Kampaň Kofoly pobúrila Slovákov: Tu je pravda o bozkávajúcich sa ženách na obale
- Kampaň sa volá Veľa lásky pre všetkých a zobrazuje dve bozkávajúce sa osoby s dlhými vlasmi
- Cez víkend sa rozpútala vlna negatívnych debát
- Oslovili sme teda priamo Kofolu a zistili sme, či majú Slováci dôvod pohoršovať sa
- Kampaň sa volá Veľa lásky pre všetkých a zobrazuje dve bozkávajúce sa osoby s dlhými vlasmi
- Cez víkend sa rozpútala vlna negatívnych debát
- Oslovili sme teda priamo Kofolu a zistili sme, či majú Slováci dôvod pohoršovať sa
Masívna vlna negatívnych komentárov sa zniesla na kampaň Kofoly. Tá sa volá Veľa lásky pre všetkých a na 6-balení, ktoré obsahuje 2-litrové fľaše obľúbeného nápoja sa skutočne nachádzajú dve osoby. Majú dlhé vlasy a v nich kvety. Slováci tvrdia, že ide o dve ženy a neuveriteľne ich tento fakt poburuje.
Slovensko sa rozpísalo
Víkendové napätie kulminovalo a vyvrcholilo do tvrdení, článkov, hodnotení a komentárov. Na sociálnej sieti satirického portálu Zomri Official sa pod fotografiou balenia objavilo množstvo nenávistných a prekvapivých komentárov, ktoré nemali nič spoločné s gender toleranciou ani rovnosťou pohlaví.
Kofola je však známa tým, že marketing vedie čisto a transparentne. Reklamami divákom ani odberateľom tlak dvíhať nezvykne. Preto bolo šokom skôr to, že by sa kampaňou otočili o 180 stupňov. My sme sa opýtali, ako to vlastne v skutočnosti je.
Lásky nikdy nie je dosť
Láska ako jeden zo základných aspektov života – je neodmysliteľnou súčasťou DNA Kofoly v podstate od nepamäti. Rovnako, ako v predošlých rokoch sa preto stala ústredným motívom jarnej kampane. Slogan Lásky je dosť pre všetkých a sním spojená vizualizácia teda evidentne nie ničím novým, čo by nás v obchodoch mohlo prekvapiť len od minulého týždňa.
„V žiadnom prípade nebolo úmyslom Kofoly touto reklamou vyvolať negatívne pocity. Veríme, že lásku si zaslúži každý, bez ohľadu na to, aký je jeho zovňajšok alebo sexuálna orientácia,“ vyjadrila sa na margo reakcií veľkého množstva Slovákov Jana Ptačinská Jirátová, Communications manager spoločnosti Kofola Česko a Slovensko. Tohotoročná jarná reklamná kampaň niesla mimochodom úplne inú myšlienku a napokon aj odkaz. Bola priamym premostením na hlavné postavy diela Karla Hynka Máchu – Máj. Známej, milovanej, jarnej a inotajovo eroticky nabitej básnickej skladby plnej symbolov.
A výsledok je takýto
Žiadne dve bozkávajúce sa ženy. Dlhé vlasy nemusia hneď odkazovať na pohlavie. „Radi by sme uviedli na pravú mieru, že na fólii skupinového balenia niesú vyobrazené dve ženy, ale muž a žena,“ doplnila pre StartitUP svoje tvrdenie Ptačinská Jirátová z Kofoly.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy