Jeden z najväčších hráčov online nakupovania na Slovensku končí. Pre zákazníkov to znamená niekoľko vecí

  • Jedna z najstarších slovenských e-commerce značiek čoskoro ukončí prevádzku
  • Začlení sa pod inú platformu
eshop, žena, muž
Ilustračný obrázok Reprofoto: CANVA
  • Jedna z najstarších slovenských e-commerce značiek čoskoro ukončí prevádzku
  • Začlení sa pod inú platformu

Jedna z najznámejších slovenských e-commerce značiek čoskoro zmizne z trhu. Internetový obchod Mall.sk, ktorý poznajú zákazníci už dlhé roky, ukončí svoju samostatnú prevádzku na Slovensku. Od konca marca 2025 sa značka kompletne presunie pod platformu Allegro, ktorá je od roku 2022 jej vlastníkom. Pre portál Živé.sk to potvrdila komunikačná agentúra Allegra. 

Ide o významný míľnik v histórii slovenského e-commerce trhu. Mall.sk, ktorý bol dlhé roky jedným z najväčších hráčov v oblasti online nakupovania na Slovensku, sa stane súčasťou väčšieho celku. Pre zákazníkov to prinesie spojenie známych benefitov Mall.sk s výhodami, ktoré ponúka platforma Allegro.

Koniec jednej éry

Koniec samostatnej éry Mall.sk sa blíži. Populárny e-shop ukončí svoje pôsobenie na slovenskom trhu 31. marca 2025, kedy sa plne začlení do platformy Allegro. Poľská skupina, ktorá Mall.sk vlastní od roku 2022, tak zjednotí svoje aktivity pod jednu značku.

Postupný útlm Mall.sk bol badateľný už v posledných mesiacoch. Zákazníci si mohli všimnúť výrazne zredukovaný sortiment, prevahu repasovaného tovaru a vyššie ceny oproti Allegru. Web navyše zápasil s technickými problémami a neúplnou ponukou v niektorých kategóriách.

„Slovenskí a českí zákazníci Mall.sk veľmi dobre poznajú, ide o lokálny e-shop s dlhoročnou históriou. Dokončujeme prechod na novú platformu. Zachovávame to, čo majú zákazníci radi, a pridávame výhody platformy Allegro,“ tvrdí Giuseppe Panarese zo spoločnosti Allegro.

Mall.sk a výdajné miesto
zdroj: FB/Mall.sk, Blog Mall.sk

Posledná šanca využiť poukážky

Až do marca budúceho roka môžu zákazníci využívať služby Mall.sk v plnom rozsahu. Dôležité je však myslieť na platnosť darčekových poukážok, ktoré je potrebné využiť do stanoveného termínu alebo vymeniť za vouchery Allegra. Všetky objednávky a reklamácie budú naďalej spracované štandardným spôsobom.

Tento strategický krok nie je v regióne ojedinelý. Allegro podobne integrovalo český e-shop CZC.cz v septembri 2024. Spoločnosť tak pokračuje v konsolidácii svojho postavenia na európskom online trhu.

Úspešné zjednotenie predajní elektra

V prípade Mall.sk a Allegra môže ísť skutočne o významný krok aj pre zákazníkov. Takéhoto zlúčenia a výsledného efektu sme boli svedkami aj v prípade predajní elektroniky.

Ako sme už informovali v článku z októbra roku 2024, na slovenskom a českom trhu došlo k významnému spojeniu v oblasti predaja elektroniky. Najväčší slovenský predajca Nay a česká sieť Datart vytvorili spoločný podnik Nay-Datart, ktorý sa stal lídrom na oboch trhoch.

Po schválení fúzie protimonopolnými úradmi v oboch krajinách došlo k rebrandingu predajní. Na Slovensku všetky pobočky Datart nesú názov Nay, zatiaľ čo v Česku zostáva značka Datart.

222A6023
zdroj: Nay – Všetky kamenné predajne Datart na Slovensku sa premenovali na Nay.

Generálny riaditeľ Nay Roman Kocourek, ktorý vo firme pôsobí už 15 rokov vysvetlil, že vzhľadom na silnú konkurenciu a rastúci počet globálnych online hráčov bolo potrebné posilniť pozíciu spoločnosti na trhu.

Pre zákazníkov spojenie prinieslo viacero výhod. Ich zákaznícke kontá z Datartu sa automaticky preniesli do systému Nay, pričom všetky objednávky, reklamácie a história nákupov zostali zachované. Navyše získali možnosť registrácie do vernostného programu Nay extra s dodatočnými bonusmi na nákupy. Predajne Nay sa vďaka zlúčeniu dočkali obohatenia ponúkaného sortimentu, čím by mohol uspokojiť potreby ďalších zákazníkov. 

September 2024 sa stal prelomovým mesiacom v histórii spoločnosti Nay. Predajca elektroniky zaznamenal rekordný počet vybavených online objednávok, čo potvrdzuje úspešnosť fúzie s Datartom.

Roboti za milióny eur

Transformácia centrálneho skladu si pre fúziu s Datart vyžiadala rozsiahle zmeny. Vytvorilo sa viac ako 15-tisíc nových skladových priestorov a pred spustením spoločnej prevádzky 1. septembra priviezlo 56 kamiónov celkovo 88-tisíc kusov tovaru. Z 24-tisíc rôznych artiklov bolo až 12-tisíc úplne nových produktov, čím sa výrazne rozšírila ponuka NAY.

„Logistická operácia si vyžiadala viac ako 3 200 pracovných hodín, čo predstavuje približne 270 pracovných dní. Občas sme museli pracovať aj cez víkendy,“ opísal náročnosť projektu riaditeľ logistiky Vladislav Krasický. Napriek intenzívnym prácam sa podarilo udržať plynulú distribúciu tovaru.

Spojenie predajní si však vyžadovalo aj najväčšiu technologickú investíciou v histórii NAY. Je ňou zavedenie automatického skladového systému AutoStore. K tomuto významnému kroku došlo po dôkladnej príprave a strategickom plánovaní, ktorému predchádzali intenzívne rokovania vedenia spoločnosti.

Výber nového systému za milióny eur pritom nebol náhodný. Predchádzal mu náročný 12-mesačný tender, v ktorom súťažilo päť spoločností. To, ako unikátny automatický sklad AutoStore funguje, sme mali možnosť vidieť na vlastné oči. Fotografie a videá nájdeš v článku

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Živé.sk, SIU

Najnovšie videá

Trendové videá