Kríza zasiahla ďalšiu automobilku: Predaj klesol o takmer 50 %. Je otázne, či sa ešte postaví na „nohy“
- Ďalšia automobilka v kríze
- Začiatkom mesiaca bol prepustený aj šéf
- Firma predala len 11 800 áut od začiatku roka
- Ďalšia automobilka v kríze
- Začiatkom mesiaca bol prepustený aj šéf
- Firma predala len 11 800 áut od začiatku roka
V staršom článku sme ťa už informovali, že nemecká značka Audi a Volkswagen group čelia kríze, a to konkrétne vo výrobnej fabrike v Bruseli. Prémiová značka Audi vtedy nevybrala vhodného investora pre fabriku, ktorá sa špecializuje na výrobu elektromobilov.
Okrem automobilky Volkswagen či Ford si krízou prechádza aj ďalšia značka, a tou je Maserati. Ako informuje portál topgear.com, značka čelí naozaj veľkej kríze. Začiatkom mesiaca bol prepustený aj šéf spoločnosti.
Dôvodom môže byť aj to, že od začiatku roka 2024 až po september firma predala len 11 800 áut. V minulom roku v rovnakom období predali 20 400 áut, avšak stále je to málo oproti tomu, čo by v skutočnosti mali predať, ak do úvahy zoberieme trh.
Maserati v červených číslach
Redaktor média topgear.com sa na autosalóne, ktorý sa konal v Paríži v októbri, opýtal šéfa Stellantisu Carlosa Tavaresa na nízky predaj Maserati. „Maserati je v červených číslach. Dôvodom je marketing. Značka Maserati nie je jasne umiestnená a rozprávanie nie je také, aké by malo byť. Značka nie je len o športových autách, je to o gran turismo, je to o kvalite života, dolce vita a technológiách. Takže máme problém so spôsobom, akým ideme na trh. Nie s produktom. Autá sú úžasné, vrátane verzií Folgore (elektromobil).“
„Preto sme zmenili generálneho riaditeľa. Po mnohých mesiacoch snaženia tím, bohužiaľ, neuspel. Musíme zmeniť myslenie a nápady,“ dodal.
Nový šéf Maserati
Ako sme už spomínali vyššie, spoločnosť prepustila šéfa Maserati, Davida Grassa. Na jeho stoličku sa posadil Santo Ficili, ktorý sa zároveň stal aj šéfom Alfy Romeo.
Carlos Tavares ešte informoval, že Maserati malo minulý rok celkom dobré zisky. Pokiaľ čínski predajcovia nechceli poľaviť. „Povedali sme, že nie sme tu na to, aby ste zničili našu značku. Ale ak váš marketing nie je hviezdny a vaši predajcovia si myslia, že musíte predávať za nižšiu cenu, máte problém.“ Pokúsil sa predaj presunúť do iného regiónu, aby chránil značku, znamenalo to však, že prišiel o veľkú časť predaja.
Je otázne, či sa pod vedením nového šéfa podarí Maserati opäť postaviť na pomyselné „nohy“.
Vyššie clá
Ako informoval portál techbyte.sk, ešte koncom októbra Európska únia schválila vyššie clá pre automobily dovezené z Číny. Súčasné clo bolo vo výške 10 percent, to sa však má navýšiť o 35,3 percenta. Napätie teda intenzívne stúpa medzi EÚ a Čínou.
Dlhé týždne a mesiace sa intenzívne diskutovalo o rôznych dôsledkoch tohto prísneho opatrenia. Kým európske inštitúcie ho považovali za účinný spôsob, ako lepšie chrániť miestnych výrobcov, veľa ďalších upozorňovalo skôr na možné negatívne efekty. Bohužiaľ, obavy, ktoré viacerí mali, sa začínajú postupne potvrdzovať. Čína chce podať oficiálnu sťažnosť, a to priamo Svetovej obchodnej organizácii (WTO).
TASR 9. novembra 2024 uviedla, že predaj áut v Číne zaznamenal v októbri rast druhý mesiac po sebe, pričom tempo rastu bolo najvýraznejšie za posledných deväť mesiacov. Informovala o tom agentúra Reuters, ktorá sa odvolala na údaje Čínskeho združenia výrobcov osobných automobilov (CPCA).
Podľa CPCA sa v Číne predalo v októbri 2,28 milióna áut. Oproti rovnakému mesiacu minulého roka to predstavuje rast o 11,2 %, čo znamená najprudšie tempo rastu od januára tohto roka. Vtedy sa predaj áut v Číne zvýšil medziročne o 57,1 %.
Zdroje: Startitup, topgear.com, techbyte.sk, TASR