IKEA opäť boduje. Za projekt pre hendikepovaných ľudí získala cenu Grand Prix na Cannes Lions
- IKEA sa pýši dostupnosťou pre každého, čo vďaka projektu ThisAbles platí doslova
- Svoj klasický nábytok upravuje 13-timi doplnkami, ktoré uľahčia ich užívanie
- Za svoju kreativitu a pomoc hendikepovaným získala ocenenie
- IKEA sa pýši dostupnosťou pre každého, čo vďaka projektu ThisAbles platí doslova
- Svoj klasický nábytok upravuje 13-timi doplnkami, ktoré uľahčia ich užívanie
- Za svoju kreativitu a pomoc hendikepovaným získala ocenenie
IKEA si svoj úspech vybudovala vďaka kvalitným výrobkom s primeranou cenovkou. Jej produkty sú vďaka tejto filozofii dostupné takmer pre každého. V tomto duchu a s dodržaním vízie „vytvoriť lepší každodenný život pre čo najviac ľudí“ vznikol projekt ThisAbles. Ten bol pôvodne určený primárne pre izraelský trh.
Na medzinárodnom festivale Cannes Lions vo Francúzsku si táto kampaň resp. projekt odniesol Grand Prix cenu v kategórií Health & Wellness. Na svedomí ju má pobočka reklamnej agentúry McCann v Tel Avive. Za tento projekt si IKEA zaslúži uznanie, pretože myslí aj na znevýhodnených ľudí bez záujmu zarobiť.
Túto kreatívnu kampaň sme ti v krátkosti priblížili, ako súčasť nášho zoznamu toho najkreatívnejšieho a najlepšieho, čo sa na festivale Cannes Lions objavilo.
Čo je projekt ThisAbles ?
IKEA spojila sily s neziskovými organizáciami Milbat a Access Israel, ktoré sa zaoberajú vytváraním špecializovaných riešení pre ľudí s osobitnými potrebami a zdravotným postihnutím. Výsledkom je vytvorenie série 13-tich produktov špeciálne prispôsobených potrebám znevýhodneným ľuďom. Spoločnosť tým vyplnila medzeru v ponuke svojich produktov. A že to krok švédskeho výrobcu nábytku má svoje opodstatnenie potvrdzuje aj štatistika Svetovej banky, podľa ktorej približne 15% svetovej populácie trpí určitou formou zdravotného postihnutia.
Hviezdou v pilotnom videu reklamnej kampane, ktoré získalo spomínanú cenu Grand Prix, je 32-ročný Eldar Yusupov, ktorý trpí mozgovou obrnou. „Robím všetko, čo je v mojich silách, aby som fungoval tak, ako všetci ostatní, ale vo svojom vlastnom dome, na všetkých miestach, ma obklopuje nábytok, ktorý kričí „mrzák,“ hovorí v krátkom videu Eldar kde ukazuje, aké náročne je pre neho postaviť sa z pohovky, otvoriť dvierka na skrinke či zapnúť stolovú lampu.
Vďaka chytrým a jednoduchým doplnkom sa obľúbené IKEA produkty stávajú dostupné a vysoko praktické aj pre ľudí s osobitnými potrebami a zdravotným postihnutím, ktorým už viac nič nebráni využívať ich funkcie naplno. Tieto vychytávky je možné si bezplatne vytlačiť pomocou 3D tlačiarne v obchodoch IKEA a podľa Shaheed Peeta, kreatívneho riaditeľa agentury Publicis LifeBrands táto kampaň „ukazuje, aká je rôznorodosť dôležitá pre náš priemysel. V súčasnosti je zdravie záležitosťou každého z nás,“ uviedol pre portál adage.com
Úspech kampane, ktorá bola pôvodne určená len pre Izraelský trh, bol tak obrovský, že v súčasnosti sú tieto doplnky podľa natimperative.com dostupné až v 127 krajinách na celom svete. Kompletný zoznam všetkých 13 produktov, akými sú napríklad držiak na barle umiestnený na posteli, nadrozmerný vypínač lampy, nadrozmerné úchyty pre otvorenie skrine či „rúčky“ na závesoch si môžeš pozrieť na tomto odkaze. Zároveň sú všetky tieto doplnky zľahčujúce život znevýhodneným ľuďom predstavené v krátkych videách.
Nadrozmerný vypínač, ktorý je neuveriteľnou pomocou.
„Rúčky“, vďaka ktorým už nebude problém odhrnúť záves
zdroje: thisables.com; adage.com; natimperative.com; worldbank.org
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy