Koniec vábivým etiketám a reklamám. Autori tejto značky priniesli kvalitu bez akéhokoľvek brandingu

  • Poznáš to. Vojdeš do obchodu a zo všetkých strán sa na teba valia logá, farby a claimy o tom, prečo by si si mal práve tento produkt kúpiť. Nehovoriac o tom, čo sa deje, keď si raz za čas zapneš telku. Je výrazný branding naozaj nevyhnutný pre úspech značky? Títo ľudia si myslia, že nie!
collagedasdas
Brandless
  • Poznáš to. Vojdeš do obchodu a zo všetkých strán sa na teba valia logá, farby a claimy o tom, prečo by si si mal práve tento produkt kúpiť. Nehovoriac o tom, čo sa deje, keď si raz za čas zapneš telku. Je výrazný branding naozaj nevyhnutný pre úspech značky? Títo ľudia si myslia, že nie!

Niet pochýb o tom, že v prehnanom a do očí bijúcom marketingu a brandingu sú majstri Američania. Skupinka týpkov zo San Francisca a Minneapolisu si však vzala do hlavy, že zákony marketingu postaví úplne hore nohami. Rozhodli sa priniesť na trh kvalitné potraviny a ďalšie produkty, ktorých predaj však nebude podporovaný farebnými etiketami priťahujúcimi pozornosť. Stvorili Brandless – značku, ktorá nepotrebuje vizuálny branding. Ich nápad zaujal natoľko, že získali investíciu 50 miliónov dolárov.

Feeling lucky for the leadership of our fearless and curious leader, @tinasharkey. „For me @brandlesslife is about more than any individual product we sell. It is about the true democratization of goodness. Meaning everyone deserves better stuff at affordable prices. Everyone deserves to be seen not for what they do but for who they are. Everyone should be able to tell their own stories and not feel they need to live up to the false narrative we are led to think makes us thinner, taller, faster, better or even new and improved. The same goes for products. We are all just people and we should be able to choose better for ourselves and our families. Starting 7/11 it is my dream to do this for all people. When I say everyone, I really mean it. Join us. #brandlesslife“

Príspevok, ktorý zdieľa Brandless (@brandlesslife),

Jednoduché a predpotopne pôsobiace obaly ti môžu pripomínať napríklad obdobie socíku, keď sa na branding nedbalo tak, ako dnes. Navyše vtedy nebol taký výber a značky nemuseli bojovať s konkurenciou. Ak si chcel kečup, našiel si v obchode len jeden, ak si chcel kávu, našiel si len slávny „Štandard“. Podobne funguje aj Brandless, ktorého etiketách nájdeš len názov produktu a jeho základné charakteristiky ako „organic“ či „non GMO“. Žiadne obrázky a reklamné frázy!

Foto: Brandless

Foto: Brandless

Ich cieľom je len bojovať proti komerčným gigantom na trhu, ktorý nielen, že často prinášajú nekvalitu, ale pomocou marketingu manipulujú či klamú zákazníkov. Značka Brandless sa rozhodla ísť cestou filozofie, ktorá hovorí, že nie je dôležitý obal, ale vnútro. Preto majú ich potraviny či drogéria len minimalistické simple balenia jednej farby. Vo vnútri však ukrývajú poctivé suroviny bez zbytočných škodlivín, éčiek či farbív.

Foto: Brandless

Foto: Brandless

Tento revolučný koncept má však ešte jeden prínos. Vďaka tomu, že značka ušetrí vďaka minimálnemu marketingu a nákladom na obaly či internetovému predaju, dokáže cenu svojich produktov znížiť na minimum. Bojujú tak proti takzvanej dani z obchodnej značky alebo nám známemu fenoménu s názvom „platím za značku“. Kvalita tak vôbec nestojí veľa, čo sa často v prípade zdravých potravín či dizajnovo balených produktov nedá povedať.

Foto: Brandless

Foto: Brandless

Víziou Brandless je jednoducho prostredníctvom mindsetu svojej značky zmeniť svet a presadiť kvalitu, transparentnosť a vyššie hodnoty. Na vysokú priečku tiež stavajú svojich zákazníkov a chcú k nim byť úprimní. Lepšie produkty, lacnejšie ceny, spokojní ľudia. Skvelým príkladom podobného prístupu sú napríklad farmárske produkty, ktoré tiež nejdú cestou výrazného brandu, no ich kvalita hovorí za všetko.

Foto: Brandless

Čo si myslíš o filozofii nulového brandingu ty? Podeľ sa s nami o názor v komentároch na Facebooku. :)

Čítajte viac z kategórie: Zaujímavosti

Najnovšie videá

Trendové videá