Spoločnosť so slovenskými koreňmi, Piano, globálna platforma pre analýzu, personalizáciu a predplatné, získala investíciu vo výške 88 miliónov dolárov
K jej investorom sa pridal LinkedIn
Piano
Spoločnosť so slovenskými koreňmi, Piano, globálna platforma pre analýzu, personalizáciu a predplatné, získala investíciu vo výške 88 miliónov dolárov
K jej investorom sa pridal LinkedIn
Neuveriteľných 88 miliónov dolárov. Presne toľko financií získala pôvodom slovenská spoločnosť, ktorej služby používajú giganty ako CNBC či The Wall Street Journal. Investičné kolo viedli existujúci investori Updata Partners a podporili investičné spoločnosti Rittenhouse Ventures a LinkedIn Corporation.
„Predchádzajúce kolo financovania spoločnosti, ktoré predchádzalo akvizícii nórskej platformy pre správu údajov Cxense, bolo v januári 2019 v hodnote 22 miliónov dolárov. Bolo taktiež vedené investormi Updata Partners. Od tohto predchádzajúceho investičného kola Piano zvýšilo svoje tržby o takmer 400 %, expandovalo do ázijsko-pacifického regiónu, integrovalo svoje cesty zákazníkov a správu dát a tiež získalo francúzsku analytickú platformu AT Internet,“ uvádzajú autori na webe.
zdroj: Piano
Predplatné, reklama, analýza
Spoločnosť Piano umožňuje najväčším svetovým mediálnym spoločnostiam a značkám urýchliť svoje predplatné, reklamu, analytiku a personalizáciu s cieľom zapojiť, speňažiť a merať obsahové skúsenosti. Spolupracuje s poprednými svetovými organizáciami, ako sú CNBC, The Wall Street Journal, NBC Sports, Insider Inc., The Economist, Gannett, Le Parisien, Nielsen, MIT Technology Review, The Telegraph a South China Morning Post.
Všetko to začalo na Slovensku. Jednou zo spoločností, z ktorých sa neskôr stala dnes už slávna Piano Software, bola Piano Media, ktorá začala na Slovensku fungovať v roku 2012 s myšlienkou vytvoriť predplatiteľskú službu, ktorá by užívateľom umožnila zakúpiť si predplatné a mať prístup k viacerým novinám a časopisom v krajine. Tá sa neskôr spojila s 2 americkými spoločnosťami a vznikol Piano Software.
„Predplatné umožnilo používateľovi prístup k približne dvadsiatim publikáciám ako sú SME, Týždeň, Pravda či Hospodárske noviny, okrem iného s paušálnou mesačnou sadzbou. Tá bola približne 4 eurá mesačne a bolo to veľmi úspešné. Nakoniec Piano využívali desiatky tisíc predplatiteľov.
Tento model bol neskôr v roku 2012 úspešne zavedený v Slovinsku a Poľsku. Keďže sa však spoločnosť rozšírila aj mimo strednej Európy, všimli sme si, že vydavatelia chcú predávať vlastné produkty pomocou softvéru. A tak sa začala cesta prechodu od predaja predplatného k predaju softvéru,“ prezradil začiatky spoločnosti v rozhovore Stuart Ashford, generálny manažér pre Slovensko.
Dnes sa Piano Software teší úspechu, ktorý by chcel dosiahnuť nejeden startup. Vlastne spoločnosti toto pomenovanie už ani neprináleží. Stala sa gigantom v poskytovaní služieb svojho druhu.