Kamaráti si otvorili novú zmrzlináreň, ktorá si Bratislavčanov ihneď získala. Ochutnáš tu poctivé gelato
- Po dlhých prípravách sme sa dočkali
- Zmrzlinu značky Dželato už nenájdeš len v obchodoch
- Jej tím oficiálne otvoril svoju prvú kamennú prevádzku
- Po dlhých prípravách sme sa dočkali
- Zmrzlinu značky Dželato už nenájdeš len v obchodoch
- Jej tím oficiálne otvoril svoju prvú kamennú prevádzku
Dželato je úplne najnovší zmrzlinový prírastok na bratislavskej gastroscéne. Definitívne sa dočkal svojho avizovaného otvorenia a my sa tak podrobnejšie pozrieme na ich príbeh a biznis model.
Za projektom Dželato stojí skupinka nadšencov zapálených pre dobré a chutné veci, jednoducho také, pri ktorých človek zažíva pocit šťastia a vyčaria mu úsmev na tvári.
Po rokoch naberania skúseností a práce v gastronómii a potravinárstve dali hlavy dokopy Peter Matuščík, Tomáš Tatarka a Norbert Szarka. Spoločne už počas pandémie založili vlastnú značku zmrzliny.
Peter Matuščík začínal s varením zmrzliny v roku 2014, keď dostal príležitosť pracovať pre jednu z najväčších spoločností na svete, ktorá sa zameriavala na výrobu zmrzlinárskych produktov.
„Absolvoval som niekoľko zmrzlinárskych a cukrárskych kurzov v škole v Rimini. Odvtedy som absolvoval niekoľko desiatok ďalších po celom svete a mnoho školení a seminárov som aj osobne viedol. Zmrzlinové remeslo je skutočnou alchýmiou, receptov na výbornú zmrzlinu môže byť neúrekom, je to vždy individuálne.“
Investovať museli značnú sumu
Norbert Szarka tvrdí, že investovanie do ich nového podniku naďalej pokračuje aj po jeho oficiálnom otvorení.
„To magické číslo nie je konečné a stále rastie. Aktuálne sa pohybujeme približne na 60-tisícoch eurách. Toto číslo bolo naším plánovaným rozpočtom, čiže ako býva zvykom, troška to prestrelíme. Pôvodný priestor sme museli kompletne vybúrať a rekonštruovalo sa od základov. Situácia v gastre a na trhu všeobecne je stále náročná, sme preto konzervatívni a budeme vďační za návratnosť v horizonte 3 až 4 rokov.“
Prevádzka Dželato v stavbe roka 2019 Stein 2 je však podľa Nora súčasťou väčšieho zámeru a nie je to vždy len o peniazoch.
Učil sa od tých najlepších na svete
„Pri mojej práci zmrzlinového technológa som precestoval skoro celú Európu, Austráliu, Južnú Kóreu. Hovorím o školeniach, výstavách a seminároch. Je zaujímavé vidieť, ako to funguje v iných krajinách. Aké majú ľudia chute a preferencie. Človek sa veľa priučí a zistí, čo vlastne chce, aj preto som sa rozhodol využiť svoje dlhoročné skúsenosti a priniesť ľuďom niečo iné, dobré a hlavne svoje,“ hovorí Peter.
Expert na zmrzlinu Peter Matuščík upozorňuje na skutočnosť, že pri výrobe mrazeného krému ide najmä o spôsob prípravy a použité suroviny. „Znaky, ktoré indikujú menej kvalitnú zmrzlinu, môžu byť napríklad chuť, v ktorej cítiť sušinu alebo ľadové kryštáliky vody.“
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Traja kamaráti spojili sily, aby do Bratislavy priniesli výnimočný projekt
- Na vychytenej adrese varia zmrzlinu, ktorá sa ihneď stala hitom
- Jej receptúra je vyladená do dokonalosti
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy