Legendárny fast food je na predaj. Za svetovo známy reťazec chcú cenu, ktorá ti vyrazí dych

  • Jedna z najznámejších značiek rýchleho občerstvenia na svete je na predaj
  • Išlo by o jeden z najväčších obchodov v odvetví rýchleho občerstvenia
Ľudia v reštaurácii a sendvič
Ilustračné obrázky Unsplash/@eaterscollective, Unsplash/@shawnanggg
  • