Koľko na tebe zarábajú luxusné značky? Niektoré ťa poriadne zdierajú, zisti, či uhádneš ako veľmi
- Lukratívne značky si môžu dovoliť predávať svoje kúsky za šialené ceny
- Niekedy si však ani neuvedomujeme, že aj ich náklady môžu byť poriadne vysoké
- Lukratívne značky si môžu dovoliť predávať svoje kúsky za šialené ceny
- Niekedy si však ani neuvedomujeme, že aj ich náklady môžu byť poriadne vysoké
Každý z nás sa raz za čas rozhodne potešiť istou položkou, ktorá nie je zrovna najlacnejšia. Niekedy si doprajeme značkové kúsky oblečenia, drahšie telefóny alebo autá, no ani netušíme, že ich ceny môžu byť poriadne prestrelené.
Zamýšľal si sa niekedy nad tým, koľko na tebe zarobí spoločnosť Apple, keď si zakúpiš ich iPhone? Predsa len to bola do nedávna najhodnotnejšia firma na svete.
Na druhej strane sme v súčasnosti svedkami výrazného zdražovania a spolu s konečnými cenami výrobkov sa zvyšujú aj náklady na ich výrobu.
Napríklad takí pekári hovoria o zvýšení nákladov o 200 percent a niektoré pekárne až o 300 percent. Výroba chleba a pekárenských výrobkov je totiž vzhľadom na prevažne nočnú prevádzku veľmi závislá na cenách elektrickej energie a plynu.
V niektorých prípadoch ťa možno zaskočí, že existujú značky, ktoré sú pri predaji v strate. Jednou z nich je podľa Fontechu automobilka Tesla. V prípade jej Modelu S predstavujú len náklady na samotnú batériu 42,25 percent z ceny vozidla.
Tipni si, aká je odhadovaná výrobná cena nového iPhonu 13 Pro. Jeho cenovka sa na Slovensku u autorizovaných predajcov pohybuje približne od 1 119 eur do 1 729 eur. V Amerike je táto čiastka na úrovni 999 dolárov až 1 499 dolárov.
Portál Investopedia vysvetľuje, že náklady na výrobu iPhonu v Číne sú približne 570 dolárov. Apple tvrdí, že svoje produkty vyrába v Číne pre šikovnosť tamojších pracovníkov.
Ceny produktov značky Gucci sú podstatne vyššie než ich reálne výrobné náklady. Uhádneš o koľko?
Vox vysvetľuje, že priemerné ceny značky Gucci sú desaťnásobne vyššie než cena ich výroby. Položky podobnej kvality z rovnakých materiálov, ktoré nenesú lukratívne logo, sa často cenia len na zlomok sumy, ktorú zaplatíš za Gucci, a nájdeš ich v úplne bežných obchodoch.
Koľko priemerne zarobí značka Porsche na predaji jedného zo svojich vozidiel v Amerike? Ich ceny sa pohybujú približne od 50-tisíc do 150-tisíc dolárov.
Ilctlc vysvetľuje, že odhadované zárobky Porsche sú 17-tisíc dolárov na auto. V prípade Toyoty to je 2 500 dolárov.
Aké sú výrobné náklady telefónu Samsung S20 Ultra, ktorý sa na Slovensku predáva v cenách od 989 do 1 349 eur?
Tech Walls uvádza, že zisk na týchto telefónoch je 60,9-percentný. Ich cena produkcie dosahuje 493 eur.
Autá s logom vzpínajúceho sa koňa ani zďaleka nepatria medzi najlacnejšie. V Európe stoja približne 100-tisíc a viac eur a v USA začínajú až na 200-tisíc dolároch. Koľko priemerne zarobí Ferrari na predaji jedného zo svojich vozidiel v Amerike?
Ilctc vysvetľuje, že výroba Ferrari či ich prihlasovanie na trhu v USA je nadmerne komplikovaná. Celkové výrobné náklady týchto vozidiel sa pohybujú od 195-tisíc dolárov. Priemerný zisk na jednom aute pre Ferrari je 6-tisíc dolárov.
Značka Chanel vyrába parfumy, ktoré ťa môžu vyjsť aj takmer 1 000 eur. Koľko si myslíš, že stoja ingrediencie použité vo výrobe ich produktu s cenovkou 150 eur?
Priemerná cena ingrediencií v parfumoch prestížnych značiek sa pohybuje od 1,12 eur do 1,4 eur, uvádza Los Angeles Times.
Aké sú náklady na výrobu „stoeurových" tenisiek Nike Air Force 1s?
Portál Weartesters vysvetľuje, že produkcia tenisiek Air Force stojí 28,5 dolárov. Avšak profit pre spoločnosť Nike z jedného páru je 21,5 dolárov a zvyšných 50 dolárov získava predajca.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Fontech, Investopedia, Vox, Ilctlc, Techwalls