Juraj navrhol aplikáciu, vďaka ktorej sa naučíš lepšie investovať svoj čas

  • Mladý Slovák Juraj Kusy prednedávnom navrhol aplikáciu pre iOS, prostredníctvom ktorej ti poradí, ako lepšie investovať čas
  • Mimo toho sa venuje aj produktovému dizajnu, ktorý predáva na svojom webe
Juraj Kusy
  • Mladý Slovák Juraj Kusy prednedávnom navrhol aplikáciu pre iOS, prostredníctvom ktorej ti poradí, ako lepšie investovať čas
  • Mimo toho sa venuje aj produktovému dizajnu, ktorý predáva na svojom webe

Juraj Kusy pochádza z Nitry a momentálne sa na ČVUT v Prahe venuje produktovému dizajnu. Už ako študent stihol pracovať pre značku IKEA, predávať svoje produkty na webe a po nociach miešať drinky v Bullerbyne. V posledných mesiacoch sa venoval softvérovému dizajnu a ako niekoľkoročný fanúšik Apple sa rozhodol, že spraví aplikáciu Mind práve pre iOS.

Čo ťa priviedlo práve k softvérovému dizajnu?

Študoval som programátorský gympel v Nitre, na ktorom som robil rôzne projekty a učil sa kódovanie jednoduchých stránok. Pamätám si, že najviac ma bavilo skladať vo Photoshope prvky, ktoré neskôr tvorili stránku a to som začal robiť aj vo svojom voľnom čase.

A popri tom som si viedol rôzne blogy a dokonca som v roku 2008 publikoval recenziu na iPhone 3G. To bol rok, kedy po prvýkrát prišli na Slovensko iPhony a už vtedy som bol obrovský fanúšik Apple. Prišlo mi to ako zariadenie z iného sveta. Tam sa previazalo puto medzi mnou a dizajnom.

zdroj: Juraj Kusy

Momentálne sa zaoberáš aj produktovým dizajnom, ktorý prezentuješ na svojom webe. V čom sa líši od softvérového?

Dizajn chápem v širokom zmysle. Či už ho vytvorím z nejakého materiálu, alebo navrhnem používateľské rozhranie, myslím si, že dizajn rieši problémy. Nedokážem ani povedať, čo mám radšej. 

Spojil si však svoju záľubu k Apple aj v novom launchi, ktorý obsahuje len tvoje produkty.

Áno, customizoval som bezdrôtové sluchátka a perá pre iPady. Dnes už má každý druhý človek AirPods, ktoré sú prísne biele a ja mám „schýzu“ z toho, či zoberiem cudzie, keď sú niekde v škole na stole. Tak som ich prispôsobil sebe a oživil farbami. 

zdroj: Juraj Kusy

Prednedávnom si prezentoval nový návrh aplikácie pre iOS. Čo ťa k tomu viedlo?

Chcem, aby si ľudia uvedomovali, ako trávia svoj čas. Mám čoraz väčší pocit, že rakovina dneška sú depresie a mladí ľudia okrem junk foodu žerú ešte aj xanax. Všetci sú tak nejak letargickí, pretože sa toho deje veľa. Tak som si povedal, že vytvorím aplikáciu, ktorej základom budú rady, ako lepšie investovať svoj čas na základe toho, čo má človek rád. 

Ako návrh vznikol?

Keďže aplikácia má byť pre iOS, vychádzal som z rozhrania Apple Card, ktorá bude dostupná už v septembri. Hlavná myšlienka je, že si na nej budeš môcť požičať peniaze a aplikácia ti ukáže na čo ich najviac míňaš, akým spôsobom by si peniaze vedel minúť lepšie, a ešte k tomu vyzerá super. Vtedy mi prišlo, že podobný princíp by sa dal našiť na to, ako sa ľudia majú psychicky, nielen z hľadiska ich majetku a ako im pomôcť, aby sa mali lepšie. Takže je to taká „anti“ aplikácia, až kritika Apple.

zdroj: Juraj Kusy

A ako aplikácia funguje?

Vytýčil som si 6 základných faktorov mentálnej pohody, ktorý vie každý ovplyvniť individuálne. Je to pohyb, aktívnejšie cvičenie, zábava, socializácia. Keďže človek je tvor sociálny, nie, vypisovanie na Instagrame sa sem nepočíta. Ďalej je dôležité dobre sa vyspať a nakoniec možno najdôležitejšie – dovoliť si nič nerobiť, vypnúť.

Predstav mi jej dizajn…

Tak ja stále milujem dizajn Applu, ich typografiu, ikonografiu, výrazné farby a v priebehu rokov sa to so mnou stále ťahalo. Takže si prácu uľahčujem tým, že preberám ich dizajnový jazyk, keďže primárne navrhujem pre Apple ekosystém.

zdroj: Juraj Kusy

Vieš si predstaviť, že by si bol raz dizajnérom značky Apple?

Bol to môj sen.

Už nie je?

Myslím, že mám dosť dobrý „insight“ do firmy, o ktorú sa zaujímam vyše desať rokov. Apple robí stále strašne veľa produktov a robí ich dobre, čo však prestal robiť dobre je, že sa už nezameriava len na produkty.

Bola to vždy „produktová firma“, pri ktorej síce platíš veľa peňazí, ale za kvalitný produkt z dobrých materiálov a nič ďalšie už nie je monetizované. Pričom teraz musíš každý štvrťrok ukázať, že predávaš viac a ako firma rastieš, no populácia toľko nerastie, ani kúpna sila. Ako to nahradíš? Začneš monetizovať služby a všetko okolo. A tam mi príde, že sa Apple snaží robiť veci, ktoré dobre nevie a historicky s nimi nemá až takú skúsenosť. Už nevedia predať to, že kvalita je pre nich prvoradá.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Najnovšie videá

Trendové videá