Ikonická firma na kolenách: Po 77 rokoch môže obľúbený výrobca nadobro skončiť
- Spoločnosť Tupperware je obľúbenou značkou aj na Slovensku
- Akcie firmy za posledný rok klesli o 90 %
- Spoločnosť Tupperware je obľúbenou značkou aj na Slovensku
- Akcie firmy za posledný rok klesli o 90 %
S legendárnou spoločnosťou Tupperware to nevyzerá dobre.
Tupperware na kolenách
Akcie firmy v pondelok klesli takmer o 50 %, udialo sa tak po vyjadrení firmy, v ktorom zaznelo, že jej budúcnosť vyzerá nejasne. Tupperware sa dlhodobo nedarí osloviť zákazníkov z mladších ročníkov, informuje CNN.
Vedenie firmy uviedlo, že existujú „podstatné pochybnosti“ o jej „schopnosti pokračovať v nepretržitej činnosti“ a že spolupracuje s finančnými poradcami pri hľadaní financovania, ktoré by spoločnosť udržali nad vodou.
Táto 77-ročná firma má v posledných rokoch problémy, pretože sa snažila renovovať svoj tradičný imidž tvárou v tvár novej konkurencii, avšak dopyt po domácich výrobkoch klesá.
Tupperware je americká nadnárodná spoločnosť, ktorá vyrába domáce produktové rady, ktoré zahŕňajú kuchynské pomôcky, prípravné, skladovacie nádoby a servírovacie produkty pre kuchyňu a domácnosť. Jej hlavným zameraním sú kuchynské a domáce výrobky a je známa najmä radom plastových nádob na skladovanie a prípravu potravín.
Vedenie spoločnosti sa vyjadrilo, že nebude mať dostatok hotovosti na financovanie svojich operácií, ak si nezabezpečí ďalšie peniaze. Firma tiež oznámila, že skúma potenciálne prepúšťanie a prehodnocuje svoje portfólio nehnuteľností z hľadiska potenciálneho úsilia o úsporu peňazí.
Akciám Tupperware dokonca hrozí vyradenie z burzy, pretože nepodávajú požadovanú výročnú správu. „Tupperware sa vydal na cestu, aby otočil naše operácie a dnes predstavuje kritický krok pri riešení našej kapitálovej a likviditnej pozície,“ uviedol generálny riaditeľ Miguel Fernandez v tlačovej správe.
„Spoločnosť robí všetko, čo je v jej silách, aby zmiernila dopady nedávnych udalostí, a preto podnikáme okamžité kroky na získanie dodatočného financovania a riešenie našej finančnej situácie.“
Akcie firmy za posledný rok klesli o 90 %
„Tupperware poškodzuje niekoľko problémov, vrátane prudkého poklesu počtu predajcov, ústupu spotrebiteľov od domácich produktov a značky, ktorá sa stále úplne nespája s mladšími spotrebiteľmi,“ uviedol Neil Saunders, maloobchodný analytik a výkonný riaditeľ GlobalData.
Saunders povedal, že Tupperware je z finančného hľadiska „v neistej pozícii“, pretože má problémy s rastom predaja a keďže je nenáročná na aktíva, nemá „veľkú kapacitu na získavanie peňazí“.
„Spoločnosť bývala liahňou inovácií s kuchynskými pomôckami, ale skutočne stratila svoj náskok,“ povedal. Akcie firmy klesli za posledný rok o 90 %.
Existencia firmy Tupperware sa datuje od roku 1946. Mladý chemik Earl S. Tupper v tomto roku založil v Spojených štátoch amerických spoločnosť Tupper Plastic Company a o dva roky neskôr uviedol na trh jeden z prvých výsledkov práce svojej firmy, tzv. „Zázračnú misu“ vyrobenú z vtedy málo známeho polyetylénu.
Tento výrobok s inovatívnym bezpečnostným vzduchotesným a vodotesným uzáverom spôsobil v nasledujúcich rokoch revolúciu v domácnostiach takmer po celom svete. Potraviny uchovávané v nádobách firmy Tupperware zostávajú vďaka uvedenému uzáveru 2 až 3-krát dlhšie čerstvé, zachovávajú si svoju vôňu, chuť a výživnú hodnotu.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: CNN, Tupperware