Kotlebovci lákajú voličov bilbordom v Chorvátsku. Usmieva sa z neho „nehrajúci kapitán“
- Reklamný pútač sa nachádza v Chorvátsku
- Marketér Róbert Slovák na to má jasný názor
- Reklamný pútač sa nachádza v Chorvátsku
- Marketér Róbert Slovák na to má jasný názor
Predčasné parlamentné voľby sa blížia a strany sú už naplno v kampani. Svoju kampaň svojsky podchytila aj strana Kotlebovci – Ľudová strana Naše Slovensko, ktorá okrem bilbordov na Slovensku láka potencionálnych voličov aj v zahraničí.
Bilboard Kotlebu v Chorvátsku
Fotkou s bilbordom sa na Facebooku pochválila stránka Kotlebovci – Ľudová strana Naše Slovensko – Oblasť Rimavská Sobota a Poltár. Ten sa nachádza v Chorvátsku a „usmievajú“ sa z neho predseda Marian Kotleba spoločne s Petrom Cavarom. Týči sa na ňom slogan: „Aby ste aj nabudúce mohli ísť k moru. Slobodne!“
„Priatelia, v Chorvátsku sme dnes uvideli tento krásny billboard! Pamätáte na doby, nie tak dávne, kedy nás vláda Igora Matoviča, Borisa Kollára, Veroniky Remišovej, Richarda Sulíka a Eduarda Hegera zatvárala vo vlastných domoch a bytoch a zakazovala nám chodiť, čo i len na nákup, za rodinou alebo do kostola?“ píšu v poste kotlebovci.
„O dovolenke sa vtedy mohlo len snívať a ten, kto na dovolenku išiel, musel byť žiaľ Bohu zaočkovaný, či otestovaný a musel splniť nemalé množstvo administratívnej byrokracie,“ spomínajú ďalej v príspevku na časy pandémie Covidu-19.
Podľa extrémistov „netreba zabúdať na to, ako nás vlády Matoviča a Hegera nivočili“, čo potencionálnym voličom s kotlebovcami údajne nikdy hroziť nebude.
Pomerne zvláštne pôsobí aj fakt, že na spomínanom bilborde sa nachádza líder ĽSNS Marian Kotleba, voliči ho však v nadchádzajúcich voľbách voliť nemôžu. Dôvodom je jeho trest v kauze šekov v hodnote 1488 eur, za ktorý dostal podmienku, a kandidovať tak nemôže.
Expert: Nemyslím si, že toto je vec, ktorá kotlebovcom môže naozaj pomôcť
„Nemyslím si, že toto je vec, ktorá kotlebovcom môže naozaj pomôcť a vytrhnúť im ‚tŕň z päty‘,“ hovorí pre Startitup marketér Róbert Slovák. Podľa experta to „nemôže prebiť všetko, čo ich predseda spôsobil“.
Na druhej strane vidí aj pozitíva tejto politickej reklamy. „Veľa návštevníkov Chorvátska pochádza zo Slovenska. Je to aj tematicky naviazané na to, čo ich strana rieši. Z hľadiska mediálneho umiestnenia a využitia toho prostredia, kde sa to nachádza, a posolstva, ktoré komunikujú, to sedí dokopy,“ myslí si Slovák.
Odborník pripúšťa, že je zvláštne, že na bilboarde sa nachádza aj Marian Kotleba, ktorého voliči v predčasných parlamentných voľbách voliť nemôžu. „Robia to preto, lebo inú šancu nemajú. Je to využitie ich mediálne najsilnejšej osobnosti, aj keď ju nemôžu voliť,“ komentuje expert. „Vybrali si ‚nehrajúceho kapitána‘,“ uzatvára marketér.
Strana Kotlebovci-ĽSNS sa v prieskumoch dlhodobo objavuje pod hranicou zvoliteľnosti do parlamentu. V aktuálnom augustovom prieskume agentúry SANEP pre televíziu TA3 a Pravdu získali podporu 1,8 percenta. V nedávnom prieskume agentúry NMS Market Research Slovakia pre denník SME zase získali 2,2 percenta.
Čítajte viac z kategórie: Hlavné správy a aktuality
Zdroje: Facebook/Kotlebovci - Ľudová strana Naše Slovensko - Oblasť Rimavská Sobota a Poltár, TA3, Pravda, SME