Karolína prepojila exkluzívny salón krásy s perfektným gastrom: Mrzí ma, že si štát neváži Slovákov
- Má len 30 rokov, no vedie biznis, ktorý stojí za pozornosť
- Karolína Volkov je známa najmä z beauty sféry, no zlákal ju aj náročný gastrosegment
- Má len 30 rokov, no vedie biznis, ktorý stojí za pozornosť
- Karolína Volkov je známa najmä z beauty sféry, no zlákal ju aj náročný gastrosegment
Niektoré ženy chcú byť herečkami, niektoré ísť na Mars a niektoré zabodovať vo svete biznisu. Posledná možnosť lákala aj Karolínu Volkov. Táto mladá Slovenska je ukážkou toho, že keď človek niečo robí s vášňou, poctivo a odhodlane, výsledky sa dostavia.
- Prečo sa rozhodla prepojiť svet krásy s kvalitnou gastronómiou?
- Aké jedlo ti v ich bistre jednoznačne zachutí?
- Ako vníma podporu podnikateľov zo strany štátu?
- Aké podpásovky si v gastre užijú podnikatelia od niektorých klientov?
DNA Bistro ste založili spolu s vašou mamou, ktorá už dlhé roky pôsobí v rámci beauty biznisu na Slovensku. Máte túžbu podnikať takpovediac v rodine?
Investormi projektu som ja s maminou, s ktorou spoluvlastníme všetky prevádzky DNA. Túto odpoveď sa ale už aj bojím hovoriť verejne, pretože ľudia majú v sebe zakorenenú určitú neprajnosť, vždy si potom vypočujem vlnu kritiky, že som privilegovaná a na nič som si nezarobila sama. Je to ale veľmi ďaleko od pravdy.
Mamina bola slobodná matka s 2 dcérami a pracovala ako zdravotná sestra, boli sme obyčajná rodina z paneláku z Petržalky. Nie som privilegovaná, mám šťastie na veľmi priebojnú rodinu, kde „nie“ nie je brané ako odpoveď a kde máme zakorenené, že vždy chceme od života viac.
Ľahké to ale nebolo a napriek tomu, že mamina už podnikala, keď som do biznisu vstúpila ja, tak vtedy sme mali zamestnancov 10 a teraz je ich 10-krát toľko a je to jednoznačne spoluprácou a ťažká práca nás oboch. Mamina je aj oveľa opatrnejšia ako ja, drží sa viac pri zemi, ja som impulzívna a nebojím sa riskovať, takže som presvedčená, že sa výborne dopĺňame a aj preto je náš spoločný projekt úspešný.
Pred DNA Bistrom ste váš čas venovali najmä salónom DNA Beauty. Nemali ste obavy, že sa vám tento celkom nový podnikateľský zámer nemusí podariť podľa predstáv?
Beauty pre mňa nie je risk, som v ňom veľmi sebavedomá, hľadím vopred a neohliadam sa za konkurenciou a aj keby, tak mnohí z majiteľov sú naši bývalí zamestnanci, čo mi, samozrejme, do určitej miery imponuje.
Pred salónmi krásy bola pre mňa obživou fotografia, ktorá bola splneným snom a život bol vtedy oveľa jednoduchší. Vybrala som si ale cestu, akú som si vybrala, paradoxne kvôli tomu, že mi fotografovanie pripadalo ako neistý a nepredvídateľný job, hlavne z ekonomického hľadiska, to som ale ešte nevedela, do čoho idem.
Spojiť beauty s gastrom bolo vždy mojím snom. Veľa som cestovala a vždy som mala pocit, že Slovensko v projektoch „málo riskuje“. S tým, že široká verejnosť projekt nechápe, sa stretávame každý deň. Ľuďom sa zdá zvláštne jesť v priestoroch, kde sa robia beauty služby.
Projekt sa ale rozlieha na 300 m2, všetky služby majú svoje miesto a hygiena je určite 100-krát lepšia a prísnejšia, ako napríklad stravovanie vo food courtoch v nákupnom centre. Druhým problémom je, že si množstvo ľudí myslí, že je reštauračná časť len pre našich klientov, to ale nie je pravda.
Je otvorená aj pre verejnosť. Ja ale viem, že oba problémy prekonáme kvalitnou kuchyňou a proklientskym prístupom, a tak ako žiaden gastropodnik, tak ani my nevyhovieme každému a s tým sa musím zmieriť.
Ako vlastne vyzerala vaša cesta k otvoreniu podniku v nákupnom centre Eurovea? Prečo práve táto adresa?
Eurovea bola fanúšik našich služieb v odvetví beauty a netajili sa, že by nás v priestoroch „mali“ radi. Ja som ale celkom veľký introvert, čo by na mňa asi 99 % ľudí nepovedalo, a preto nebolo mojím snom prevádzkovať niečo vo vnútri nákupného centra.
Keď sme ale prišli na obhliadku a zistili, že ide o nádherný presvetlený priestor s umiestnením a vchodom zvonka, tak začala myšlienka zapadať do seba. Gastro bolo plánované ešte v prevádzke, ktorú sme otvárali predtým, no po zmene lokality to nevyšlo. Tu to bola teda prirodzená voľba, ktorú podporil aj fakt, že môj priateľ sa gastru venuje a prebral vedenie tejto divízie projektu.
Eurovea je jednoznačne najlepšie nákupné centrum na Slovensku aspoň v mojich očiach. Sme hrdí, že sme ich súčasťou a vybrali si práve nás. Myslím si, že túto lokalitu vie prekonať len čaro Starého Mesta a s ohľadom našej ponuky služieb, veľkosti a potrieb, je toto kombinácia oboch. Nemenili by sme.
Expanziu určite nevylučujeme a skôr ako do iného mesta uvažujeme o Českej republike. Neuvažujeme ale nad franšízou a určite chceme mať kontrolu nad našimi prevádzkami. Už teraz je to veľmi náročné. Zvažujeme a bilancujeme naše sny a vízie, udržanie kvality a v neposlednom rade nejakú harmóniu v našich súkromných životoch, ktoré sú už teraz minimálne. Ponúk ale chodí veľa a to paradoxne hlavne od developerov z Bratislavy, takže ani tu nevylučujeme ďalšiu prevádzku.
DNA Bistro, to je 2-poschodový dizajnový priestor, ktorý navrhol vizionár a architekt Alan Prekop. V čom ešte je tento projekt unikát?
Dizajnové priestory spájajú služby v oblasti krásy a na prízemí sa k nim pridáva reštaurácia, v ktorej si dávame záležať na každej jednej surovine a na tom, aby sme vyhoveli aj ľuďom s obmedzeniami alebo jednoducho voľbou jesť zdravo, bez mäsa alebo bezlepkovo.
Okrem toho ponúkame aj jedlá, ktoré potešia klasikov a mäsožrútov. Celý náš koncept ovplyvňuje naše cestovanie hlavne po Amerike a Anglicku a radi ho nazývame „brunchový“ koncept, čo si ľudia mýlia len so špeciálnou ponukou v čase medzi raňajkami a obedom. To je síce pravda, ale v zahraničí pojem brunch vytvára novú kategóriu a zaradenie reštaurácií, ktoré ponúkajú práve jedlá, ktoré sú vhodné do tejto doby, ale aj kedykoľvek inokedy.
Ide o prevádzku, ktorá už na prvý pohľad vyzerá štýlovo a honosne. Koľko eur do nej bolo potrebné zainvestovať, odkiaľ ste čerpali financie?
Fú, tu ani radšej nebudem konkrétna, boli to stovky tisíc a mnohokrát za veci, ktoré mi ani nenapadlo, že toľko stoja. Len v kuchyni máme vybavenie za 80-tisíc eur a nebola to najvyššia položka. Nešetrili sme ani na dizajne, chceli sme, aby bol nadčasový a hlavne kvalitný, 90 % materiálov pochádza zo slovenských firiem, čo ma veľmi teší.
Našťastie sa už projektom DNA Beauty vtedy darilo natoľko, že prišla podpora od banky a financovanie bolo z 50 % vyriešených práve biznis úverom. Inak to bolo doslova lepenie našetrených peňazí a voľba, že si teda vysnívaný dom mimo Bratislavy chvíľu nedoprajeme a ešte nás pár rokov bude musieť čakať nájom.
Núka sa teda otázka, kedy predpokladáte návratnosť investície?
Určite to tak skoro nebude, ale my sme vedeli, že takýto projekt bude znamenať na chvíľku sa uskromniť. Ľudia si asi paradoxne myslia, že akonáhle podnikáte, ste za vodou. Ono ale ten vtip na tom je, že niekedy čím viac podnikáte, tým menej si toho môžete dovoliť.
Samozrejme, vždy je cieľ robiť to pre svoju budúcnosť a hlavne aj zamestnancov, na tých a ich platoch mi teraz záleží najviac, aby mali motiváciu a robili prácu naozaj dobre.
Mnohí podnikatelia sa v súčasnosti veľmi sťažujú aj na zdražovanie, s akým sa ešte nikdy nestretli. Ako váš projekt ovplyvňuje súčasná inflácia?
Neuveriteľne, všetci dodávatelia zdraželi už od doby covidu a následnej energetickej krízy. Nám sa ale zdalo v tom momente absolútne neľudské voči ľudom, ktorí sa tiež finančne trápili, zneprístupniť naše služby zdražovaním. Preto sme držali ceny v jednej rovine naozaj veľmi dlho.
Keď sa ale pozrieme na súčasnú situáciu na trhu, tak po prvýkrát po rokoch pristupujeme k miernemu zvyšovaniu. Teraz nám ale situácia pripadá o niečo stabilnejšia. Opatrenia sme, bohužiaľ, prijať žiadne nevedeli ani nechceli, vždy to totiž znamenalo robiť kompromisy na klientoch alebo zamestnancoch, a to my robiť nebudeme.
Do gastrosegmentu ste skočili z celkom inej oblasti. Bol to pre vás šok? Prekvapilo vás niečo?
Určite som bola, ako sa hovorí, „generál mimo bojiska“ a myslela si, že ma nič v gastre neprekvapí. Bohužiaľ, musím konštatovať, že gastro je naozaj veľmi špecifické odvetvie a je v mnohých ohľadoch náročnejšie ako salóny krásy.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Karolína Volkov je mladá, no už úspešná Slovenka, ktorej príbeh môže inšpirovať mnohých
- Podarilo sa jej vybudovať sieť prvotriednych salónov krásy a otvorila aj unikátne bistro
- Jej podnikateľská cesta však nebola prechádzka ružovou záhradou
- „Ľudia si myslia, že akonáhle podnikáte, ste za vodou. Ten vtip na tom je, že niekedy čím viac podnikáte, tým menej si toho môžete dovoliť.“
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom