Ikonická značka čerpacích staníc blízko Slovenska končí: Vieme, kto ju nahradí
- Sieť čerpacích staníc ORLEN vstúpila na Slovensko už v roku 2019
- Teraz preberie čerpacie stanice legendárnej značky v susednom Česku
- Sieť čerpacích staníc ORLEN vstúpila na Slovensko už v roku 2019
- Teraz preberie čerpacie stanice legendárnej značky v susednom Česku
Značka Benzina končí. Informuje o tom spravodajský portál Pravda s tým, že značku nahradí poľský gigant Orlen. Dobrou správou je, že zmena názvu bude jedinou, ktorú motoristi postrehnú. Približne 440 čerpacích staníc v susednom Česku sa tak po novom bude volať Orlen.
Ikonická značka vznikla ešte v roku 1953, čiže končí na svoje 70. narodeniny. V súčasnosti logo Orlenu možno nájsť iba na 50 čerpacích staniciach Benziny v susednom Česku. Do konca tohto roka však toto číslo stúpne na 370. Čo sa týka zvyšných čepracích staníc Benzina, tie zmiznú na prelome rokov 2024 a 2025. Dlhoročná história značky sa tak definitívne skončí.
Sieť čerpacích staníc ORLEN vstúpila na Slovensko v roku 2019, keď otvorila svoju prvú stanicu v Malackách. Dnes ORLEN na slovenskom trhu prevádzkuje už bezmála 90 čerpacích staníc a má pred sebou ďalšie plány. Ich súčasťou je prebiehajúca kampaň „Nasledujte kvalitu“, ktorej cieľom je upriamiť pozornosť na palivá Efecta a Verva.
„Za hlavnú prednosť našich palív považujeme čistiace schopnosti, overené motorovými testami v nezávislých akreditovaných laboratóriách,“ hovorí Jan Suchocki, riaditeľ siete čerpacích staníc ORLEN na Slovensku.
Suchocki ďalej uvádza, že spoločnosť má namierené medzi najväčších hráčov na trhu a plánuje im konkurovať. Profitovať z toho majú práve slovenskí motoristi.
„V súčasnosti prevádzkujeme na Slovensku 87 čerpacích staníc. Z tohto celkového počtu je 57 čerpacích staníc s obsluhou a 30 samoobslužných staníc ORLEN Express. V našej sieti teda nájdete ako štandardné čerpacie stanice s plnohodnotnou ponukou a servisom, tak aj expresné samoobslužné stanice, vďaka čomu dokážeme osloviť všetkých šoférov,“ uvádza.
Na Slovensko smeruje veľké meno
Slováci žijúci blízko poľských hraníc si za lacnými potravinami radi vycestujú do samotného Poľska do obchodného reťazca Biedronka.
Práve tento poľský diskont otvorí svoje brány aj na Slovensku. Dôvodom tohto kroku, priniesť Biedronku na Slovensko, bol aj fakt, že množstvo Slovákov chodí do prevádzky nakupovať. To, že vstupuje na naše územie, vieme už niekoľko mesiacov, avšak stále nie oficiálnou cestou. V tejto súvislosti sa naskytujú stále novšie informácie.
Ako informuje poľský web Wiadomości Handlowe, spoločnosť už hľadá lokalitu a plánuje výstavbu predajní. Okrem iného sa dajú očakávať aj akvizície.
To, že poľský maloobchodný reťazec to myslí so vstupom na slovenský trh naozaj vážne, dokazuje aj fakt, že sa na sociálnej sieti objavil inzerát, ktorý hľadá talenty na Slovensku. Na inzerát upozornila skupina Reťazce a obchody a slovenský portál Hospodárske noviny.
V inzeráte sa píše, že diskont ponúka 1 200 až 2 500 eur mesačne, 20 dodatočných firemných benefitov a príspevok na relokáciu do Varšavy. Hospodárske noviny upozornili, že podľa nich nejde o nábor personálu predajní, ale o to, že Biedronka sa skôr snaží vytvoriť tím ľudí, ktorý bude riešiť otváranie maloobchodov na Slovensku.
Poľská firma nevyžaduje znalosť poľského jazyka, avšak preferuje slovenčinu a angličtinu.
Ako informuje poľský web DlaHandlu, reťazec povedie na Slovensku Maciej Łukowski, CCO Biedronka, ktorý bude povýšený na generálneho riaditeľa diskontného reťazca na Slovensku.
Generálny riaditeľ Biedronky Luís Araujo povedal, že prvé kroky k otvoreniu reťazca už boli podniknuté a začalo sa tiež s investičným procesom. Podľa slov generálneho riaditeľa má Slovensko podobnú nákupnú kultúru ako Poľsko. Dôvodom tohto kroku je taktiež fakt, že množstvo Slovákov chodí do Biedronky nakupovať.
Čítajte viac z kategórie: Zahraničie
Zdroje: Pravda, HNonline.sk, Wiadomosci Handlowe, Dla handlu, FB/Matej Rockar, Archív SIU