Kráľovná motoršportu sa vracia a s ňou aj meno Schumacher. Celý svet sleduje, čo dokáže syn legendy F1
- Nová sezóna štartuje už tento víkend, živé prenosy vysiela Sport 1 a Sport 2
- Na Slovensku bola sprístupnená streamovacia služba F1 TV, vieme, koľko stojí predplatné
- Do seriálu sa dostal syn Michaela Schumachera aj automobilka Aston Martin
- Nová sezóna štartuje už tento víkend, živé prenosy vysiela Sport 1 a Sport 2
- Na Slovensku bola sprístupnená streamovacia služba F1 TV, vieme, koľko stojí predplatné
- Do seriálu sa dostal syn Michaela Schumachera aj automobilka Aston Martin
Už tento víkend začína nová sezóna seriálu Formuly 1. Kráľovnú motoršportu budeš môcť aj tento rok sledovať v televízii naživo so slovenským alebo českým komentárom, medzi ktorými by si mal mať možnosť prepínať priamo cez svoj set-top-box. Na našom území totiž priame prenosy vysielajú stanice Sport 1 a Sport 2.
Tie sú dostupné v rozšírených balíčkoch väčšiny káblových, satelitných a IPTV operátorov. Fanúšikovia s Orange TV a TV od SWAN-u si musia dať pozor na to, že kým voľné tréningy a kvalifikácie vysiela Sport 1, nedeľné preteky už musíš naladiť na Sport 2, ktorý majú obaja provideri až v o úroveň drahších programoch.
Tento rok je všetko dostupné aj cez stream na webe
Ak televíziu nevlastníš, radosť ti určite spraví sprístupnenie streamovacej služby F1 TV. Tú si tento rok môžeš oficiálne predplatiť aj na Slovensku.
V prípade, že chceš sledovať preteky naživo, ťa bude predplatné F1 TV Pro stáť 49,99 eur na rok. Mesačné predplatné (za 5,99 eur) aktuálne dostupné nie je, predpokladáme však, že zmizlo iba dočasne, nakoľko v službe pribudla možnosť vyskúšať si ju zadarmo na 7-dní.
Pre sledovanie pretekov zo záznamu stačí F1 TV Access za 26,99 eur.
Tu už slovenský alebo český komentár chýba, no anglický od komentátorskej dvojice zo stanice Sky Sports nie je vôbec zlou voľbou. Získaš prístup k tímovým rádiám, ľubovoľnému výberu kamier priamo na monopostoch a možnosti si všetko pustiť bez reklám, kedykoľvek máš čas alebo chuť. Sledovať môžeš aj juniorské série F2 a F3.
F1 TV tento rok sľubuje Full HD rozlíšenie a upgrade na 50 fps, takže obraz by mal byť ešte kvalitnejší než bežné TV vysielanie. Veľkým mínusom je stále chýbajúca natívna aplikácia pre najmodernejšie smart televízory, no stream z počítača si skúsenejší používatelia na veľkú televíznu obrazovku ľahko prenesú aj sami, prípadne využijú mobilnú aplikáciu pre Android alebo iOS a zdieľanie obrazovky (AirPlay či Chromecast).
Vidieť musíš aj Drive to Survive na Netflixe
Hoci sa čas do štartu prvých pretekov v Bahrajne kráti, pravý fanúšik by si mal stihnúť pozrieť aj tretiu sériu desaťdielneho dokumentu Drive to Survive, ktorú ponúka Netflix.
Ten v zákulisí Formuly 1 nakrúcal celý minulý rok, aby následne divákom mohol ponúknuť unikátny pohľad na veci, ktoré nemali šancu vidieť ani fanúšikovia pozorne sledujúci všetky Veľké ceny a aktuálne správy zo špecializovaných webov.
Hollywoodsky štýl dokumentu však mieri hlavne na bežného nenáročného diváka a pomerom záberov zo samotného športu a súkromia je podobný napríklad sérii The Last Dance o Michaelovi Jordanovi a basketbalovom tíme Chicago Bulls.
V Drive to Survive „trojke“ uvidíš, ako minulý ročník ovplyvnila pandémia koronavírusu, ako mladí piloti bojujú o miesta v top tímoch alebo to, ako prežíval francúz Romain Grosjean hrozivú nehodu, pri ktorej jeho monopost začal horieť a on takmer prišiel o život.
