Kampaň, ktorá ti pomáha rozhýbať telo a navyše urobíš dobrý skutok
- Marcový maratón stopla korona. Zober psa z útulku, trénuj na ten septembrový a pomáhaj
- Psy z centrály Slobody zvierat a 23 regionálnych útulkov sa postarajú o tvoju kondičnú prípravu na septembrový ČSOB Maratón
- Opýtali sme sa, ako celá kampaň vznikala
- Marcový maratón stopla korona. Zober psa z útulku, trénuj na ten septembrový a pomáhaj
- Psy z centrály Slobody zvierat a 23 regionálnych útulkov sa postarajú o tvoju kondičnú prípravu na septembrový ČSOB Maratón
- Opýtali sme sa, ako celá kampaň vznikala
Už týždeň beží kampaň, ktorá spája šport a útulkáčov, na prvý pohľad dve nespojiteľné veci. V marci sa v Bratislave pravidelne koná maratón, ktorého hlavným partnerom je ČSOB. Tento rok ho prekazila korona, kvôli ktorej ľudia síce športovať neprestali, no kolektívne podujatia po celom svete museli byť zrušené, v lepšom prípade presunuté.
V kreatívnej kampani spojili sily s agentúrou MUW Saatchi&Saatchi, Slobodou zvierat a tak teraz ľudia v rámci prípravy behajú a venčia psov.
Od januára do októbra
Myšlienka prepojiť prípravu na maratón s venčením psov vznikla ešte v januári. Všetci sa do tohto netradičného spojenia okamžite zamilovali, a tak samotné natáčanie, ako aj príprava kampane prebehli hneď vo februári.
„Všetko bolo pripravené na to, aby sme Maratónske psy vypustili do sveta ešte v marci, avšak prišla korona a termín maratónu sa posunul na september,“ vysvetľuje nám creative director MUW Saatchi&Saatchi Jaroslav Vígh.
Táto zmena spôsobila to, že hlavní hrdinovia kampane – psíci Jackpot, Bady a Lesiel, už boli medzičasom adoptovaní. Ale keďže títo mali byť len “tvárami” myšlienky a reprezentantmi všetkých psov v útulkoch, vôbec im to plány neprekazilo.
„Práve naopak, sme veľmi radi, že si naše Maratónske psy už našli nový domov a veríme, že kampaň pomôže aj ďalším ich „kolegom,“ vysvetľujú kreatívci zo Saatchi&Saatchi.
Zapojiť do kampane psy bol skvelý nápad. Podľa slov kreatívneho riaditeľa bola hlavným cieľom vytvoriť niečo úderné a výnimočné.
Tak sa stalo.
Tradičná kampaň s pozvánkou na maratón nestačí.
„To robia všetci… Preto sme od samého začiatku vymýšľania hľadali ten správny insight a skutočný problém bežcov, ktorí sa chystajú na maratón. Keď sa jasne pomenuje problém, riešenie sa zvyčajne ukrýva hneď za rohom,“ hovorí.
Problémom zvykne byť motivácia. Tá sa pri venčení aktívnych psov odrazu veľmi prirodzene objaví.
Jeden útulok nestačí
Do kampane je zapojená nielen bratislavská centrála Slobody zvierat, ale aj jej ďalších 23 regionálnych útulkov. Ich pracovníci každého bežca oboznámia so zásadami a pravidlami venčenia. No a najlepšie na tom celom je, že ak sa bežcovi jeho sparing partner zapáči, môže si ho adoptovať.
Spolu so športom tak prichádza ďalšia pridaná hodnota. Je ňou pomoc nechceným zvieratám.
Zaujímalo nás, ako sa so samotnými zvieratami pri natáčaní spotov spolupracovalo. Predsa len, nejde o školené psy, ktoré sú od malička vedené k hereckým výkonom pred kamerou. Tentokrát išlo o náhodu.
„Natáčať so zvieratami je vždy problematické a nikdy dopredu neviete, ako to dopadne. Aby sme psov neunavili, natáčanie a fotenie prebiehalo počas dvoch dní. Navyše, po celý čas bola na natáčaní prítomná cvičiteľka psov, ako aj zamestnankyne Slobody zvierat, ktoré nám prácu nesmierne uľahčovali,“ hovorí jeden s autorov kampane a dodáva, že bez ich vzácnych rád a pomoci by kampaň nemohla vzniknúť.
Ako kampaň pomohla nechceným psom
Všetky tri psy majú navyše svoje videoprofily. Okrem toho, že počas niekoľkých sekúnd zistíš, ako tvoj nominant a potenciálny spoločník na beh vyzerá, zistíš aj jeho silu, vytrvalosť a rýchlosť.
Pes z útulku sa tak stáva na krátky čas tvojim trénerom. Ideálne, ak aj na celý život.
Mediálna podpora kampane sa ešte napriek jej týždňovému životu úplne nerozbehla. Na otázku, či sa podarilo na základe pekného príbehu adoptovať aspoň jedného psa z útulku, by vraj bolo odpovedať predčasné.
Každopádne, traja hlavní aktéri už majú svoj nový domov, presne ako bolo spomenuté v úvode.
„Už teraz však vidíme na sociálnych sieťach stovky ľudí, ktorí zdieľajú video o Maratónskych psoch, ale najmä desiatky ľudí, ktorí sa aj rozhodli ozvláštniť si tréning na maratón s chlpáčom z útulku,“ uzatvára Jaroslav Vígh.
Navyše, teraz ak sa na sociálnych sieťach pochváliš tréningom so psom a označíte ho heštegom #maratonskepsy, ČSOB nadácia za každý takýto príspevok prispeje sumou päť eur na chod Slobody zvierat.
Do septembrového maratónu máš ešte niekoľko týždňov k dobru, preto vezmi svojho trénera a behaj.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy