Kúp si autobus za 1 000 €. Bratislava predáva vyradené vozidlá, získaš ich za pár stoviek
- Bratislavský dopravný podnik ponúka príležitosť zaobstarať si vyslúžilé autobusy
- Predáva aj množstvo náhradných dielov na autobusy a električky
- Bratislavský dopravný podnik ponúka príležitosť zaobstarať si vyslúžilé autobusy
- Predáva aj množstvo náhradných dielov na autobusy a električky
Máme tu skvelú správu pre všetkých fanúšikov autobusov a zberateľov dopravných prostriedkov. Bratislavský dopravný podnik opäť prichádza s obchodnou verejnou súťažou na predaj autobusov, ktoré už v Bratislave doslúžili. Tento raz je v ponuke až 31 rôznych autobusov rôznych dĺžok.
Zaujíma ťa cena? Tak vedz, že tie nepojazdné začínajú už od 1 000 eur. No ak hľadáš niečo, čo si ešte zarobí na seba, musíš siahnuť hlbšie do vrecka. Predstav si, že predaj všetkých týchto vozidiel by mohol priniesť minimálne 121-tisíc eur.
Autobusy už od 1 000 eur
Ak máš záujem o kúpu autobusu, nezabudni si pripraviť svoj súťažný návrh na 12. júla 2024. V súťažných podkladoch nájdeš všetky potrebné informácie, vrátane možnosti obhliadky vozidiel.
Väčšina autobusov čaká na teba v Bratislave, ale dva z nich, konkrétne #3424 a #3425, nájdeš v Prešove, kde naposledy jazdili. Po odovzdaní návrhov prebehne elektronická aukcia, ktorá určí, kto sa stane novým majiteľom jednotlivých vozidiel.
Prehľad ponúkaných autobusov:
- Tedom C12 G – 1 000 €
- Solaris Urbino 15 CNG – 6 000 €
- Solaris Urbino 18 – 4 000 €
- MAN NG 313 – 1 500 €
- Irisbus Crossway LE 12M – 10 000 €
- SOR C 10.5 zájazdový – 10 000 €
- SOR BN 10.5 – 1 000 €
- Iveco Daily – 1 000 €
Kompletný zoznam nájdeš tu. Podrobný stav každého autobusu si môžeš pozrieť v prílohe súťažných podkladov.
Okrem autobusov teraz dopravný podnik ponúka aj množstvo náhradných dielov na autobusy a električky.
Autobusy bez emisií
Zdá sa, že nepotrebných autobusov môže počas ďalších rokov pribudnúť v rôznych lokalitách Slovenska aj pre inovácie. Mesto Handlová plánuje kúpiť bezemisné autobusy a financovať ich z Fondu na spravodlivú transformáciu. Ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie (MIRRI) schválilo žiadosť o nenávratný príspevok vo výške 1,73 milióna eur. Túto informáciu poskytla primátorka Silvia Grúberová.
„Mesto chce z hľadiska udržateľnosti mestskej hromadnej dopravy (MHD) zabezpečiť autobusy spĺňajúce prísne kritériá elektromobility,“ skonštatovala pred časom hovorkyňa mesta Jana Paulínyová.
Radnica preto podľa nej podala žiadosť v rámci výzvy na podporu v oblasti verejnej osobnej dopravy, v rámci ktorej sú oprávnenými výdavkami nákup autobusov s alternatívnym pohonom, vybudovanie nabíjacích staníc či zavedenie dopravných systémov do autobusov bez spolufinancovania z rozpočtu mesta.
MIRRI mestu schválilo NFP vo výške 1 736 270,70 eura, v rovnakej výške sú i celkové oprávnené výdavky projektu. Grúberová ozrejmila, že mesto ešte čaká podpis zmluvy o NFP, po ňom začne s implementáciou projektu.
Samospráva má okrem podpory elektromobility v pláne zrealizovať i ďalší projekt v oblasti dopravy. Počíta s výstavbou autobusovej stanice. V úprave rozpočtu vyčlenila prostriedky na nákup pozemkov pod budúcou stanicou.
Prevádzkovateľom MHD v Handlovej je mestská spoločnosť Hater-Handlová.
Parkovanie v hlavnom meste
A zmeny v doprave a mobilite Handlovou nekončia. Hlavné mesto zaviedlo od stredy regulované parkovanie v ďalšej časti bratislavského Ružinova. Bratislavský parkovací asistent (PAAS) sa rozširuje do lokality Trávniky. V tejto oblasti bude možné parkovať iba s platnou parkovacou kartou PAAS alebo po zaplatení parkovného.
Lokalita Trávniky je ohraničená ulicami Ružinovská, Tomášikova, Prievozská a Bajkalská. Spoplatnenie parkovania prebieha od 12:00 do 24:00 počas pracovných dní a stojí 1,50 eura za hodinu, rovnako ako v susednej lokalite Štrkovec. Parkovacie karty, o ktoré môžu rezidenti požiadať, budú platné v oboch lokalitách zóny RU3 – teda v Štrkovci aj v Trávnikoch.
Podľa starostu Ružinova Martina Chrena bolo najťažšou úlohou v tejto lokalite vymyslieť riešenie pre šesť typických vnútroblokov, a to Astrová, Narcisová, Šalviová, Muškátová, Rumančeková a Nezábudková. „V týchto šiestich vnútroblokoch je jednak historicky veľmi málo parkovacích miest, a to ešte veľká časť z nich po obvode bola de facto nelegálna,“ podotýka na sociálnej sieti.
Jediným možným riešením, aby nemuseli zrušiť približne 50 miest v každom z nich, bolo podľa neho zaviesť systém obytných zón. Zadná časť vnútrobloku je tak vyhradená výlučne pre rezidentov, chodníky sú zrušené, pričom chodníkom sa stala cesta, kde majú chodci prednosť a autá môžu jazdiť maximálne rýchlosťou 20 kilometrov za hodinu.
Návštevy a ostatní môžu parkovať len v prednej časti, a to podľa pravidiel zóny. Počas leta majú byť dobudované bezbariérové vstupy od jednotlivých vchodov.
„Prvé dni budeme pri prvom priestupku rozdávať len upozornenia, čoskoro sa však už prejde na ostré pokuty,“ podotýka Chren.
Systém Bratislavského parkovacieho asistenta (PAAS), ktorý bratislavská samospráva označuje za jednu z najväčších reforiem v hlavnom meste, spustili v prvých troch zónach začiatkom roka 2022. Systém mesto postupne rozširuje.
Zdroje: imhd.sk, TASR