Prvá a druhá séria Drive to Survive sa podobne venujú sezónam 2018 a 2019, takže si ich môžeš odložiť na neskôr.
https://www.startitup.sk/byvaly-sampion-f1-ky-to-povedal-narovinu-elektricka-formula-e-urcite-nahradi-tu-klasicku/
Mercedes zrejme opäť všetko ovládne
Tím Mercedesu dominantne ovládal posledných sedem sezón a Lewis Hamilton je opäť najväčším favoritom na zisk majstrovského titulu. Drobné zmeny v pravidlách okolo aerodynamiky a podlahy monopostov však dávajú nádej, že by to nemusel mať úplne jednoduché.
V predsezónnych testoch sa tím musel vysporiadať s technickými problémami a nervóznym autom, vďaka ktorému aj samotný Brit skončil v štrku. Šéf tímu Toto Wolf priznal, že auto je tento rok „malá diva“, teda monopost, ktorý síce môže byť poriadne rýchly, no zároveň extrémne náročný na správne nastavenie. A keďže samotné testy trvali len tri dni, problémy sa môžu preniesť aj do úvodu sezóny.
Naopak, konkurenčný Red Bull bude zrejme bližšie, než kedykoľvek predtým v aktuálnej ére hybridných motorov. Koncept auta druhého najsilnejšieho tímu z vlaňajška vsádza na vyššie položenú zadnú časť, ktorá by medziročný úbytok prítlaku a stability mohla zvládať oveľa lepšie.
Red Bull tiež do druhého auta k Maxovi Verstappenovi posadil skúseného Sergia Péreza, ktorý by mal podľa všetkých predpokladov taktiež pravidelne bodovať. V minulých sezónach tím vlastnený obľúbeným výrobcom energetického nápoja veril mladým pilotom zo svojho juniorského programu, čo sa však ukázalo a krok vedľa. Nedokázali totiž podávať stabilné a dostatočne kvalitné výkony.
Svet je zvedavý na mladého Schumachera
Do Formuly 1 sa po deviatich rokoch vracia legendárne meno Schumacher. Kým o otcovi Michaelovi verejnosť po vážnej nehode na lyžiach a úraze hlavy v roku 2013 stále veľa nevie, do štartového poľa sa z juniorských sérií prepracoval jeho 22-ročný syn Mick.
To, samozrejme, púta pozornosť médií aj nadšencov, ktorí si od pravidelného sledovania pretekov po skončení zlatej éry Ferrari postupne odvykli. Ak všetko pôjde podľa plánu, Mick Schumacher nakoniec naozaj môže skončiť v rovnakom tíme, v akom získaval tituly jeho otec, no skôr, než o rok či dva to určite nebude.
Mladík totiž nateraz sedí len v monoposte Haas. Ten bude určite patriť na úplný chvost celého štartového poľa a šéfovia tímu sa už nechali počuť, že do vývoja neinvestujú takmer žiadne peniaze. Už o rok totiž čaká Formulu 1 najvýraznejšia zmena pravidiel za posledné roky a Haas všetky zdroje presmeroval práve na novú generáciu monopostov pre rok 2022.
Návrat Alonsa a tímu s aurou Jamesa Bonda
Po krátkej prestávke sa do seriálu vracia aj dvojnásobný šampión Fernando Alonso, opäť do tímu Alpine, ktorý je len obchodnou značkou automobilky Renault. Zaujal však aj „nový“ tím Aston Martin, ktorý v nedeľu do pretekov vyštartuje vôbec po prvýkrát.
Nejde o úplných nováčikov, ale o premenovaný tím Racing Point. Britská stajňa však mieri na tie najvyššie priečky aj vďaka podpore kanadského podnikateľa Lawrenca Strolla. Ten úspešne investoval do módnych značiek ako Pierre Cardin, Ralph Lauren či Tommy Hillfiger, ako spočítal magazín Forbes, keď mu prisúdil post 804. najbohatšieho človeka planéty.
Strollove aktivity sa teraz presunuli k automobilom. Do firmy Aston Martin vlani investoval 235 miliónov dolárov, stal sa jej výkonným riaditeľom a krachujúceho britského výrobcu luxusných športiakov priviedol až k prehĺbeniu partnerstva s Daimlerom.
Výsledkom sú stúpajúce predaje sériových Aston Martinov (najmä vďaka SUV-čku DBX), možnosť používať motory a hybridnú sústavu Mercedesu, masívny prílev nových sponzorov pre tím v F1 aj unikátna marketingová dohoda, vďaka ktorej sa bude zelený Aston Martin Vantage striedať s Mercedesom AMG GT R v úlohe safety caru počas súťažných víkendov.
Za volantom monopostu bude sedieť 4-násobný majster sveta Sebastian Vettel a neprekvapivo aj Strollov syn Lance.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy