KVÍZ: Bambuča aj diky, Broňa. Dokáž, že spoznáš legendárne reklamy aj po rokoch
- Poď si s nami zaspomínať na to najlepšie, čo nám reklama priniesla
- Tieto legendy ľudia neodvrhli, naopak, žnú úspech dodnes
- Poď si s nami zaspomínať na to najlepšie, čo nám reklama priniesla
- Tieto legendy ľudia neodvrhli, naopak, žnú úspech dodnes
Zväčša sú otravné, no niektoré vedia náramne pobaviť. Otestuj si pamäť a pokús sa spoznať najlepšie reklamy, ktoré nám dala televízia, len vďaka ich jedinej fotke.
Nemusíš loviť v spomienkach šialene dlho, všetky vybrané reklamy sa vysielali počas posledných 20 rokov. To, že nám uviazli v hlave, znamená, že boli niečím skutočne výnimočné. Žiaden podprahový marketing, ale výstižné slogany hodné Slovenska.
Marketingoví mágovia
V kvíze nájdeš niektoré zo spoločností či produktov až dvakrát. Je evidentné, že nie každý si môže dovoliť najať marketingovú agentúru, ktorá spraví dieru do sveta. Tí, čo to však dokázali, na vlastnej reklame žali a žnú dodnes. Dostali sa do povedomia ľudí, do ich hláv a denných konverzácií, stali sa jej obohatením, akousi mantrou pre dané obdobie.
Stratégie firiem sa však zmenili a reklamy sa stali kratšími, ako bývali. Dnes už sotva nájdeš komerčnú nahrávku, ktorá by trvala viac ako 30 sekúnd. Tak sa zo starých kúskov pre nás stali malé filmy, ktoré zahrejú na duši.
Poď si s nami zaspomínať a pobaviť sa na niekdajšom marketingu s jasným puncom doby, no konečne bez jej priamej súčasti.
Pamätáš si, v ktorej reklame takmer zabíjala dychovka?
Nezabudnuteľný atak mladíka, ktorý stopol kamión, a vodič následne pustil v kabíne dychovku, sa zapísal do dejín reklamy. Najpodstatnejšia scéna sa odohráva v nemocnici, kde mladíka „resuscitujú hudbou“. Reklama bola súčasťou kampane T-Com.
S jednou z najinšpiratívnejších, no nie zábavných reklám, prišla v roku 1994 na trh Orion, pamätáš, ako sa volala?
Úvodným záberom reklamy sú budovy a námestie vystavané z lahodnej čokolády. Podľa toho dostala aj meno – Čokoládové mestečko.
Ako nazývali títo dvaja gentlemani Fantu v nezabudnuteľnej havajskej reklame?
Sloganom kampane značky Fanta sa na určitú dobu stala veta „Bambuča šepkat“. Toto slovné spojenie ľudia s obľubou používali aj v bežných konverzáciách.
„Zobuďte sa,“ hovorí reklama vyobrazujúca až troch spiacich kamionistov vo vtipnej kombinácii. Ktorej spoločnosti patrí?
V pozadí záberu striedajúcich sa kamionistov hrá známa pieseň Bella Ciao, ktorá podtrhuje atmosféru a humornosť reklamy. Získala si srdcia mnohých divákov pre svoje krátke trvanie a trefnosť vyjadrenú bez slov.
Vetu „Diky Broňa“ si zapamätal asi každý z nás. Spomenieš si, akej banke reklama patrí?
Finálne riešenie pokresleného billboardu odbavil jeden z aktérov zasprejovaním mena Broňa, a tak na billboarde ostalo len „Milujem 200 eur, VÚB“.
Nezabudnuteľné spojenie hokeja a poistenia priniesla len jedna z poisťovní, spomenieš si, ktorá?
Kooperativa priniesla v danom období viacero reklám tohto konceptu, avšak len jediná si získala srdcia verejnosti. „Tečie ti práčka,“ znelo z úst nahnevanej vytopenej susedy v hokejovom pokriku, na čo jej mladý Maštalír so slovenskou vlajkou okolo ramena zakričal späť: „Nevadí, nevadí.“ Tak čo, už si spomínaš?
T-Com skóroval aj vo vianočných reklamách. Spomenieš si, o čo išlo v tejto?
Humorná kampaň priniesla krátke a trefné reklamy s neštandardným obsahom. Uznaj, kto by čakal, že jeden z najväčších operátorov uverejní spot, v ktorom vyjaví absurdnosť tradícií ešte absurdnejšou cestou v dvoch vetách?
Stal sa ikonou už beztak ikonického nápoja. Odkiaľ sa vzal tento pes v reklame na Kofolu?
Pravým menom sa volá Tuna a žije v USA so svojou majiteľkou. Tá ho našla opusteného na ulici a rozhodla sa ho ujať. Kríženec čivavy a jazvečíka sa následne stal hviezdou internetu vďaka svojmu smiešnemu vzhľadu.
V ktorom roku vznikla najslávnejšia reklama na Kofolu?
Priznajme si, vytvoriť reklamu, ktorú spoločnosť následne recykluje viac než desaťročie, je skutočným marketingovým počinom. Najznámejšia reklama vznikla v roku 2003 a jej hlavná aktérka má už 23 rokov.
Ktorý operátor sa rozhodol pre marketing zakliať dieťa do vianočnej vianočky?
Bohužiaľ, táto reklama sa zapísala do dejín nie práve lichotivého marketingu. Veríme, že chlapec z nej svoju pozíciu o pár rokov vezme s humorom. Každopádne, išlo o reklamu spoločnosti Orange.
Kvíz bol pôvodne publikovaný 15. januára 2021.
Čítajte viac z kategórie: Zaujímavosti
Zdroj: Youtube