„Je otrasný a uráža moju rodinu,“ hovorí Patrizia Gucci o spracovaní filmu o ich klane. Značka sa zmenila

  • Patrizia Gucci predstavuje štvrtú generáciu úspešného rodinného impéria
  • V rodinnej firme Gucci pracovala 12 rokov
  • V Bratislave vystúpila na Medzinárodnom kongrese rodinných firiem
Patrizia Gucci, obchod gucci
Tlačové oddelenie/Gio Martorano, Unsplash/Julien Tondu
  • Patrizia Gucci predstavuje štvrtú generáciu úspešného rodinného impéria
  • V rodinnej firme Gucci pracovala 12 rokov
  • V Bratislave vystúpila na Medzinárodnom kongrese rodinných firiem

„Príšerný, hnusný film. Je mi z neho na vracanie. Kompletne povymýšľaný. Uráža, ohovára a očierňuje moju rodinu. Myslím, že to je jasné, čo viac by som k tomu pridala?“ odpovedá Patrizia Gucci na otázku Startitup, čo si myslí o filme Klan Gucci.

Film, ktorý uzrel svetlo sveta minulý rok, sa inšpiroval príbehom impéria talianskeho módneho domu. Režisér Ridley Scott sa však podľa slov Patrizie zameral iba na vraždu jej bratranca Maurizia.

Gucci na konferencii
zdroj: Inštitút rodinného biznisu

„Niekedy v roku 2004 za nami prišla Giannina Facio, manželka režiséra Scotta. Vtedy chceli natočiť iný film, o Aldovi a Paolovi, čiže o mojom starom otcovi a mojom otcovi. Potom o niekoľko rokov neskôr, bez toho, aby sa niečo spýtali alebo nám dali vedieť, natočili túto otrasnú vec. To, čo ich zaujímalo a okolo čoho sa točil celý dej, bola vražda môjho bratranca Maurizia. Naša rodina ich nezaujímala vôbec, ten pohľad bol úplne chybne vyobrazený,“ hodnotí film Klan Gucci.

Vo filme je otec Patrizie Paolo Gucci vykreslený ako neschopný podivín bez talentu, čo ju veľmi urazilo. „V mojej knihe Gucci: A successful dynasty as recounted by a real Gucci popisujem skutočnú a pravdivú históriu našej rodiny,“ hovorí Patrizia o svojej knihe. Dúfa, že cez jej knihu sa tak čitatelia dostanú k pravde.

Impérium

Patrizia Gucci je dcérou Paola Gucciho a prapravnučkou zakladateľa slávneho módneho impéria Guccia Gucci. Predstavuje tak 4. generáciu známej rodiny vo Florencii v Talianku.

Do Bratislavy prijala pozvanie na Medzinárodný kongres rodinných firiem, kde vystúpila ako exkluzívny hosť.

„V minulosti som bola pozvaná na rovnakú konferenciu aj do Poľska. Tí istí organizátori ma potom pozvali aj na Slovensko. Bolo to pre mňa aj potešením, že uvidím Bratislavu. Som tu prvýkrát a príde mi ako skutočne nádherné mesto,“ hovorí na tlačovej konferencii Patrizia.

V rodinnej firme pracovala 12 rokov. Venovala sa rôznym oblastiam – na starosť mala imidž značky a zároveň pracovala aj ako dizajnérka. Značku úspešne reprezentovala dlhé roky. 

Gucci na konferencii
zdroj: Inštitút rodinného biznisu

„Bola som veľmi ambiciózna, ale zároveň som musela rešpektovať celý ten veľký rodokmeň rodiny. Musela som vynaložiť veľmi veľa úsilia, aby som dosiahla to, čo som dosiahla. Nebolo to jednoduché. Treba však povedať, že napriek tomu, že môj otec Paolo predal svoj podiel v spoločnosti, ja som tam ostala naďalej pracovať spolu s Mauriziom. Na prelome rokov 1991/1992 som v spoločnosti skončila,“ opisuje svoje pôsobenie vo firme.

