Latino kráľ, ktorého veľa Slovákov nepozná. Najpočúvanejší umelec na Spotify je z Portorika

  • Kráľ latino hudby vytvoril nové rekordy
  • Predbehol mená ako Taylor Swift, The Weeknd, Drake či BTS
  • Spotify si ho uctil tak ako ešte nikoho
  • Kráľ latino hudby vytvoril nové rekordy
  • Predbehol mená ako Taylor Swift, The Weeknd, Drake či BTS
  • Spotify si ho uctil tak ako ešte nikoho

Spevák a skladateľ Bad Bunny sa stal najpočúvanejším umelcom sveta na Spotify už tretí kalendárny rok po sebe. Najbližšie k tomuto úspechu bol Drake, ktorému sa v rokoch 2015 až 2018 tiež podarilo vyhrať trikrát, v roku 2017 ho však na druhé miesto odsunul spevák Ed Sheeran vďaka vtedajšej popularite albumu ÷, teda Divide. Informáciu priniesol portál BBC.

Je prvým, komu sa tento úspech podarilo dosiahnuť v rámci každoročnej marketingovej kampane Spotify Wrapped. Tá používateľom populárnej streamovacej služby pravidelne na prelome novembra a decembra prináša štatistiky ich počúvanosti od začiatku roka. Popularitu tejto kampane zdvihli sociálne médiá, kde svoje „wrapped“ zdieľajú nielen používatelia, ale aj umelci.

Album zdvojnásobil doterajší rekord

Na druhom mieste sa, rovnako ako aj minulý rok, umiestnila americká speváčka Taylor Swift, ktorá si momentálne vychutnáva úspech desiateho štúdiového albumu Midnights. V súčasnosti najpočúvanejšiu umelkyňu na Spotify nepredbehol ani spomínaný kanadský raper Drake, ktorý sa umiestnil tretí. 

Na štvrtom mieste skončil jeho krajan The Weeknd, ktorý na začiatku roka vydal svoj piaty album Dawn FM. Kórejská formácia BTS, ktorá v júni ohlásila pauzu, skončila piata. 

Vlastným menom Benito Antonio Martínez Ocasio oproti minulému roku zdvojnásobil rekord v počte prehratí tvorby umelca na Spotify. Zatiaľ čo si poslucháči v roku 2021 pustili jeho tvorbu 9,1-miliárdkrát, tento rok tomu bolo viac než 18,5-miliárdkrát. Toto číslo len potvrdzuje obrovskú dominanciu hudobnej streamovacej služby. 

Za tento úspech môže vďačiť predovšetkým svojmu májovému albumu Un Verano Sin Ti, ktorý v preklade znamená „Leto bez teba“. Tento projekt bol nominovaný na cenu Grammy v kategórii Najlepší album, čo sa doposiaľ žiadnemu latino umelcovi nepodarilo. Album sa zároveň stal aj vôbec najpočúvanejším na Spotify a v tomto ohľade predbehol projekty ako Harry’s House od Harryho Stylesa či Sour od Olivie Rodrigo.

Celosvetovo najpočúvanejšie albumy na Spotify za rok 2022

  • 1. Un Verano Sin Ti od Bad Bunnyho
  • 2. Harry’s House od Harryho Stylesa
  • 3. Sour od Olivie Rodrigo
  • 4. = od Eda Sheerana
  • 5. Planet Her od Doji Cat

Zdroj: CNN

Spotify mu venuje jedinečný emotikon

Skladba El Apagón je najmenej počúvanou skladbou na albume aj napriek tomu, že si ju používatelia na Spotify vypočuli už viac než 159-miliónovkrát. Projekt Un Verano Sin Ti mal na svojom konte už týždeň po vydaní viac než 350 miliónov prehratí a aj v tomto meradle sa stal Bad Bunny rekordérom.

Spotify sa okrem viacerých billboardov, plagátov a digitálnych aktivít rozhodol poukázať na tento úspech rodáka z Portorika jedinečným spôsobom. Pokiaľ v priebehu nasledujúceho týždňa označíš, že sa ti páči pieseň Bad Bunnyho kliknutím na tlačidlo prázdneho srdca, nevyplní sa zelenou farbou, tak ako klasicky. Tento raz sa premení na špeciálny emotikon červeného srdca, ktorý sa nachádza aj na obale albumu Un Verano Sin Ti, uvádza Variety.

Dve z piesní tohto projektu sa dostali aj medzi päť najprehrávanejších skladieb na platforme Spotify za ešte stále prebiehajúci kalendárny rok. 

Celosvetovo najpočúvanejšie skladby na Spotify za rok 2022

  • 1. As It Was od Harryho Stylesa
  • 2. Heat Waves od Glass Animals
  • 3. Stay od The Kid LAROIA a Justina Biebera
  • 4. Me Porto Bonito od Bad Bunnyho a Chencha Corleoneho
  • 5. Tití Me Preguntó od Bad Bunnyho

Zdroj: CNN

Čítajte viac z kategórie: Inovácie a Eko

Zdroje: BBC, CNN, Variety, YouTube, Unsplash

Najnovšie videá

Trendové videá