GymBeam hlási ďalšie rekordy: Predali tovar za 200 miliónov a chystajú vlastnú apku
- Spoločnosť GymBeam prezradila svoje výsledky za minulý rok
- Tiež prezradila, že nakúpili roboty za 10 miliónov eur
- Spoločnosť GymBeam prezradila svoje výsledky za minulý rok
- Tiež prezradila, že nakúpili roboty za 10 miliónov eur
Najväčší fitness e-shop v stredoeurópskom regióne GymBeam zaznamenal v minulom roku významné obchodné úspechy. Celková hodnota tovaru predaného cez ich platformu (GMV) dosiahla 201 miliónov eur, informoval generálny riaditeľ spoločnosti Dalibor Cicman.
Výrazný rast zaznamenala firma najmä na zahraničných trhoch. V nemecky hovoriacich krajinách (DACH región) dosiahla medziročný nárast až 1104 percent. Úspešná bola aj expanzia do Talianska, kde predaje vzrástli o 96 percent. Tretím najväčším trhom sa stalo Poľsko s medziročným rastom 43 percent.
Za úspechom spoločnosti stojí mladý, dynamický tím. GymBeam v súčasnosti zamestnáva 700 ľudí na plný úväzok, pričom ich priemerný vek je len 29 rokov. Firma pritom ešte koncom roka 2023 evidovala 500 zamestnancov.
GymBeam zároveň investoval 10 miliónov eur do robotizácie. Spoločnosť už spustila mobilnú aplikáciu pre zamestnancov a v súčasnosti pripravuje verziu aj pre zákazníkov.
Prekonali svoje očakávania
Ako sme ťa informovali v januári tohto roku, GymBeam uzavrel aj rok 2023 s historicky najlepšími výsledkami. Spoločnosť dosiahla odhadovaný obrat presahujúci 170 miliónov eur a privítala 1,5 milióna nových zákazníkov. Oproti predchádzajúcemu roku tak zaznamenala 60-percentný rast.
Mimoriadne úspešným obdobím bol najmä Black Friday, počas ktorého firma predala rekordný milión produktov. V porovnaní s rokom 2022 to predstavuje nárast o 76 percent. Úspechy však GymBeam nezaznamenáva len v číslach. Ku koncu roka 2023 zamestnával už viac ako 500 ľudí, dnes je to o 200 viac.
„Sme schopní prirodzene zvyšovať podiel našich vlastných produktov. Zákazníci sa k nám vracajú a my môžeme nielen predikovať, aké produkty si vyberú, ale hlavne upravovať produkty priamo podľa ich potrieb,“ vysvetlil CEO spoločnosti Dalibor Cicman.
Významným míľnikom pre spoločnosť bolo aj ocenenie pražskej pobočky v Karlíne, ktorá získala prestížne ocenenie Visa Czech Top Shop. Ambiciózne plány firmy im nakoniec vyniesli ďalší rekordný rok.
Ako plánovali rok 2024?
GymBeam v januári tvrdil, že sa chcú tento rok zamerať predovšetkým na posilnenie logistiky. Spoločnosť plánovala prevádzkovať až 5 logistických centier a chystala spustenie unikátneho autostoru v Košiciach.
„V raste naprieč trhmi nám pomáhajú dáta z platforiem Google, Meta a sociálnej siete TikTok, ako aj naše vlastné dáta,“ dodáva Cicman. Firma sa podľa Cicmana chcela sústrediť najmä na upevnenie pozície na existujúcich trhoch, s osobitným dôrazom na najnovší trh v Taliansku a DACH región. Ako vidíme na nových výsledkoch, firme sa to podarilo.
„Sme schopní prirodzene zvyšovať podiel našich vlastných produktov. Zákazníci sa k nám vracajú a my môžeme nielen predikovať, aké produkty si vyberú, ale hlavne upravovať produkty priamo podľa ich potrieb. Strategickou prioritou je spokojnosť zákazníkov, ktorá je u nás vždy na prvom mieste.” vysvetlil v januári Dalibor Cicman.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Facebook/Dalibor Cicman, Redakcia Startitup