Mužský svet

V čase, keď pracovala v rodinnej firme, líderské pozície zastávali výhradne muži. Zároveň však dodáva, že dnes je situácia už úplne iná a ženy už môžeme vidieť zastávať vedúce pozície.

„Môjho prastarého otca som nepoznala, ale môj starý otec tiež nevidel ženy v takých pozíciách, ako zastávajú dnes. Nie že by bol proti tomu, ale dnes sa situácia mení. Existuje príslovie, ktoré hovorí, že muži hovoria, ale ženy konajú. Myslím, že už prišiel čas, aby sa ženy vo všeobecnosti dostávali do líderskych pozícií, a som v prospech toho, aby mali ženy vyššie postavenie v priemysle aj politike. Hovorí sa totiž, že práve ženy sú zrkadlom samotnej spoločnosti,“ vraví Patrizia.

Zároveň však konštatuje, že ešte stále nie je systém nastavený spravodlivo. Podľa jej slov by mali mať ženy rovnaké práva a ohodnotenie ako muži, ktorí pracujú na rovnakých pozíciách.

Inšpiráciu čerpá zo svojho vnútra

Po odchode zo spoločnosti začala neskôr podnikať ako nezávislá medzinárodná dizajnérka. Vytvorila vlastnú značku módnych doplnkov v Japonsku a rad jazdeckého oblečenia pre americkú firmu. Pracovala aj ako maliarka, svojimi návrhmi mozaík vyzdobila aj wellness zónu prezidentského apartmánu hotela Four Seasons v Istanbule.

Svoj štýl by charakterizovala ako abstraktný až figuratívny. V jej návrhoch sa často vyskytujú prvky kvetín, zvierat alebo výjavy z toskánskej prírody.

„Inšpirácia pramení z môjho vnútra. Verím, že kreativitu máme v sebe všetci, rozdiel je v tom, že niekto ju dokáže dať viac von. Zároveň ma veľmi fascinujú farby. Dovolím si tvrdiť, že som zdedila estetické cítenie a vkus. Viem ohodnotiť krásu oblečenia a pekných kúskov. Nie je to však tak, že by mi to niekto dal na tácke. To, čo dnes robím, som nadobudla vlastnými skúsenosťami,“ opisuje svoju kariéru kreatívnej osoby.

Jedna z najelegantnejších rodín v Európe

Napriek tomu, že sa dnes rodina Gucci vykresľuje v rôznych smeroch, Patrizia je presvedčená, že boli jednou z najelegantnejších rodín v Európe.

„Vytvorili sme určité meno, brand, impérium, ktoré trvalo 70 rokov. Som hrdá na to, že patrím do rodiny Gucci. Máme bohatú históriu. Značka Gucci sa však zmenila. Kedysi to bol spôsob života – mať niečo Gucci. Teraz je to ten status, obraz spoločenského postavenia,“ porovnáva Patrizia smerovanie značky v minulosti a dnes.  

„Keď som bola malá, tak som chodila pomáhať do obchodu, lebo ma to bavilo. A vždy pred Vianocami tam prišli mladí ľudia, ktorí si spoločne zložili peniaze, aby si mohli kúpiť jeden prívesok Gucci na kľúče. Aj na základe toho hovorím, že to bol spôsob života. Bolo to o cítení,“ hovorí.

Súčasné vedenie a smerovanie značky Gucci hodnotí pozitívne, podľa nej má veľmi špecifické a originálne výrobky.

„Ale tie ikonické kusy pochádzajú z našich návrhov a našich projektov, ktoré sme ešte my začali vyrábať. Naše vzory a nákresy sa využívajú stále.“

Na trhu sa vyskytuje i mnoho predajcov, ktorí vyrábajú napodobeniny značky Gucci. Podľa slov Patrizie sa však napodobeniny a falzifikát dajú okamžite rozpoznať.  

„Ľudia by mali nakupovať v obchodoch Gucci, to sú originály. Keď má niekto napodobeninu, tak sa to dá okamžite rozpoznať.“

Najnovšie videá

Trendové videá