Juraj rozbehol biznis s dizajnovými hrami, vďaka ktorým dokonale spoznáš Slovensko
- Najprv to mal byť len darček pre brata
- Dnes už úspešnú skladačku môžeš nájsť na viacerých slovenských trhoch a festivaloch
- Najprv to mal byť len darček pre brata
- Dnes už úspešnú skladačku môžeš nájsť na viacerých slovenských trhoch a festivaloch
Prečo? Lebo Mädveď. Pod jednoduchým, napriek tomu originálnym názvom sa skrýva mladá značka dizajnových hier so vzdelávacím charakterom. V súčastnosti ponúka už viacero produktov a hier, ktoré sú odstupňované podľa náročnosti. Začiatky sa však datujú od dielní VŠVU, v ktorých si mladý študent architektúry Juraj Horňák povedal, že vytvorí skladačku, ktorá naučí ľudí čo-to o Slovensku.
Začínal sám. Postupne si v ateliéroch vyhliadol ďalších študentov, ktorí boli zruční a zapadali do jeho herného konceptu. A tak vznikla trojica v zložení Juraja hlavného ideamakera, Eriky špecialistky na marketing a administratívu a Patrika experta na technickú stránku produktov.
https://www.facebook.com/LeboMadved/photos/a.199141633922684/677278616108981/?type=3&theater
Perry Talents
„V začiatkoch ma určite popohnal aj startupový akcelerátor Perry Talents. Prihlásil som sa do prvého ročníka, v ktorom som prezentoval prvú skladačku. Bola to mapa rozkúskovaná do 72 okresov,“ spomína Juraj Horňák.
Juraj sa dostal spolu s DNA ERA či S-case do úzkeho okruhu startupov, ktoré mali možnosť prezentovať svoj projekt pred investormi.
Avšak rozhodol sa, že bude k biznisu pristupovať organicky. Začiatočné investície mu stačili na výrobu prvých kusov a postupom času sa biznis rozrástol. Dnes už trojica funguje v rovnomennom občianskom združení, kde ponúka nielen hry, ale aj ďalšie produkty súvisiace so Slovenskom.
„Našim cieľom je poskytnúť príležitosti pre vzdelávanie, pomáhať ľuďom rozvíjať vedomosti, schopnosti a porozumenie netradičnou, hravou formou,“ povedala marketingová špecialistka Lebo Mädveď Erika Beňuška.
Cestuj prstom po mape
Prvý produkt značky Lebo Mädveď bola skladačka mapy Slovenska, ktorá bola rozdelená do 72 okresov. Neskôr pribudla menšia s 25 regiónmi a najmenšia pozostávajúca z 8 krajov, ktorú si momentálne turisti radi kupujú ako suvenír.
Hra je vytvorená z drevovlákninovej dosky, čo je prírodný materiál. Pri kúpe cez internet máš možnosť si vybrať zo širokého výberu farebných prevedení gumičiek, tie sa nachádzajú po stranách hry a držia ju pokope.
Nové hračky, 3D skladačky
Prednedávnom na Dobrom trhu boli odprezentované nové produkty Lebo Mädveď, ktoré sú dostupné už aj na webe.
Pribudla skladacia mapa Európy, Folketo, čo je kvarteto s tradičnými slovenskými ornamentami či 3D skladačka Vysokých Tatier pozostávajúca z 18 kociek, na ktorej nájdeš naše najvyššie dominanty.
„Pri návrhu 3D mapy Tatier bolo najprv podstatné nájsť verziu, ktorá je dosť ťažká na to, aby bola výzvou, no zároveň nie príliš, aby hra nebola odrádzajúca. Prvá verzia, ktorú mám doma bola príliš ťažká pre komerčný predaj. 3D Tatry sa vyrábajú technológiou 3D tlače. Táto tlač tlačí vo vrstvách, čo dáva celému pohoriu geografický výraz vrstevníc,“ približuje proces tvorby Juraj.
Dobrý trh, Pohoda či kníhkupectvá
Miesta, kde si môžeš prísť hry prezrieť na vlastné oči je hneď niekoľko. Pravidelne sa objavujú na trhoch po Slovensku, môžeš ich nájsť taktiež v kníhkupectvách, dokonca boli v hernom stánku Ihryska na festivale Pohoda, kde hry rozložila trojica po stoloch tak, aby návštevníci mohli pohodlne skladať.
Avšak, ak nemáš šancu sa na podobné podujatia dostaviť, celú ponuku produktov môžeš nájsť na stránkach Lebo Mädveď.
Zdroj: Lebo Mädveď
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy