Je to chyba vlády. Mega obľúbená sieť reštaurácií v Bratislave hovorí o masívnom prepúšťaní
- Vôbec prvá donáška sushi na Slovensku bojuje, aby kvôli pandémii nemusela masívne prepúšťať
- Ako najväčší problém zo strany vlády vidia jej majitelia absolútnu absencia dlhodobej stratégie v boji s pandémiou
- Vôbec prvá donáška sushi na Slovensku bojuje, aby kvôli pandémii nemusela masívne prepúšťať
- Ako najväčší problém zo strany vlády vidia jej majitelia absolútnu absencia dlhodobej stratégie v boji s pandémiou
Na Slovensku nie je núdza o milovníkov poctivého ázijského jedla, ideálne aj bez dlhého čakania naň. Na túto kartu pred 10 rokmi stavili spolumajitelia dnes už známej značky Sushi Time a vytvorili koncept fast-food ázijského bistra s rozvozom. Vyplnili dieru na trhu a vďaka poctivému ázijskému jedlu si rýchlo získali verných klientov.
Mnohí to netušia, no práve Sushi Time bola prvou donáškou sushi na Slovensku. Už rok po otvorení sa jej podarilo expandovať na český a v roku 2018 aj na maďarský trh. Momentálne prevádzkuje rozvoz ázijského jedla, bistrá a kiosky v Bratislave, Prahe, Brne a Budapešti.
Sushi Time je okrem iného oficiálne prvou slovenskou reštauračnou sieťou, ktorá sa rozhodla presadzovať aj lepšiu ochranu sliepok pomocou oficiálneho záväzku nepoužívať v ich kuchyni klietkové vajcia.
Minulý rok dokázala táto značka mesačne rozviesť úctyhodných viac ako 17 000 jedál a obslúžiť 35 000 zákazníkov. A súčasne zároveň otvárala nové a nové pobočky. Bolo to podľa slov majiteľov veľmi náročné, avšak obdobie, aké zažívajú v súčasnosti, sa podľa nich nedá porovnať s ničím.
„Ani s expanziou v roku 2018, kedy sme otvorili 11 nových prevádzok, čo bolo organizačne, logisticky aj finančne náročné. Teraz žijeme absolútne nepredvídateľnú dobu a nikto z nás sa neodváži predpovedať, aký výsledok bude na jej konci,“ hovorí Maroš Krivosudský zo Sushi Time pre Startitup.
Najväčšou hrozbou je nepredvídateľnosť
O tom, že pomoc pre gastro sektor, rovnako ako pre šport alebo kultúru, je zo strany štátu minimálna a oneskorená, je podľa neho celkom jasné. „Ak ale máme byť skromní, postačovala by v oblasti obmedzení a nariadení nejaká dlhodobá stratégia, ktorá by sa nemenila zo dňa na deň, a na ktorú by sme sa vedeli pripraviť.“
Nepredvídateľnosť komplikuje plánovanie a nikto si nedovolí odhadnúť, čo bude o týždeň, dva alebo o mesiac.
„Zatiaľ sme nemuseli pristúpiť k veľkému prepúšťaniu, no museli sme opäť optimalizovať prevádzkové procesy a 100 % plný stav sa nám nepodarilo udržať. Sme radi, že sme si mohli napriek tomu udržať rovnakú ponuku jedál, ktorú sme ešte rozšírili o nové poké, polievky a sezónny špeciál Chicken Katsu,“ snaží sa o opatrný optimizmus Krivosudský.
Tým, že ich koncept je od začiatku zameraný na rozvoz, by ho vládne nariadenie teoreticky nemuselo postihnúť. Nariadenie dovoľuje iba výdaj jedla cez okienko a rozvoz. Ale naozaj nebude pre podnikateľov likvidačné?
„Táto vlna zatvárania sa samozrejme dotkla aj nás, ale myslíme si, že sme na ňu boli pripravení lepšie ako iní. Bistrá a kiosky sú otvorené len v obmedzenom režime, no rozvoz sme ešte viac posilnili a zoptimalizovali, aby sa jedlo dostalo k našim zákazníkom tak rýchlo, ako sa len dá,“ hovorí Krivosudský. Novinkou je tiež to, že rozšírili svoje pôsobenie v rámci piatich supermarketov v Bratislave a Záhorskej Bystrici.
Jednou z množstva nevyhnutných maličkostí, ktoré gastru pomôžu prežiť túto neľahkú dobu, sú podľa Krivosudského aj stravné lístky a stravovacie karty. V tejto súvislosti oceňuje iniciatívu spoločnosti Edenred – Poďme sa najesť, ktorá nabáda ľudí, aby ani počas pandémie nezanevreli na ich obľúbený podnik.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy