Kozmetický gigant hlási bankrot. Na trhu funguje 135 rokov
- Známa spoločnosť AVON je na trhu už viac ako 135 rokov
- Narazila na problémy pre konkurenciu menších spoločností
- Musela vyhlásiť bankrot
- Známa spoločnosť AVON je na trhu už viac ako 135 rokov
- Narazila na problémy pre konkurenciu menších spoločností
- Musela vyhlásiť bankrot
Známa kozmetická spoločnosť AVON vyhlásila bankrot. V minulosti sa v USA radil medzi TOP kozmetické značky. Týmto časom je však koniec.
Ako informuje portál tvnoviny, AVON-u konkurovali menšie kozmetické spoločnosti. Značka si však zakladala na podomovom predaji, čo už ale v súčasnom svete internetových objednávok nefunguje. AVON preto vyhlásil bankrot.
Predaj na Slovensku bude fungovať naďalej
Problémy firmy sa týkajú Spojených štátov. Medzinárodný predaj, vrátane Európy, by nemal byť ohrozený. Predaj na Slovensku aj v susednom Česku má fungovať aj naďalej.
Podľa portálu Finstat však spoločnosť AVON znížila svoj zisk v roku 2023 o 10 % na niečo málo cez 45-tisíc eur. Tržby jej klesli o 3 % na 22,16 miliónov eur. Najvyšší zisk počas uplynulých rokov si na Slovensku pripísal v roku 2019, keď dosahoval viac ako 521-tisíc eur.
Zisky ale postupne klesali. V roku 2020 mala spoločnosť zisk 192-tisíc a dnes už sú na zárobkoch v desiatkach tisícoch eur. Spoločnosti sa znížili aj tržby. V roku 2019 boli na úrovni 31,95 milióna eur, dnes je to spomínaných 22,16 milióna.
Pokiaľ ide o výnosy, aj tie sa znížili oproti roku 2019, keď boli na úrovni 32,13 milióna, v minulom roku to bolo o 10 miliónov menej.
Zákazníci ju vinia z zavádzania a nepovolených látok
Súdne spory a obvinenia voči spoločnosti AVON sa najčastejšie týkajú tvrdení zákazníkov o vedľajších účinkoch kozmetických výrobkov, zavádzajúcom marketingu alebo nesplnených sľuboch týkajúcich sa výsledkov.
Niektoré žaloby zahŕňali alergické reakcie či kožné problémy spôsobené používaním výrobkov AVON, čo viedlo k požiadavkám na náhradu škody. Spoločnosť sa niekedy stretla aj s obvineniami z neetických obchodných praktík, napríklad pri predaji výrobkov, ktoré údajne neboli také účinné, ako uvádzala reklama.
AVON v takýchto prípadoch zväčša pristupovala k mimosúdnym vyrovnaniam, aby sa vyhla dlhodobým súdnym sporom a ochránila svoju značku.
Zákazníci taktiež obviňujú giganta, že používa rakovinotvorný azbest, značka sa voči týmto obvineniam hradila.
Funguje už 135 rokov
Ako uvádza spoločnosť AVON na svojej webovej stránke, na trhu je už viac ako 135 rokov. Na Slovensku pôsobí od roku 1991. V súčasnosti má sieť takmer 35-tisíc obchodných zástupcov. Spoločnosť darovala za viac ako 30 rokov na prevenciu a liečbu rakoviny prsníka viac ako 1,5 milióna eur.
„Naša planéta je to najdôležitejšie, čo máme, preto sa o ňu s láskou staráme a snažíme sa, aby naše podnikanie bolo čo najšetrnejšie k prírode. Naším cieľom je do roku 2030 používať minimálne 95 % biologicky odbúrateľných, obnoviteľných a udržateľných ingrediencií. Neustále zvyšujeme podiel recyklovaného plastu v našich obalových materiáloch a pri výrobe našich produktov znižujeme množstvo CO2,“ píše AVON.
Na vývoji produktov značky AVON sa podieľa viac ako 200 vedeckých pracovníkov a značka má viac ako tisíc patentov. AVON je tiež piatou najpredávanejšou kozmetickou značkou na Slovensku. Ako uvádza na svojom webe, každú sekundu celosvetovo predá jeden nový rúž. AVON je najpredávanejšou značkou vôní na svete.
„Preto už viac ako 20 rokov z každého predaného charitatívneho produktu označeného symbolom AVON za zdravé prsia alebo AVON proti násiliu páchanému na ženách sa zaväzujeme, že darujeme finančné prostriedky neziskovým organizáciám pomáhajúcim v boji a prevencii rakoviny prsníka a obetiam se*uálneho násilia,“ píše AVON.
Spoločnosť pritom netestuje kozmetiku a ani ingrediencie na zvieratách už 30 rokov. Zároveň organizovala viaceré pochody za zdravé prsia. Ide o charitatívne podujatie, ktorí šíri osvetu v oblasti problematiky rakoviny prsníka, podporuje ženy a pomáha im v boji s touto chorobou.
Zdroje: tvnoviny.sk, Finstat, Avon, TASR