Koronakríza nahráva niektorým firmám do karát. Alze sa nikdy nedarilo lepšie, hlási astronomické tržby

  • Alza rástla najrýchlejšie za posledných 10 rokov
  • Za minulý rok mala tržby viac ako 1,4 miliardy eur
  • Za jeden deň vybavili aj 119-tisíc objednávok
pjimage (45)
Alza
  • Alza rástla najrýchlejšie za posledných 10 rokov
  • Za minulý rok mala tržby viac ako 1,4 miliardy eur
  • Za jeden deň vybavili aj 119-tisíc objednávok

Najväčší internetový obchod v Čechách Alza.cz sa teší z miliardových tržieb. Forbes informuje, že za rok 2020 firma rástla najrýchlejšie za posledných 10 rokov. Vybavila neuveriteľných 16 miliónov objednávok a z Alzy nakúpilo okolo 5 miliónov ľudí. Obrat sa jej medziročne zvýšil z 29 miliárd českých korún na 37 miliárd korún bez DPH (viac ako 1,4 miliardy eur).

V súčasnom pandemickom období sa Alze darí ako nikdy predtým. Tomáš Havryluk, podpredseda predstavenstva Alzy, pre Forbes povedal, že im zákazníci verili aj v náročných časoch. Svedčí o tom rast vo všetkých krajinách, kde pôsobia.

„V Česku sme rástli o 23 %, na Slovensku to bolo 36 % a v Maďarsku 27 %. Obrovský úspech sme zaznamenali v Rakúsku a Nemecku, kde sme vyrástli o 250, respektíve o 236 %.“

Vlastná doprava a doručenie v presný čas

Okrem expandovania do zahraničia sa zamerali aj na rozvoj privátnych značiek a spolupracovali aj s ďalšími internetovými predajňami, napríklad s predajcom módy Zoot alebo Alkohol.sk.

K ich rozvoju pomohlo aj rozšírenie siete samoobslužných výdajných AlzaBoxov. Počet sa im za jeden rok strojnásobil na sedemsto.

zdroj: alza.cz

Keďže si koronakríza vyžadovala nové riešenia, rozšírili služby a vlastnú  dopravu s názvom AlzaExpres. Dostupná je nielen v Čechách, ale i na Slovensku a Maďarsku, a to v jedenástich mestách. Doprava umožňuje doručiť objednávky v presný čas.

Minulý rok sa niesol aj v znamení špecializovaných segmentov. „Medzi nové miliardové špeciálky sa zaradila krása a drogéria, hobby a záhrada, nositeľná elektronika, šport, služby, tlačiarne a spotrebný materiál. Alza sa stala širokospektrálnym predajcom,“ povedal riaditeľ marketingu spoločnosti Alza Jan Sadílek.

Za jeden deň tržby takmer 300 miliónov korún

Obrat až štyri miliardy korún presiahli mobilné telefóny. Na druhom mieste sa ocitli notebooky, domáce elektro a príslušenstvo pre IT a mobily. Takmer 17 percent zákazníkov platilo kartou, a to aj napriek tomu, že v minulosti bola obľúbená platba na dobierku. Pri prevzatí tovaru sa podiel platieb kartou zvýšil na 46 %.

Alza si vystrelila z tisícok ľudí. Tým urazeným ponúka špeciálny darček

Rekordným dňom bol 14. december s tržbami cez 292 miliónov korún a 119-tisíc vybavenými objednávkami. To predstavuje v priemere 1,39 objednávky za sekundu. Alza venovala milión korún na vývoj pľúcnych CoroVent, zapojila sa do skupiny COVID19CZ a pomáhala s rozbehom linky 1212.

Alza vznikla v roku 1994. Po štyroch rokoch Alzasoft, čo bol pôvodný názov firmy, otvorila predajňu v Prahe a v tom čase sa objavil aj prvý web, kde si ľudia mohli stiahnuť prvé cenníky počítačov a ich komponentov.

Hospodárske noviny informujú, že moderné dejiny začal Alzasoft písať v roku 2000 a v roku 2008 skrátil svoj názov len na Alza. Na Slovensku pôsobí spoločnosť od roku 2004.

Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy

Zdroje: Forbes, Hospodárske noviny

Najnovšie videá

Trendové videá