Jaro Slávik si plní sen. S miliónom na účte hľadá talenty na vlastnú päsť
- Hudobný producent a hľadač talentov Jaro Slávik sa púšťa do vlastného projektu, ktorý plánuje odštartovať začiatkom septembra
- Aplikácia BOOYANG má ambície spojiť rôzne kreatívne odvetia a osobnosti z oblasti športu či hudby
- Budú sa na nej podieľať aj slovenské a české televízie?
- Hudobný producent a hľadač talentov Jaro Slávik sa púšťa do vlastného projektu, ktorý plánuje odštartovať začiatkom septembra
- Aplikácia BOOYANG má ambície spojiť rôzne kreatívne odvetia a osobnosti z oblasti športu či hudby
- Budú sa na nej podieľať aj slovenské a české televízie?
Kedy vám napadla myšlienka vytvoriť tento typ aplikácie?
Vo svojej prapodstate stále robím to isté – spĺňam sny umelcom a prostredníctvom ich výkonov umožňujem snívať tie krásne sny aj divákom. Poskytujeme určitý náhľad na to, čo môže človek vidieť v rozvíjajúcej sa kariére daného interpreta.
Prečo BOOYANG?
Je to hra slov, kombinácia, ktorá má pre mňa viacero významov. Je odkazom na najväčší strom v Austrálskych dažďových pralesov, ale aj na môj obľúbený film Bieli muži nevedia skákať. Ostrov Bujan je navyše mýtické miesto slovanskej mytológie. Dostať sa na Bujan je náročná cesta plné osobného odriekania. Navyše Bujan sa môže objavovať na rôznych miestach. Bujan je sčasti slovanská Valhalla. Ale booyang je aj hra slov ako Booyah, Yin/Yang, či Booo.
Aplikáciu chcete spúšťať prvého septembra. Kedy ste začali s programovaním?
V októbri minulého roka.
To je celkom rýchly posun…
Áno, ale keď mám k dispozícii dream team programátorov, marketérov a ľudí zo šoubiznisu, tak prečo to robiť pomaly?
Čo sa týka obsahu, uviedli ste, že v súčasnosti máte k dispozícii viac než 1000 videí. Ako ste ich získali?
Urobili sme výzvu, urobili sme si konkurz, skauting a oslovovali sme lídrov vo svojich kategóriách s tým, či sa do niečoho podobného nechcú zapojiť.
Ale určite ste mali niečo „odložené v zásuvke“.
Samozrejme, čerpal som aj z databáz, ktoré mám vďaka Česko Slovensko má talent. Navyše mi už 25 rokov chodia nahrávky od rôznych interpretov. Niektorých som oslovil a poslali mi aj 20-30 videí. Problém je skôr s distribúciou týchto výkonov. Práve zložitý distribučný systém umelcov často odrádza.
BOOYANG ale nebude určený iba umelcom…
Aplikácia bude rozdelená na segmenty – hudba, komédia, varieté, deti, zvieratá, fashion and beauty, gastronómia, šport a umelecké remeslá. V nich vyhlásime súťaž o najlepšie video, resp. o video, ktoré získa najviac hlasov. Súťažiť a hľadať nové talenty budeme počas celého roka.
Bude hlasovanie spoplatnené?
Hlasujúci bude mať dve možnosti – buď bude hlasovať zadarmo, alebo môže svojho favorita podporiť aj finančne. Tento druh podpory nových talentov bude ostatne výrazným trendom budúcnosti.
Neplánujete teda do procesu zaradiť aj odbornú porotu?
Odborná porota sú predsa všetci ľudia. Drvivá väčšina ľudí vie, čo je dobré a pekné. Myslím si, že sa zhodneme, že Malá nočná hudba od Mozarta je pekná. Rovnako aj Michelangelove maľby v Sixtínskej kaplnke. Takže si myslím, že 90 percent ľudí sa zhodne na tom, čo je kvalitné a dobré.
Budú si môcť napríklad vďaka vášmu projektu športoví agenti vyberať talenty?
Je to pridaná hodnota platformy. Nie je to náš primárny cieľ. Nemáme ambíciu brať províziu za vystúpenia interpretov. My sa snažíme o platformu s free komunikáciou od začiatku.
Z doterajšej kariéry máte veľa významných kontaktov z hudobného prostredia v zahraničí. Zapojíte ich v rámci influence marketingu?
Tomuto by som sa momentálne rád vyhol. Chceme sa šíriť organicky a autenticky. Samozrejme, že oslovujeme dobrých a kvalitných youtuberov. Ich obsah bude v BOOYANGU koncentrovaný na jednom mieste, s prihliadnutím na lokálnu kultúru a dostupnosť.
Spomínali ste aj možnosť platiť za prémiový balíček. Bude platforma fungovať na podobnej báze ako napríklad Netflix?
Áno. Aj my budeme ponúkať množstvo obsahu, ale zároveň budeme pomáhať, a to nielen talentom, ale aj verejnosti prostredníctvom tutoriálov, ktoré budú zamerané na rôzne „how to“ témy. Napríklad ako vyrobiť dobré video, ktoré dokáže zaujať.
Čo vás presvedčilo zaradiť detskú kategóriu? Neobávate sa, že získa podobu mamičkovského newsfeedu na Facebooku?
V Česko Slovensko má talent sme v tomto roku mali 60 percent účinkujúcich zo základných umeleckých škôl. Spoločenský tlak a množstvo talentovaných detí ma presvedčili, že táto kategória je potrebná. Samozrejme, že minimalizujeme všetky riziká a v tejto sekcii sa nebudú dať pridávať komentáre.
Keď už spomíname deti, ako budete posudzovať nevhodný obsah?
Budeme to riešiť rovnako, ako celý segment – ľuďmi. Stroj nedokáže posúdiť, či ide o dopravnú nehodu, alebo násilnú scénu z filmu.
A čo filtrovanie vulgarizmov?
V hip hope nie. Prístup detí k obsahu je otázkou výchovy. Malé dieťa, ktoré sa k akejkoľvek aplikácii dostane namiesto toho, aby si čítalo rozprávky, sa pravdepodobne s vulgárnym slovníkom stretáva už doma. To sa ale bavíme o extrémnych situáciách a menej než jednom percente reálnych možností.
Tento problém môže nastať aj pri stand-upoch. Budete videá s problematickým obsahom limitovať vekom?
Máme pravidlá, ktoré eliminujú akékoľvek extrémy. Zároveň ale nemám v pláne posudzovať slovenskú kultúru. Ak by nastala situácia, že bude určitý obsah niekomu prekážať, tak ju, samozrejme, budeme riešiť.
V súčasnosti sú veľkou témou aj kryptomeny. Zvažujete aj túto možnosť?
Kryptomena je súčasťou našich plánov, ale v prvom priblížení chceme oslovovať aj staršiu cieľovú skupinu, preto momentalne motivujeme výhrami v reálnych menách a nie kryptomenách. POzorne sledujeme ako bude vyzerať plánovaná mena “Libra”.
Objavili sa informácie, že by projekt mohli marketingovo podporiť aj televízie JOJ a Prima.
S TV JOJ sme tak ďaleko, že ideme pripravovať reláciu, ktorá bude čerpať to najlepšie z BOOYANG. S TV Prima boli rokovania zatiaľ predbežné, no vyjadrili sa, že by čosi podobné potrebovali do svojho portfólia.
Podieľali sa aj na financovaní vývoja aplikácie?
Nie. My sme samostatní a nemáme nič spoločné s Česko Slovensko má talent, teda okrem mojej osoby.
Kto teda stojí v pozadí vášho projektu?
Našiel som investora a sme traja majitelia. Máme tam vlastné peniaze, ale súčasťou je aj angel investor.
Nemalou sumou ste prispeli aj vy. Vedeli by ste povedať konkrétne číslo?
Máme kapitál cez milión eur. Je to dosť na to, aby sme to rozbehli a zistili, či je to životaschopný projekt. Milión eur nám v žiadnom prípade nebude stačiť na to, čo s týmto projektom chceme spraviť a financie chceme hľadať aj ďalej. Ale ak by bol launch úspešný, tak máme breakeven od troch do šiestich rokov, pretože internet skanibalizoval rádio a v súčasnosti sa púšťa do televízie – z pohľadu reklamných príjmov. Preto tá istota s návratom investícii.
Podľa vašich vyhlásení by mohla aplikácia začať zarábať v priebehu troch rokov…
Vieme vrátiť investorom peniaze v dobe, ktorá je dohľadná, a vieme to vrátiť nástroji, ktorý pomáha ľuďom. A navyše na veľmi sexy nástroji, ktorý poteši jak tvorcov, tak spotrebiteľov.
Dalo by sa povedať, že BOOYANG je vaším srdcovým projektom?
Áno, je to moja celoživotná srdcová záležitosť. Je to to najkrajšie, čo som mohol robiť. Chodia mi videá free horolezcov, ktorí nikdy nemali žiadne publikum. Mladé kapely, ktoré robia pop-rock, no do rádií sa nedostanú. Vidím tam inšpiratívnych kuchárov z vegánskej a vegetariánskej oblasti so zaujímavými receptami. Spolu vytvárame komunitu, ktorá mi veľmi rozširuje obzory a inšpiruje ma.