Láska je láska, hlási Absolut a prichádza s odvážnou reklamou. Bozkávajú sa v nej muži a rúca mantinely
- Len pred necelými 2 rokmi predstavila značka Absolut reklamu, ktorá pobúrila mnoho Slovákov
- Prostredníctvom reklamy sa značka dištancovala od rasistických a xenofóbnych postojov
- Len pred necelými 2 rokmi predstavila značka Absolut reklamu, ktorá pobúrila mnoho Slovákov
- Prostredníctvom reklamy sa značka dištancovala od rasistických a xenofóbnych postojov
Každá láska je láska. Takto znie nový slogan značky Absolut. Cieľom najnovšej reklamy je poukázať na fakt, že láska je jedinečný cit, ktorý cítime všetci rovnako. V kampani značka oslavuje lásku vo všetkých jej podobách. Tvorcovia kampane stoja za názorom, že nie je podstatné, koho milujeme, pretože každý z nás má právo na lásku.
Hoci je kampaň zverejnená len niekoľko hodín, už teraz nájdeš množstvo neprajných komentárov. Presne tak to bolo aj v prípade kampane Slovensko žije všetkými farbami. Kampaň byť kontroverznou pôvodne nemala, no veľmi rýchlo sa ňou stala. Zároveň pobúrila veľkú časť Slovenska.
Ruku hore za toleranciu
V roku 2019 prišla značka Absolut s kampaňou Ruku hore za toleranciu, Slovensko. Táto kampaň je odpoveď na predošlú, v ktorej sa mihla Slovenka Natália, ktorá je afrického pôvodu.
„Okrem pozitívnych ohlasov internet zaplavilo množstvo komentárov šíriacich neznášanlivosť voči iným rasám, v ktorých ľudia posudzovali, kto sa môže pokladať za Slováka a ako pravý Slovák vyzerá. Preto chce ABSOLUT ukázať, že je čas odhodiť predsudky, lebo každý z nás je výsledkom miešania rôznych rás či etník a aj my Slováci máme pestrých predkov,“ uviedla marketingová manažérka ABSOLUT na Slovensku Katarína Hozáková.
Cieľom kampane bolo presvedčiť Slovákov, aby sa vykašľali na predsudky. Hlavnú úlohu tu hral bývalý extrémista Michal, ktorý skončil s nezmyselným odsudzovaním ľudí na základe farby pleti či národnosti a snaží sa prispieť k tomu, aby bol svet lepší a otvorenejší.
Každá láska je láska
„V ABSOLUT veríme, že nezáleží na tom, koho milujeme. Láska je totiž cit, ktorý prežívame všetci rovnako. Kampaň „Každá láska je láska“ je oslavou každej lásky. Je odrazom našej vízie sveta, v ktorom má každý právo milovať koho chce. Veríme, že sa nám podarí otvoriť túto tému a zmeniť postoje väčšiny, ktoré sú často postavené na nezmyselných predsudkoch. Akceptácia, otvorenosť, rovnosť či sloboda sú hodnoty, ktoré chceme touto kampaňou priniesť na Slovensko,“ hovorí Veronika Lisová, brand manager ABSOLUT, pre Stratégie. Kampaň pripravila agentúra JANDL, komunikáciu zastrešuje agentúra PR Clinic.
„Každý z nás chce žiť v spoločnosti, v ktorej sa bude cítiť ako jej rovnoprávna súčasť. Sme presvedčení, že pestrosť nám všetkým pristane a dokážeme sa spoločne baviť bez ohľadu na farbu pleti, orientáciu či vierovyznanie,“ dodáva.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy
Zdroje: pernod-ricard.sk, Stratégie