Karta sa obracia: Hotely začínajú listovať na Airbnb!
- Okolo 60 miliónov ľudí použilo Airbnb ako možnosť nájsť si po mnohých stránkach zaujímavejšiu formu ubytovania, ako ponúkajú hotely. Teraz sa situácia obrátila. Na Airbnb sa registrujú hotely, aby našli nových zákazníkov.
- Okolo 60 miliónov ľudí použilo Airbnb ako možnosť nájsť si po mnohých stránkach zaujímavejšiu formu ubytovania, ako ponúkajú hotely. Teraz sa situácia obrátila. Na Airbnb sa registrujú hotely, aby našli nových zákazníkov.
Manažéri tradičných hotelov tvrdia, že Airbnb nie je o moc komplikovanejšia ako Expedia alebo Priceline. Títo hráči si pritom berú 10% až 25% poplatok za rezerváciu. Airbnb, pre porovnanie, len 3%. „Je to oveľa atraktívnejšie,“ hovorí Stephan Westman, konzultant jednej hotelovej siete, ktorá listuje na Airbnb. „Všetky hotely potrebujú zaplniť kapacity, nerozumiem, prečo sa tomu niekto bráni.“
Airbnb sa na trhu pevne usadil ako bookingový agent pre bed-and-breakfasts a hostely. Hotely sú teraz ďalším krokom vpred, Airbnb by čoskoro mohlo prestať byť vnímané ako „to miesto, kde spíš u niekoho doma.“ Hotely sú veľký biznis. Expedia, ktorá vlastní hotels.com, Travelocity a Orbitz. zarobila minulý rok $5,8 miliardy dolárov. Priceline, majiteľ Booking com a Kayaku, zarobil $8,4 miliardy dolárov. Obe tieto spoločnosti vnímajú Airbnb ako konkurenciu.
Prieskum ukázal, že až 3500 ubytovaní na Airbnb v New Yorku patrí ľuďom, ktorí ponúkajú viac ako tri ubytovania. The Box House Hotel v Brooklyne ponúka od 5 do 9 izieb. The Riff na Manhattane ponúka jednu miestnosť v „hipsterskom hoteli.“ The Union Hotel je ďalším miestom v New Yorku, ktoré konvertovalo na novú platformu. Ďalej je to napríklad The Guesthouse Hotel v Chicagu, ktorý bol ocenený ako najlepší nový hotel v Chicagu za rok 2014. Hotelov už teraz nájdeme stovky.
Airbnb ponúka viac ako 2 milióny možností, je teda najväčšou hotelovou sieťou na svete. Miesto aby menšie hotely s Airbnb bojovali, teraz pochopili, že pri spolupráci sa otvárajú skvelé nové možnosti. A že Airbnb smeruje správne dokazuje aj fakt, že Expedia oznámila úmysel kúpiť jej hlavného konkurenta Homeaway za $3,9 miliardy dolárov. „Musíme to brať seriózne, sledujeme, čo Airbnb robí a pozeráme sa na to ako na pre nás potencionálne veľmi atraktívnu možnosť,“ povedal na konferencií Expedia CFO Mark Okerstrom.
zdroj: fastcompany.com
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy