Inšpekcia varuje pred nebezpečným vozidlom na slovenskom trhu. Ak ho vlastníš, máš nárok na vrátenie peňazí
- Slovenská obchodná inšpekcia upozorňuje na nebezpečný produkt
- Produkt má až 22 rôznych nedostatkov
- Slovenská obchodná inšpekcia upozorňuje na nebezpečný produkt
- Produkt má až 22 rôznych nedostatkov
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) upozorňuje na výrobky, ktoré sa nachádzajú na slovenskom trhu a pri kontrole bola zistená istá porucha ohrozujúca zdravie Slovákov, nebezpečenstvo pri použití či nefunkčnosti samotného produktu.
Ide o elektrický skúter Hecht COCIS, typ CP-1, ktorý môže ohroziť zdravie, uvádza Slovenská obchodná inšpekcia na webovej stránke. Tento skúter patrí do kategórie L1e-B a vyrába ho spoločnosť HK SHANSU TECHNOLOGY LIMITED z Hongkongu.
Odhalili až 22 nebezpečných nedostatkov
SOI varuje, že jazda na elektrickom skútri Hecht Cocis môže spôsobiť zranenia hlavy, trupu, krku a poranenie končatín. Skúter tiež môže spôsobiť úraz elektrickým prúdom.
Inšpektori vymenovali príčiny nebezpečnosti a zistené technické nedostatky:
- Brzdný účinok predného brzdového systému je nedostatočný, v prípade poruchy druhého brzdového systému vozidlo dostatočne nebrzdí.
- Brzdové obloženie na vozidle neodpovedá brzdovému obloženiu uvedenom v osvedčení o typovom schválení vozidla.
- Kontrolka poruchy bŕzd je použitá pre signalizáciu aktivácie bŕzd – Kontrolka nesmie vyžarovať žiadne svetlo okrem situácie, keď hlási chybnú funkciu alebo stav vozidla, pre ktorý je určená.
- Indikovaná rýchlosť na rýchlomery je menšia než skutočná rýchlosť vozidla.
- Odometer nemá požadovaných 5 číslic (ukazuje len 4 číslice + jedno číslo „1“, maximálna zobrazená hodnota môže byť 19999).
- Predpísaná farba kontroliek nie je dodržaná (všetky kontrolky sú zobrazené na monochromatickom displeji).
- Kontrolky sú na slnku nečitateľné.
- Pri priamom pohľade je displej zle čitateľný, z pohľadu vodiča sa všetko zdá ako aktívne.
- Vozidlo môže ísť na vlastný pohon neosvetlené.
- Bočné odrazky nie sú zaistené proti otáčaniu.
Celý zoznam príčin nebezpečnosti a technických nedostatkov nájdeš tu.
Slovenská obchodná inšpekcia rozhodla, že výrobok musí zmiznúť z trhu a radí spotrebiteľom, ktorí si kúpili toto vozidlo, aby ho prestali používať pre vlastnú bezpečnosť.
„Spotrebiteľ má pri vrátení nebezpečného výrobku predávajúcemu, u ktorého bol predmetný výrobok zakúpený, právo na vrátenie kúpnej ceny, opravu výrobku v primeranom čase, ak možno zaistiť bezpečnosť opraveného výrobku alebo na výmenu výrobku za bezpečný výrobok aspoň rovnakej hodnoty a kvality na základe výslovného súhlasu spotrebiteľa,“ dodáva SOI.
Ďalší nebezpečný výrobok na trhu
Ako sme ťa informovali, SOI pred časom upozornila aj na predlžovací šnúrový prívod KRAFT&DELE model KD4016.
„Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) zistila, že na trhu SR bol v ponuke pre spotrebiteľa výrobok, ktorý predstavuje riziko ohrozenia zdravia, a je preto výrobkom nebezpečným,“ uviedli na webe.
Predlžovačka má pôvod u našich susedov, v Poľsku. Slovenská obchodná inšpekcia identifikovala výrobok ako predlžovací prívod oranžovej farby, ktorého dĺžka je 50 metrov s jednou zásuvkou. Okrem toho nie je výrobok označený žiadnymi povinnými údajmi a ani opatrený návlečkou, na ktorej by údaje mali byť uvedené.
„Označenie CE je uvedené len na kartónovej časti balenia. Súčasťou balenia nie je návod na použitie spolu s bezpečnostnými inštrukciami v slovenskom jazyku,“ píšu ďalej.
Pri používaní tejto predlžovačky hrozí potenciálne nebezpečenstvo úrazu elektrickým prúdom.
Inšpekcia zabezpečila, aby sa výrobok stiahol z trhu, a informovala spotrebiteľov o tomto nebezpečnom výrobku. „Spotrebiteľ má pri vrátení nebezpečného výrobku predávajúcemu, u ktorého bol predmetný výrobok zakúpený, právo na vrátenie kúpnej ceny, opravu výrobku v primeranom čase, ak možno zaistiť bezpečnosť opraveného výrobku alebo na výmenu výrobku za bezpečný výrobok rovnakého typu a aspoň rovnakej hodnoty a kvality na základe výslovného súhlasu spotrebiteľa,“ uviedli.
Práve preto SOI odporúča Slovákom, aby výrobok, ak si ho zakúpili, vo vlastnom záujme prestali používať.
Zdroje: SOI, Archív SIU, SOI 1