Ikonická firma na kolenách: Po 77 rokoch môže obľúbený výrobca nadobro skončiť

  • Spoločnosť Tupperware je obľúbenou značkou aj na Slovensku
  • Akcie firmy za posledný rok klesli o 90 %
Tupperware
Reprofoto: Tupperware
  • Spoločnosť Tupperware je obľúbenou značkou aj na Slovensku
  • Akcie firmy za posledný rok klesli o 90 %

S legendárnou spoločnosťou Tupperware to nevyzerá dobre.

Tupperware na kolenách

Akcie firmy v pondelok klesli takmer o 50 %, udialo sa tak po vyjadrení firmy, v ktorom zaznelo, že jej budúcnosť vyzerá nejasne. Tupperware sa dlhodobo nedarí osloviť zákazníkov z mladších ročníkov, informuje CNN.

Vedenie firmy uviedlo, že existujú „podstatné pochybnosti“ o jej „schopnosti pokračovať v nepretržitej činnosti“ a že spolupracuje s finančnými poradcami pri hľadaní financovania, ktoré by spoločnosť udržali nad vodou

Táto 77-ročná firma má v posledných rokoch problémy, pretože sa snažila renovovať svoj tradičný imidž tvárou v tvár novej konkurencii, avšak dopyt po domácich výrobkoch klesá.

Why Tupperware Shares Are Tumbling the Most Since 2020

Tupperware je americká nadnárodná spoločnosť, ktorá vyrába domáce produktové rady, ktoré zahŕňajú kuchynské pomôcky, prípravné, skladovacie nádoby a servírovacie produkty pre kuchyňu a domácnosť. Jej hlavným zameraním sú kuchynské a domáce výrobky a je známa najmä radom plastových nádob na skladovanie a prípravu potravín.

Vedenie spoločnosti sa vyjadrilo, že nebude mať dostatok hotovosti na financovanie svojich operácií, ak si nezabezpečí ďalšie peniaze. Firma tiež oznámila, že skúma potenciálne prepúšťanie a prehodnocuje svoje portfólio nehnuteľností z hľadiska potenciálneho úsilia o úsporu peňazí.

Akciám Tupperware dokonca hrozí vyradenie z burzy, pretože nepodávajú požadovanú výročnú správu. „Tupperware sa vydal na cestu, aby otočil naše operácie a dnes predstavuje kritický krok pri riešení našej kapitálovej a likviditnej pozície,“ uviedol generálny riaditeľ Miguel Fernandez v tlačovej správe.

„Spoločnosť robí všetko, čo je v jej silách, aby zmiernila dopady nedávnych udalostí, a preto podnikáme okamžité kroky na získanie dodatočného financovania a riešenie našej finančnej situácie.“ 

Akcie firmy za posledný rok klesli o 90 %

„Tupperware poškodzuje niekoľko problémov, vrátane prudkého poklesu počtu predajcov, ústupu spotrebiteľov od domácich produktov a značky, ktorá sa stále úplne nespája s mladšími spotrebiteľmi,“ uviedol Neil Saunders, maloobchodný analytik a výkonný riaditeľ GlobalData.

Saunders povedal, že Tupperware je z finančného hľadiska „v neistej pozícii“, pretože má problémy s rastom predaja a keďže je nenáročná na aktíva, nemá „veľkú kapacitu na získavanie peňazí“.

„Spoločnosť bývala liahňou inovácií s kuchynskými pomôckami, ale skutočne stratila svoj náskok,“ povedal. Akcie firmy klesli za posledný rok o 90 %. 

Existencia firmy Tupperware sa datuje od roku 1946. Mladý chemik Earl S. Tupper v tomto roku založil v Spojených štátoch amerických spoločnosť Tupper Plastic Company a o dva roky neskôr uviedol na trh jeden z prvých výsledkov práce svojej firmy, tzv. „Zázračnú misu“ vyrobenú z vtedy málo známeho polyetylénu.

Tento výrobok s inovatívnym bezpečnostným vzduchotesným a vodotesným uzáverom spôsobil v nasledujúcich rokoch revolúciu v domácnostiach takmer po celom svete. Potraviny uchovávané v nádobách firmy Tupperware zostávajú vďaka uvedenému uzáveru 2 až 3-krát dlhšie čerstvé, zachovávajú si svoju vôňu, chuť a výživnú hodnotu.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: CNN, Tupperware

Najnovšie videá

Trendové videá