Smutné správy: Legendárna „socialistická“ cukrovinka končí. Slováci si na nej už viac nepochutia
- Na jednej z legendárnych cukroviniek si Slováci už viac nepochutia
- Jej popularita medzi zákazníkmi postupne klesala
- Na jednej z legendárnych cukroviniek si Slováci už viac nepochutia
- Jej popularita medzi zákazníkmi postupne klesala
Iba prednedávnom sa pritom z pultov obchodných reťazcov vytratil aj iný obľúbený produkt Slovákov. Reč je o známej balenej vode. S touto informáciou prišiel dnes ako prvý portál tvnoviny.sk. Podľa jedného z čitateľov ju na pultoch nebolo možné nájsť už niekoľko mesiacov.
„Tento druh minerálky som si kupoval pravidelne. Vyhovovalo mi nielen jej zloženie, ale aj chuť. Zarazilo ma, keď odrazu zmizla z obchodu pri mojom dome a neskôr aj z ďalších obchodov v okolí. A nikde som sa nedočítal dôvod,“ uviedol čitateľ pre portál tvnoviny.sk.
Ako sme ťa informovali, ide o pramenitú vodu Bonaqua. Spoločnosť Coca-Cola, ktorá je výrobcom tejto značky, ju už totiž podľa dostupných informácií niekoľko mesiacov nedistribuuje.
„Výrobcom minerálnej vody Bonaqua je spoločnosť Coca-Cola, ktorá prestala s jej distribúciou na slovenský trh,“ informovala hovorkyňa Kauflandu Lucia Vargová.
„Dodávateľ nám výrobky Bonaqua nedodáva od februára tohto roka, namiesto toho máme v ponuke novú značku vody – Natura voda,“ potvrdila aj hovorkyňa Billy Kvetoslava Kirchnerová.
Túto informáciu potvrdilo aj Tesco či Lidl.
Zmena portfólia
Celé portfólio mala spoločnosť Coca-Cola nahradiť úplne novou značkou.
„V roku 2022 sme uviedli na slovenskom trhu našu novú značku pramenitej vody Natura. Táto nová značka začiatkom tohto roka postupne úplne nahradila v našom portfóliu známu značku Bonaqua vrátane všetkých jej príchutí a typov balení,“ vysvetlil Václav Koukolíček, manažér externej komunikácie spoločnosti Coca-Cola HBC Česko a Slovensko.
Ako ďalej poznamenal, minerálna voda značky Bonaqua sa už na Slovensku neobjaví.
„Otravné“ vylepšenie
Ako sme ťa už dávnejšie informovali, Coca-Cola prekvapila v tomto roku aj inou novinkou. Od júla 2024 sú podľa ich nariadenia vrchnáky napevno upevnené k fľaši. Ako prvá predstavila túto novinku Coca-Cola v Nemecku a zákaz mnohých zákazníkov pobúrila.
„Jedno z najzbytočnejších a najotravnejších ‚vylepšení‘, aké som kedy videl. Rád pijem z fľaše a vrchnák ma len otravuje,“ komentujú používatelia na YouTube. Ďalší sa zas sťažuje a označuje tento nápad za „posr..ý“.
Ostrú kritiku Nemcov na túto novinku v tom čase zaregistroval denník Bild. Ten informoval, že zo strany Európskej komisie ide o ekologické rozhodnutie, ktoré má chrániť životné prostredie.
„Počas monitorovania na európskych plážach sa našlo pomerne veľké množstvo plastových vrchnákov,“ ozrejmil Philip Heldt zo spotrebiteľského centra NRW.
V Severnom mori na pláži s dĺžkou iba 100 metrov sa podľa Heldta našlo až 43 uzáverov fliaš. Vďaka tomu prišiel nápad, že uzávery budú napevno upevnené k fľaši.