Lacný obchodný reťazec má v hľadáčiku Slovensko, už teraz zaplavuje Európu obchodmi
- Po Actione a Biedronke sa hovorí o vstupe ďalšieho veľkého hráča na náš trh
- Je ním nemecký obchodný reťazec Woolworth
- Po Actione a Biedronke sa hovorí o vstupe ďalšieho veľkého hráča na náš trh
- Je ním nemecký obchodný reťazec Woolworth
Dobré správy pre Slovákov. V poslednom období sa s príchodom nových obchodných reťazcov do našej krajiny roztrhlo vrece. Po tom, ako zákazníkov pobláznili nízke ceny holandského diskontu Action a záujmu poľskej Biedronky, sa na náš trh opierajú oči ďalšieho hráča.
Woolworth má v hľadáčiku Slovensko
Podľa Hospodárskych novín by na Slovensko po novom mohol prísť aj známy nemecký obchodný reťazec Woolworth. Prosperujúca firma sa zameriava na oblečenie a doplnky do domácnosti. Podnik, ktorý má v Nemecku už 600 prevádzok a plánuje expanziu na stredoeurópsky trh, aktuálne uvažuje o otvorení pobočiek na Slovensku.
U našich severných susedov v Poľsku, už v týchto dňoch spoločnosť otvorila dve prevádzky – v Krakove a Poznani. „Slovenský trh vnímame ako zaujímavý a s vysokým potenciálom. Slovensko preto zohráva reálnu úlohu v plánovaní našej expanzie,“ vyjadril sa pre HN Roland Rissel z komunikačného oddelenia reťazca.
Woolworth má v pláne postupnú expanziu na európskom trhu, ktorej súčasťou má byť otvorenie až 5 000 pobočiek. Kedy a kde sa na Slovensku otvoria prvé predajne značky, však Rissel ešte nepotvrdil. Spoločnosť Woolworth by však na našom trhu mohla konkurovať sieťam ako Action, Pepco či Tedi.
Mala by prísť aj Biedronka
Ako sme ťa pred časom informovali, na Slovensku svoje brány možno čoskoro otvorí aj známy poľský reťazec Biedronka. Informoval o tom Denník N, odvolávajúc sa na Puls Biznesu.
Ako ďalej cituje ItalianFOOD generálneho riaditeľa Biedronky Jeronima Martinsa Luisa Araujoho, prvé kroky k otvoreniu reťazca už boli podniknuté a začalo sa tiež s investičným procesom.
Podľa slov generálneho riaditeľa má Slovensko podobnú nákupnú kultúru ako Poľsko. Dôvodom tohto kroku je taktiež fakt, že množstvo Slovákov chodí do Biedronky nakupovať.
Action pobláznil Slovákov
Bratislavčanov už viac než dva mesiace teší nový diskontný reťazec s názvom Action. Nízke ceny pobláznili zákazníkov, ktorí obchod doslova valcovali svojimi návštevami.
V obchodnom dome Shopping Palace na Zlatých pieskoch totiž taktiež nájdeš v poradí už druhú predajňu tohto reťazca. Ako uviedol Action v tlačovej správe, otvorením novej predajne len týždeň po svojej premiére na Slovensku chcel diskont priblížiť svoje ambície v rámci krajiny.
Tou hlavnou je rýchly rast v podobe otvárania nových predajní nielen v hlavnom meste, ale aj naprieč všetkými regiónmi Slovenska. Zákazníci by mali mať pritom možnosť vybrať si zo skutočne širokého sortimentu. Viac sme o tom písali v tomto článku.
Reťazec uvádza, že vo svojej obmieňajúcej sa ponuke nájdu návštevníci 6 000 produktov, ktoré sú celkovo rozdelené do 14 rôznych kategórií. Patria sem napríklad hračky, náradie, záhradkárske potreby či dokonca DIY a trvanlivé jedlo.
Action sa profiluje ako diskontný európsky obchod. Jeho korene siahajú do Holandska, no v súčasnosti má viac ako 2 000 predajní v desiatich krajinách. Nájdeš ho napríklad v Belgicku, Luxembursku, Nemecku, Rakúsku, Poľsku, Francúzsku či Česku.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: Hospodárske noviny, Archív Startitup, Archív Startitup, Denník N, Pulz Biznesu