robili len barbecue, v smoukeri dlho pečené mäsko a ku tomu zeleninu, zemiaky a omáčku.

Zakladateľ Peter Szabó uvádza, že barbecue nie je na Slovensku až tak známa vec a ľudia poriadne nevedia, čo si za tým majú prestaviť. Často majú predstavu, že je to čokoľvek, čo obsahuje práve barbecue omáčku. Hovorí, že v 98 % prípadov, keď je na Slovensku nejaké jedlo označované ako barbecue, ide len o to, že v tom je BBQ omáčka.

„Pravé BBQ je ale niečo úplne iné. Je to poriadny kus dobrého mäsa, pečeného v špeciálnom grile (smoker), kde je ohnisko bokom. Nehorí priamo pod mäsom, aby bolo možné ovládať teplotu privádzaného vzduchu a množstvo dymu. Mäso sa pečie dlhé hodiny na nižších teplotách, je to teda tak trochu ako údenie za horúca. Desaťkilový kus zadného hovädzieho, z ktorého by mohli byť brutálne stejky, sa po takomto „pečení“ až rozpadáva, prípadne sa z rebierok dajú kosti jednoducho povyťahovať,“ opisuje práve BBQ majiteľ Peter Szabó.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa KINGS BEEF – Barbecue & Burger (@kingsbeefbarbecue)

Na úrovni a za prijateľnú cenu

Fašírkové burgre z mletého mäsa u nich nenájdete. Pracujú len s BBQ, ktoré je z kvalitných kusov mäsa a z hovädziny. Mäso nakupujú od lokálnych dodávateľov a pokiaľ sa dá, tak aj ostatné suroviny.

Klasika BEEFKING s trhaným smoukovaným hovädzím, zeleninkou, zapečeným cheddarom, vypečenou slaninkou, horčično-medovou majonézovou omáčkou v kvalitnej brioškovej žemli stojí 8,50 eur. Kuchyňa King´s Beef ale ponúka lacnejšie, aj drahšie produkty.

Svet stretfoodu je čoraz viac populárnejší a konkurencia na tejto scéne neustále rastie. Ako ju vnímajú v King´s Beef?

„Robíme to najlepšie, čo vieme a snažíme sa zlepšovať. Čím viac nás ľudia spoznávajú, tým viac sa nám darí. Sú miesta, kde nás dobre poznajú a mávame aj dvojhodinové rady. Sú ale aj akcie a miesta, kde nás príliš nepoznajú a niekedy sa prosto rozhodnú podľa ceny.  Stále sa to zlepšuje, to je super. Nehovorím, že 100 % zákazníkom to odpáli dekel, ale viac, ako 99 % spokojnosť máme – nespokojný človek väčšinou BBQ ešte nejedol a tento druh jedla mu prosto nesadol. Ani tatarák nemá rád každý,“ objasňuje majiteľ.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa KINGS BEEF – Barbecue & Burger (@kingsbeefbarbecue)

Vstup do ulíc spomaľovala pandémia

Samozrejme, pandémia COVID-19 dala poriadny úder aj foodtrucku King´s Beef. Počas prvej vlny sa foodtruck len dokončoval a pandémia celý vstup do ulíc len spomaľovala. Minulý rok si, teda predaj neužili príliš dlho, tento rok sú na tom omnoho lepšie.

Paradoxne, celkové tržby sa im neznížili, práve naopak. Majitelia to pripisujú faktu, že predtým nemali foodtruck a vlastne mohli stále predávať aspoň cez okienko.

Dosť to skákalo, boli úžasné aj slabé mesiace. Ale tak to v gastre chodí, aj keď nie je pandémia. S tým treba rátať. Nebude to vždy úžasne nasekané ako podľa tabuľky, hovorí Peter Szabó a dodáva, že ich pandémia naučila flexibilite.

 
 
 
 
 
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Príspevok, ktorý zdieľa KINGS BEEF – Barbecue & Burger (@kingsbeefbarbecue)

Cez zimu a na jar bol King´s Beef najmä v uliciach Levíc, teraz však plánuje vyraziť na cesty po celom Slovensku.

Chceme, aby nás poznalo čo najviac ľudí a aby spoznali, čo je skutočné BBQ. Že nejaká treťotriedna cigánska sa  s kvalitným BBQ ani len nedá porovnať. Super je, že sa to stále citeľne zlepšuje, hovorí majiteľ.

Mladým ľuďom odporúčame, že mať skúsenosti nie je na škodu. Treba vedieť, čo robíte a tiež je potrebné byť finančne pripravený na nečakané problémy. Najlepšie je, keď vás to baví a je to váš koníček. Najhoršie je nútiť sa do niečoho, čo vás nebaví, len s presvedčením, že snáď to zarobí peniaze, vyjadril sa pre Stratitup Peter Szabó.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá