Je to tu, Mercedes-Benz triedy G AMG končí. S poriadne vypimpovanou Final Edition
- Áno, Mercedes-Benz triedy G je v mnohých očiach vnímaný ako fakt poriadne auto. Čo je potom táto posledná verzia od AMG s dvanásťvalcom, si ani netrúfam povedať.
- Áno, Mercedes-Benz triedy G je v mnohých očiach vnímaný ako fakt poriadne auto. Čo je potom táto posledná verzia od AMG s dvanásťvalcom, si ani netrúfam povedať.
S trochou nadhľadu by sa dalo povedať, že už štandardný model triedy G je celkom exkluzivita na ceste. Toto je však predsa trocha iný level. Obľúbená divízia AMG zareagovala na fakt, že terajšia trieda G ide do dôchodku, celkom svojským štýlom. Nedá sa tomu ani čudovať, keďže až tretina z predajov Géčka pripadá na model od AMG.
Pod kapotou by sme našli megalomanský dvanásťvalec do V s výkonom 463 kilowattov (630 koní) a emisiami oxidu uhličitého asi pol kilogramu na kilometer cesty. Nuž, ani spotreba 17 litrov paliva na sto kilometrov nie je celkom bžunda, ale kto by to autu s 1000 newtonmetrami krútiaceho momentu neodpustil, ten skrátka nemá srdiečko.
Géčko vo svojej poslednej edícii prichádza len ako 65-kusová séria. Zvonka sa vyznačuje pár machovsky pôsobiacimi polepmi, čierno-hnedou grafikou a tradičnou aerodynamikou letiacej tehly.
Dotyk tradície je cítiť aj vzadu. Okrem hrán je tu napríklad aj tá geniálna rezerva na zadných dverách. Vôbec, má ju v ponuke ešte nejaké iné auto dnešnej produkcie?
Exkluzivita sa celkom dá cítiť aj vnútri. Sedadlá sú špeciálne pre túto sériu a ruka v ruke s nimi fungujú aj výplne dverí. A všímate si ten sklon čelného skla? Predstavte si, ako akceleruje z nuly na stovku za 5,3 sekundy.
Na trh prichádza G 65 AMG prakticky teraz a potrebujete na ňu len zanedbateľných, no… 310 233 €. Hm. Aha…
Zdroj: media.daimler.com
Čítajte viac z kategórie: Auto