Ich buchty si podmanili všetky generácie, ihneď v tebe vyvolajú spomienky na detstvo
- Založiť svoj biznis plán len na jednom produkte sa môže zdať na prvý pohľad riskantné
- O to viac, keď ide o jedlo
- Založiť svoj biznis plán len na jednom produkte sa môže zdať na prvý pohľad riskantné
- O to viac, keď ide o jedlo
Keď však ide o niečo, čo všetci poznajú, často sa im to spája so spomienkami na detstvo a vy to dokážete urobiť tak, že už prvý hlt tieto spomienky vyvolá – máte „zarobené“ na úspech, píšu Kávičkári.sk.
S myšlienkou vyrábať parené buchty a knedle presne také, aké voľakedy vyrábali naše mamy a babky, prišiel takmer pred dvoma desaťročiami Ľuboš Boczek.
Odvtedy spolu s bratom vyrábali v Svätom Jure buchty a knedle do početných predajní a reštaurácií a znalci vedeli, že si ich možno kúpiť aj v ich výrobni.
Stačí zaklopať na dvere… Keďže ich vždy robili tak, ako sa robia parené buchty aj doma, a aj tak chutia, značka NA PARE sa stala synonymom tejto tradičnej slovenskej pochúťky najvyššej kvality.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Už rok si môžu na ich parených buchtách pochutnávať, pripadne si ich zobrať so sebou aj návštevníci Tržnice Nivy. V prevádzke, ktorá sa volá, ako inak, NA PARE.
Jej manažér Dominik Bila hovorí, že hoci začiatky, keďže začínali ešte v čase koronových obmedzení, neboli jednoduché, ako sa skončili a tržnica sa „rozbehla“, o zákazníkov nemajú núdzu.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
„Parené buchty, keď sú poctivo robené, sú úžasný produkt. Je to jedlo, ktoré pozná takmer každý od mám a babiek a má s ním spojené príjemné spomienky. Takže veľa ľudí nám hovorí, že keď vidia našu prevádzku, vyslovene sa potešia, že niečo také existuje. Niektorí sa tu zastavia na sladký obed, iní si dajú buchtu ako dezert po obede, ale aj v hociktorú časť dňa, napríklad ku káve. A teší nás, keď nám povedia, že chutia presne tak isto ako voľakedy doma,“ hovorí D. Bila.
Turisti, staršie panie aj deti
Zloženie zákazníkov je veľmi pestré. Vyskúšať toto slovenské jedlo sem chodia návštevníci Bratislavy z celého sveta, ktorí prichádzajú do hlavného mesta autobusmi zo Schwechatu. V prevádzke NA PARE všetkým vysvetľujú, čo sú vlastne parené buchty, dokonca pre nich urobili aj maketu z marcipánu.
Prichádzajú sem aj staršie panie, ktoré okrem toho, že si prídu pochutiť na buchtách alebo kúpiť knedle, prídu aj na kus reči. Delia sa o svoje recepty a skúsenosti s prípravou, a to, že chodia opakovane, je najlepším znakom, že NA PARE robia obidvoje naozaj dobre.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Parené buchty si však obľúbila aj najmladšia generácia, ktorá tie domáce už až tak nepozná, a teda nemá k nim ani taký citový vzťah. Tých sa snažia prilákať napríklad rôznymi trendovými posýpkami a topingmi – a darí sa im to.
Úspešné sezónne špeciály v prevádzke NA PARE
Dominik Bila je vyučený cukrár, ale po niekoľkých rokoch cukrárčiny trochu zmenil zameranie: prešiel od zákuskov ku kysnutému a parenému cestu.
Než začal pracovať v prevádzke v Tržnici Nivy, robil vo výrobni vo Svätom Jure, takže produkty, ktoré v prevádzke NA PARE predávajú, pozná naozaj do detailu.
Cukrára však v sebe nezaprie. Okrem klasických náplní, ktoré ponúkajú celoročne, vymýšľa sezónne kombinácie, ktoré majú u zákazníkov veľký úspech.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
V lete to boli napríklad buchty s čerstvým ovocím, na jeseň s gaštanovou plnkou, v zime s jablkovo-škoricovou náplňou. Okrem buchiet klasickej veľkosti vymyslel aj „minibuchty“, ktoré sa páčia deťom, ale nielen im.
„Vo výrobe si najprv trochu zafrflú, čo som zase vymyslel, ale vždy nájdeme spoločnú reč a zákazníci majú takého oživenia sortimentu radi,“ konštatuje s úsmevom.
Aj s potravinovými intoleranciami
Ďalšou „métou“, na ktorú sa momentálne aj s kolegami zameriavajú, je vytvorenie receptúry na kvalitné vegánske parené buchty a knedle. Veľa ľudí sa pýta aj na bezlepkové výrobky. Zatiaľ ich majú od externého dodávateľa, ale ambíciou je predávať vlastné.
„Rozmýšľali sme, že ak už máme vyvíjať bezlepkový produkt, tak potom sa zameriame na to, aby v ňom neboli ani vajcia či mlieko, takže by ho mohli jesť ľudia aj s týmito intoleranciami. Nie je to jednoduché, keď nechceme, aby tam boli rôzne prídavné látky a zachovala sa chuť a konzistencia. Myslím však, že už sme sa k tomu, čo chceme, veľmi priblížili,“ vysvetľuje D. Bila.
A na záver malý kvíz: Viete uhádnuť, buchty s ktorou náplňou sa kupujú najviac? Odpoveď možno prekvapí a možno nie: so slivkovým lekvárom. Spomienky na chute detstva jednoducho „nepustia“.
Zdroj: kavickari.sk