Kontroverzné burgre FATF*CK ti pripravia IT-čkári: Koncept ich biznisu zahŕňa aj ďalší unikát
- Dvaja kamaráti priniesli na trh kontroverznú značku FATF*CK
- Ich burgre v okolí nemajú konkurenciu
- Dvaja kamaráti priniesli na trh kontroverznú značku FATF*CK
- Ich burgre v okolí nemajú konkurenciu
Kontroverzný streetfood v Prahe – názvom, ale aj celým konceptom podnikania. Presne to sa rozhodli priniesť do sveta gastra Tomáš Linhart a Nikolai Chereniak, ktorí stoja za podnikom FATF*CK.
Títo dvaja kamaráti, dovtedy pracujúci v oblasti IT sektore, sa rozhodli zakotviť v úplne inom odbore. A ako sami hovoria, boli prekvapení, aký úspech so svojím biznisom spravili takmer hneď na začiatku ich spoločnej cesty.
FATF*CK však nebol plánovaný ako stály projekt. „S Nikym sme sa zoznámili vďaka spoločnému známemu. Obaja sme mali nejaký voľný čas medzi ďalšími projektmi a povedali sme si, že by bolo fajn skúsiť v medzičase niečo spolu.“
„Môj projekt sa týkal výživy a práve som zaobstaral gastronomickú výrobňu (väčšiu kuchyňu), pri ktorej bolo potrebné hneď platiť nájom,“ hovorí Tomáš.
„Projekt sme vymýšľali na konci roka 2020 a štartovali sme ešte v lockdowne v marci 2021. Názov FATF*CK bol potom schválne vybraný, aby bol trochu kontroverzný a v rozvozových appkách zaujal na prvý pohľad.“
To sa vo finále celkom podarilo, pretože od druhého mesiaca, hneď ako dokončili všetky registrácie a boli zaevidovaní na rozvozové služby, sa konštantne snažili vyrovnať so vzrastajúcim dopytom.
„Názov zaujme a burgre, ktoré robíme, našťastie, ľuďom naozaj chutia. Veľa si zakladáme na pečení vlastného pečiva, mletí nášho mixu BIO hovädzieho, používaní najkvalitnejších surovín a príprave všetkého úplne od nuly, bez polotovarov. Občas stačí použiť správne suroviny (vstupy), dopriať im dostatok času, dodržať technologický postup a výsledok sa dostaví.“
Desiatky tisíc eur
Začiatok a rozjazd biznisu stál kamarátov približne 60- až 70-tisíc eur. Časť bola z ich vlastných zdrojov a na spotrebiče si spätne zabezpečili financovanie.
„Časť toho, čo sa zarobí, ide, samozrejme, na naše osobné náklady, časť na splátky úverov a zvyšok investujeme späť do ďalšieho rozvozu. Po približne šiestich mesiacoch prevádzky našej výrobne sme pridali aj bistro, ktoré má pred sebou ešte veľa práce, kým bude celkom vyhovovať našim predstavám.“
Majitelia už teraz riešia aj ďalší rast. Začínali počas pandémie, keď z gastra veľa ľudí odišlo za inou prácou. Vedeli preto, že hľadanie pracovníkov nebude vôbec jednoduché a vyžiada si to obrovskú snahu.
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Startitup PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Vzdali sa práce v IT a rozhodli sa zariskovať s ich smash burgrami
- S jasným zámerom zaujať si vybrali názov FATFUCK
- Tvrdia, že to bol perfektný krok – zákazníci im neustále pribúdajú a dopyt rastie
- Problémom je absolútny nedostatok kvalifikovaných zamestnancov
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy