La Donuteria rozbieha biznis na východe. Nové prevádzky plánuje aj v ďalších mestách
- Spolu otvorili už 8 prevádzok a získali množstvo domácich aj zahraničných ocenení
- Teraz expandujú na východné Slovensko. Nájdeš ich na Alžbetinej ulici v Košiciach
- Franšízy plánujú otvoriť aj v ďalších slovenských mestách
- Spolu otvorili už 8 prevádzok a získali množstvo domácich aj zahraničných ocenení
- Teraz expandujú na východné Slovensko. Nájdeš ich na Alžbetinej ulici v Košiciach
- Franšízy plánujú otvoriť aj v ďalších slovenských mestách
La Donuteria je známy koncept, ktorý vznikol z iniciatívy Petra Straňáka. Vyrábajú domáce, neuveriteľné chutné a vizuálne lákavé šišky. Začínali pred troma rokmi s malou prevádzkou na Šafárikovom námestí v Bratislave a dnes ich okrem vychýrených adries v Bratislave nájdeš aj mimo Slovenska.
Rozkošný ružový karavan je veľmi bežnou súčasťou veľkých letných festivalov, pečú pre veľké aj menšie firemné eventy a fungujú aj ako catering. V pondelok 15. júla otvorili svoju novú prevádzku v Starom Meste v Košiciach.
Konceptuálne podobnú donutériu v Košiciach v máji zatvorili
V metropole východu však od roku 2017 fungovala donutéria Guilty Donuts. Tí boli a stále nostalgicky sú pre miestnych známym pojmom. Celé Košice jedli ich šišky a so zanietením o nich stále rozprávajú. Vznikli z veľkej lásky k donutom a tú správnu receptúru hľadali naozaj dlho na svojich cestách po Amerike, Kanade ale aj Anglicku, kde sú najpopulárnejšie. Prvý obchodík otvorili na Hlavnej ulici, neskôr ďalší pop-up v nákupnom centre Optima.
Koncom mája sa však rozhodli obe svoje prevádzky zatvoriť. Fungujú v obmedzenej prevádzke a zariadené priestory ponúkli na predaj. Koncept podobný. Úspech menší.
Franšíza La Donuterie
Ponuky na vlastnú prevádzku La Donuterie zverejnil majiteľ Peter Straňák už na jar tohto roka. Franšízový model je veľmi populárny u mnohých firiem. Preto na seba odpoveď nenechala dlho čakať a exkluzívne šišky expandujú na východ.
„Včera sme otvorili v Košiciach našu novú La Donuteriu. Ide o prvú prevádzku v rámci nášho franšízového modelu spolupráce, kde umožňujeme šikovným lokálnym podnikateľom otvoriť si vlastnú donuteriu aj v ďalších mestách či už na Slovensku alebo kdekoľvek v strednej Európe. Môžu tak využiť naše osvedčené know-how, atraktívny provensálsky dizajn prevádzky a samozrejme naše obľúbené receptúry na donutky, ktoré sme za tie tri roky fungovania v 8 vlastných prevádzkach vyladili,“ povedal pre Startitup Peter Straňák.
Ponuky sa vo veľkom hrnú, a tak sa pravdepodobne vo veľmi krátkom čase podarí tomuto inovatívnemu food biznisu preraziť a zaujať aj v iných slovenských mestách. Zákazníci boli za nimi ochotní precestovať celé Slovensko a preto sú pre akékoľvek mesto zárukou dobrej investície.
„Plánujeme aj ďalšie mestá na Slovensku. Celkovo nás teší, že sa nám na franšízový konceptuálny nápad hlási veľa záujemcov a niektoré mestá sú už dokonca obsadené,“ dodal Peter. Ktoré to sú, však zatiaľ prezradiť nechce. Teraz sa sústredia na to, aby našli vhodných záujemcov pre Prahu, Viedeň alebo Budapešť.
Konkurencie sa neboja
„Práve rodinné udalosti nás prinútili k tomuto kroku. Sme radi, že sme to boli práve my, kto doniesol do Košíc ručne robené a denne čerstvé donuty. Teší nás skutočnosť, že za krátky čas sme si dokázali vybudovať silnú základňu verných zákazníkov. Interakcia s nimi nám chýba najviac. Veríme, že sa do Košíc niekedy v budúcnosti opäť vrátime,“ informoval nás Róbert Petričko z Guilty Donuts, ktorý sa svoju prevádzku rozhodol zatvoriť na neurčito, s výnimkou pár kultúrnych podujatí, ktoré však naplánovali už skôr.
Na východe si teda od včera buduje svoje miesto pod slnkom La Donuteria. Bude sa im dariť?
„Sme presvedčení, že áno. Denne nám chodí veľa správ od našich fanúšikov s požiadavkou otvoriť aj v iných mestách na Slovensku, tak predpokladám, že budeme veľmi úspešní. My to ani nevnímame ako nejaký konkurenčný boj. Je fajn, keď je ponuka väčšia, zákazníci si môžu vybrať. A všetkých to motivuje ponúkať lepšie služby a produkty,“ informoval nás majiteľ La Donuterie P. Straňák.
Nová prevádzka bude mať rovnaký vizuál ako všetky bratislavské. Milý, domácky pôsobiaci provensálsky interiér je pre La Donuteriu absolútne typický a mnohí zákazníci ich už podľa toho z diaľky rozpoznávajú.