Komplexný marketingový balík pre startupy
- Naštartovať svoj vlastný startup určite nie je žiadna hračka. Napriek tomu je startupov všade plno. A možno je to aj dobre, lebo práve vďaka tomu, že sa všade naokolo skúša kopec nástrojov, si aj ty môžeš trochu pomôcť pár skvelými pomôckami, ktoré ti umožnia vyzdvihnúť ten tvoj.

- Naštartovať svoj vlastný startup určite nie je žiadna hračka. Napriek tomu je startupov všade plno. A možno je to aj dobre, lebo práve vďaka tomu, že sa všade naokolo skúša kopec nástrojov, si aj ty môžeš trochu pomôcť pár skvelými pomôckami, ktoré ti umožnia vyzdvihnúť ten tvoj.
Takto niektorí začínajúci startupisti robia marketing: založia si účet na Twitteri/Facebooku/Snapchate, napíšu zopár článkov a dúfajú, že sa všetko podarí.
Na tom nie je, samozrejme, nič zlé. Všetko sú to správne, ak nie nevyhnutné, prvé kroky. Ale tvoja snaha by mohla dosiahnuť omnoho vyšší efekt vďaka pár vychytávkam, ktoré ti pomôžu s marketingovou stratégiou.
Tu sú marketingové nástroje, ktoré skrátka musíš mať.
1)Hotjar
Zisti, ako návštevníci skutočne využívajú tvoju stránku.
foto: hotjar.com
Jeden z nástrojov, ktorý je presne to, čo každý marketér hľadá. Hotjar ti pomáha skutočne porozumieť tomu, ako weboví a mobilní návštevníci využívajú tvoju stránku.
Vidíš, kam návštevníci na tvojej stránke klikajú; možné body záujmu, ktoré môžu mať za následok, že zo stránky odídu; čo všetko treba ešte optimalizovať a mnoho ďalšieho.
Naozaj, Hotjar je nevyhnutný marketingový nástroj pre trackovanie a optimalizovanie tvojho marketingového úsilia.
Hotjar nájdeš vo free verzií, ale je k dispozícií aj „pro“ alebo „business“ verzia, ak by si mal záujem ešte o niečo navyše.
2) Notify
Notify ťa na Slacku upozorní, keď sa o tvojom startupe niekto zmieni online.
foto: metahunt.com
Nastavenie je super jednoduché. Vytvoríš si alert na všetko, o čom chceš byť upozornený. Môžeš sa pozrieť, kedy je napríklad niekde zmienka online o tvojej konkurencií, o špecifickej osobe, alebo niekto skrátka zmieni to, o čom chceš mať viac informácií.
3) Hey Press
Bezplatná databáza, ktorá ti pomôže nájsť tých správnych novinárov pre tvoj startup.
foto: thewall.nacue.com
Všetko, čo musíš urobiť, je zadať kľúčové slovo a tadaaa: uvidíš zoznam novinárov, ktorí danú tému pokrývajú – vrátane kontaktov. Je zadarmo, ale ak chceš viac mien a kontaktov, musíš začať platiť. Databáza sa zatiaľ iba rozmáha, takže nie je isté, či bude veľký výber aj na Slovensku, ale za pokus nič nedáš.
4) Hemingway Editor 2.0
Nástroj na úpravu písma – všetko, čo napíšeš, bude výrazné a jasné.
foto: inside.envato.com
Marketing si minimálne zo začiatku vyžaduje aj trochu tvojho kreatívneho písania, či už pre nejakú tlačovku, článok na blogu alebo marketingový jazyk na tvojej stránke. Ak zatiaľ nemáš potrebné zdroje na to, aby si prijal nejakého editora, Hemingway Editor je skvelý pomocník a všetko, čo napíšeš, bude výraznejšie a jasnejšie. Nie je taký dokonalý ako ľudský editor, takže môžeš naraziť na pár múch, ale za $9,99 sa oplatí ho aspoň vyskúšať.
5) Narrow
Zvýš followowanie na Twitteri a sústreď sa na zacielenie tej správnej skupiny.
foto: kishormhaskar.com
Ak práve zakladáš nový Twitter účet pre svoj startup, Narrow môže byť dobrá pomôcka, ktorá ti pomôže získať si tých správnych followerov a tiež ich zapojiť do diania. Ako vždy, použi kľúčové slová, hashtagy a lokalitu, aby si zaujal špecifickú skupinu; prezri si vyhľadávacie nástroje, ktoré ti pomôžu identifikovať tvojich followerov a zisti, čo funguje a ako optimalizovať to menej kvalitné.
Za túto vychytávku zaplatíš mesačne 9 dolárov, ale v konečnom dôsledku sa ti to môže oplatiť.
6) Canva
Ten najjednoduchší nástroj na úpravu grafického dizajnu, aký kedy použiješ.
foto: buzzsumo.com
Ak si ešte nemôžeš dovoliť prijať grafika, ale chceš, aby tvoje posty aj nejako vyzerali, skús Canva. Je prevažne zadarmo a niektoré šablóny ti pomôžu začať s tým, čo potrebuješ vytvoriť. Pár funkcií môže niečo stáť, ale sám uvidíš, že je to ten najjednoduchší a najlepší grafický nástroj.
7) Curated
Každý týždeň zdieľaj zaujímavý obsah a vybuduj si tak svoje obecenstvo.
foto: medium.com
Je to jednoduché – ak objavíš obsah, ktorý sa ti páči, jedným klikom ho uložíš, pridáš popis, bez akejkoľvek námahy upravíš zoznam linkov, doladíš vzhľad a môžeš si užívať konečný výsledok svojho newsletteru.
Ďalšia super vlastnosť? Môžeš hľadať sponzorov.
Bonus: Marketing Stack
Selektovaný adresár marketingových zdrojov a nástrojov.
foto: marketingstack.io
Chceš poznať ešte viac marketingových nástrojov? Tak si pozri Marketing Stack, zrozumiteľný a selektovaný adresár niektorých najlepších zdrojov a nástrojov na internete.
foto: marketingstack.io
zdroj: medium.com, titulná foto: prweb.com
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy