Knoyd – Slováci, ktorí dokazujú, že aj dáta môžu byť sexy
- O big data sa hovorí stále viac ako o revolúcií vo svete biznisu. Knoyd tento trend prináša aj na Slovensko.

- O big data sa hovorí stále viac ako o revolúcií vo svete biznisu. Knoyd tento trend prináša aj na Slovensko.
Za dva dni v roku 2015 bolo vytvorené také množstvo dát ako počas celej histórie do roku 2003. A podľa odhadov IDC, iba 0,5% všetkých dát je dnes reálne analyzovaných.
Veľké firmy si uvedomujú obrovský potenciál skrytý v obrovskom množstve dát. A robia všetko preto, aby ich spracovali čo najviac a čo najrýchlejšie.
No čo menšie firmy, ktoré by mohli veľké dáta využiť, no nemajú na to ľudí alebo jednoducho nevedia, kde začať? Lukáš Toma a Juraj Kapasný z Knoydu ponúkajú riešenie najmä im. Vďaka svojej malej veľkosti a jednoduchej štruktúre sú schopní ponúkať služby za ceny prijateľné aj pre malé a stredné podniky.
Názov Knoyd vznikol ako skratka spojenia „Know your data“. A poznanie svojich dát je presne to, čo týmto firmám ponúkajú.
E-shopom dokážu vytvoriť systémy, ktoré odporúčajú zákazníkom produkty, ktoré si s najväčšou pravdepodobnosťou kúpia. Fintech spoločnostiam zase pomôžu pri tvorbe kreditného skóre klienta a jeho vhodnosti na poskytnutie pôžičky.
To všetko a mnoho ďalšieho dokážu vytvoriť na základe dát, ktoré spoločnosti už majú k dispozícii. A prekvapivo zatiaľ nemusia čeliť vysokej konkurencii.
“Vysoká konkurencia je pre veľké korporáty ako SAS, Accenture alebo IBM. Tieto spoločnosti ale väčšinou ponúkajú služby veľkým firmám, napríklad telefónnym operátorom alebo bankám. Pri menších podnikoch sme sa najčastejšie stretli s názorom, že každý hovorí o Big Data, ale väčšina nevie, ako ich použiť alebo ani čo to presne je. Tu prichádzame na scénu my s našimi skúsenosťami a programom,” hovorí v rozhovore pre StartItUp Juraj Kapasný.
Knoyd je výnimočný najmä tým, že sa pozerá aj za horizont svojich vlastných služieb a chce sa sústrediť aj na výchovu profesionálov vo svojom obore.
„Firmy chcú najať ľudí, ktorí majú skúsenosti s prácou s reálnymi dátami a hlavne v prípade menších firiem majú problém si týchto ľudí sami vychovať. Potrebujú pridanú hodnotu čo najrýchlejšie. Na druhej strane sú ľudia, ktorí chcú v tomto odbore robiť, ale Data Science je niečo, na čo vás akademické prostredie nepripraví. A máme začarovaný kruh. My chceme firmám pomôcť vychovať talent, ktorý bude už počas svojho tréningu produkovať hodnotu,“ hovorí Lukáš Toma.
Vrcholom ich snahy o výchovu nového talentu je 8-týždňový medzinárodný program BaseCamp, ktorý organizujú vo Viedni. Počas neho získajú záujemcovia prostredníctvom prednášok, workshopov a riešenia reálnych problémov reálnych firiem dostatok skúseností na to, aby sa mohli v tomto obore zamestnať.
Knoyd je skvelým príkladom biznisu, ktorý na prvý pohľad asi nenadchne niekoho, kto sa o dáta už predtým nezaujímal. No po druhom a treťom pohľade si veľa ľudí začne uvedomovať potenciál, ktorý táto slovenská firma (a jej podobné) naozaj má.
Nie je náhoda, že o o big data sa hovorí tak často. Knoyd sa ich snaží sprístupniť aj firmám bez obrovských rozpočtov a popri tom vychovávať novú generáciu profesionálov. A za to im patrí uznanie.
Ak ťa aktivity Knoydu zaujali, prečítaj si rozhovor s jeho zakladateľmi TU.
Viac informácií o BaseCampe nájdeš TU.
zdroj fotografií: knoyd.com
Čítajte viac z kategórie: Zo Slovenska