Katarína naučila Slovákov hrdo nakupovať v sekáčoch. Jej Nosene teraz hlási státisícové obraty
- Nosene prináša na trh upcyklované oblečenie s príbehom, ktoré zaujme aj tých, ktorým secondhandy nikdy „nevoňali“
- Aj keď im pandémia dala zabrať, idú ďalej a do budúcna majú veľké vízie
- Nosene prináša na trh upcyklované oblečenie s príbehom, ktoré zaujme aj tých, ktorým secondhandy nikdy „nevoňali“
- Aj keď im pandémia dala zabrať, idú ďalej a do budúcna majú veľké vízie
Nosene vzniklo ako koncept Katky Hutyrovej a Jakuba Ptačina začiatkom roka 2016. Ich cieľom bolo vytvoriť secondhand, ktorý by bol štýlový a zbúral predsudky o chodení do sekáčov.
„Inšpirácia prišla v momente, keď sme si obaja uvedomili, že nám chýba secondhand, kam sa ľudia nebudú hanbiť chodiť a dokonca sa tam radi vrátia. Chceli sme priniesť protiváhu bežným sekáčom, kde je tovar nahádzaný s nie veľmi príjemnou vôňou. Samozrejme, nájdu sa výnimky a sami sa sem-tam radi pohrabeme aj v bežnom sekáči,” povedala Katka Hutyrová pre Startitup.
V extrémne krátkom čase navrhli a zariadili predajňu na Jesenského a už pri jej otvorení rozmýšľali nad tým, ako byť ku zákazníkom ešte bližšie a ďalej napredovať. V roku 2017 Nosene otvorilo druhú predajňu v Banskej Bystrici na Námestí Štefana Moyzesa, ktorá je však už minulosťou.
Následne si to namierili priamo do bratislavského Auparku, kde značka otvorila svoj pop-up. Touto expanziou dokázali, že aj malé slovenské projekty sa dokážu dostať aj na „masový” trh. Momentálne ich môžeš navštíviť v peknej predajni na Obchodnej 48 v Bratislave.
Ako nám prezradila Katka Hutyrová, spoločnosť dosiahla za rok 2020 celkový obrat vo výške viac ako 260 500 eur. Koronakríza sa však podpísala na celkovej strate podniku.
„Záporné číslo za uplynulý rok bolo primárne spôsobené investíciou do rekonštrukcie a rozvoja aktivít,“ objasňuje.
Hospodárske výsledky firmy pripisuje najmä rozbehu onlinu, nakoľko pandémia viedla k 6-mesačnému zatvoreniu kamenných prevádzok.
Nosene však malo šťastie a počas krízy dostalo podporu nájomného a podporu pri prekážkach pri práci. „Snažila som sa ľudí z prevádzky najmä transformovať na iné práce, keď to už možné nebolo, žiaľ bolo nutné ponechať ich na prekážkach.“
„Pandémia nás nakopla a inšpirovala, v inom pozastavila a vrátila späť, rovnako ako v každom biznise, každého ovplyvnila inak. Naučili sme sa ešte väčšej flexibilite, rozvahe a efektivite,“ tvrdí Katka.
Podľa nej je jasne badať, že zákazníci si vytvorili nový návyk nakupovania cez e-shop. Práve preto sa chcú v Nosene viac sústreďovať na rozširovanie online než na budovanie offline siete, ktorá by mala ľuďom ponúkať najmä fyzickú dostupnosť.
„Fyzický stret so zákazníkom je pre nás stále dôležitý a nechceme ho meniť, chceme sa však dostať do vyššej dostupnosti na celom Slovensku a potom uvidíme. Taktiež sme začali viac pracovať na rozširovaní ekologických produktov a budovaní konceptu, v ktorom nakúpi každý #zodpovednytrendsetter nielen nosené oblečenie, ale nosí aj myšlienku ekológie a udržateľnosti vo forme doplnkov, kozmetiky či čistiacich prostriedkov,“ hovorí Katka.
Zdôrazňuje, že ekológia a udržateľnosť nie sú len o tom, čo si obliekame. Dôležité sú naše každodenné rozhodnutia – od upratovania v domácnosti, cez líčenie sa, či obúvanie.
Biznis, ktorý pomáha
Značka Nosene bola v minulosti úzko spojená s centrom MYMamy, ktoré poskytuje strániace krízové poradenstvo ženám, obetiam násilia v párových vzťahoch a ich deťom. Centrum prevádzkuje bezpečný ženský dom a zariadenie núdzového bývania pre 35 osôb, vrátane detí. Tím Nosene im pravidelne posielal časť z celkovej sumy predaných vecí.
Celkovo firma prispela na pomoc ľuďom v núdzi už viac ako 37-tisíc eur. Značka je však stále otvorená aj podpore iných projektov pomáhajúcich týraným ženám. Ak máš aj ty nejaký tip na takýto projekt, pokojne kontaktuj tím Nosene.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroj: Nosene