Kovačič si vďaka Slovákom stanovil nový cieľ. Na nové médium získal už vyše 310-tisíc eur

  • Slovenský moderátor prekonáva jeden cieľ za druhým
  • Podarilo sa mu už vyzbierať státisíce eur
kovačič šišoláková ghannam 360
Donio
  • Slovenský moderátor prekonáva jeden cieľ za druhým
  • Podarilo sa mu už vyzbierať státisíce eur

Bývalý moderátor televízie Markíza Michal Kovačič oznámil svoje ďalšie kroky po odchode z televízie, kde pôsobil dlhých 16 rokov.

Jeho rozhodnutie založiť nové médium s názvom 360° nielenže vzbudilo veľkú pozornosť, ale tiež prinieslo obrovský úspech v rámci crowdfundingovej kampane, ktorá už dosiahla tretí finančný cieľ vo výške 200-tisíc eur, štvrtý vo výške 300-tisíc eur a rýchlo stúpa k tomu piatemu.

Koniec kariéry v Markíze a nový začiatok

Michal Kovačič, známy moderátor a novinár, oficiálne opustil televíziu Markíza 31. augusta. Tento krok oznámil prostredníctvom svojho Instagramu, kde uviedol, že aj keď výpoveď dostal už pred letom, jeho výpovedná doba skončila až teraz.

Po odchode z Markízy sa však rozhodol neskončiť so žurnalistikou a počas diskusie Denníka N, ktorú moderovala Monika Tódová, prezradil, že sa chystá založiť nové médium.

Zrod projektu 360°

Ako sme ťa informovali v tomto článku, Kovačič oznámil spustenie crowdfundingovej kampane na platforme Donio.sk, ktorou chce podporiť vznik nového internetového média s názvom 360°.

Tento projekt má ambíciu prinášať kvalitnú kritickú žurnalistiku, investigatívne reportáže a komplexné analýzy zložitých káuz, ktoré sa postupne vytrácajú z vysielania slovenských televízií.

Podľa Kovačiča je dôležité bojovať proti naratívu, že novinári sú protištátni, a preto chce v rámci 360° vytvoriť priestor na objektívnu a nezávislú diskusiu.

Prvý cieľ kampane dosiahnutý za pár hodín

Crowdfundingová kampaň na podporu média 360° sa stretla s obrovským úspechom hneď od začiatku. Stanovený cieľ vo výške 50-tisíc eur bol dosiahnutý už za pár hodín po spustení kampane.

Táto suma bola zvolená ako základný cieľ na naštartovanie projektu a prekvapila rýchlosťou, akou sa vyzbierala. Kovačičovi sa podarilo prekročiť túto hranicu a suma neustále narastala.

Druhý a tretí míľnik: Cesta k 200-tisíc eur

Ako sme ťa následne informovali aj v tomto článku, po dosiahnutí prvého cieľa bola kampaň rozšírená o nový cieľ – vyzbierať 100-tisíc eur. Aj tento cieľ bol dosiahnutý s neuveriteľnou rýchlosťou.

Verejnosť bola o projekte informovaná 1. septembra, a už v ten večer suma presiahla 100-tisíc eur. Následne bol stanovený tretí cieľ – 200-tisíc eur.

Táto suma bola dosiahnutá v priebehu niekoľkých hodín, čo jasne ukazuje veľký záujem o projekt a podporu, ktorú Kovačič dostáva od verejnosti. 12 ľudí sa zároveň stalo platinovými predplatiteľmi, čo znamená, že na nový projekt prispeli minimálne sumou 1 999 eur. 

Po dosiahnutí štvrtého cieľa sa na stránke kampane objavil nový cieľ v podobe dosiahnutia 500-tisíc eur. Ako sa píše na webe, prispievatelia v prípade tohto úspechu pomôžu zabezpečiť projektu prvý rok absolútnej slobody a nezávislého fungovania a vďaka príspevkom budú môcť investovať do kvalitnej investigatívy, ktorá je dnes „najdrahším typom žurnalistiky“.

Tím a vízia média 360°

Spolu s Michalom Kovačičom budú na projekte 360° pracovať aj ďalší skúsení žurnalisti. Medzi nimi je Adel Ghannam, ktorý rovnako ako Kovačič nedávno opustil TV Markíza, a Barbora Šišoláková, bývalá redaktorka RTVS, dnes STVR.

Tím sa zameriava na vytváranie obsahu, ktorý bude dostupný vo forme videí, namiesto klasických písaných článkov. Tento nový prístup má za cieľ priblížiť spravodajstvo mladšiemu publiku, ktoré preferuje dynamické a vizuálne formáty.

Vízia a budúcnosť 360°

Médium 360° bude internetovým projektom, ktorý prinesie aktuálne spravodajstvo, reportáže z parlamentu a vlády, ako aj hlbšie diskusie a rozhovory na aktuálne témy.

Kovačič zdôraznil, že jeho cieľom je viesť médium tak, aby sa v ňom našiel priestor pre každý názor a každú stranu, no s dôrazom na pravdu a fakty.

Nové médium sa bude venovať aj citlivým témam, ako napr. práva LGBT komunity a bude sa snažiť ponúkať vyvážené pohľady na tieto otázky.

Zdroj: Donio.sk

Najnovšie videá

Trendové videá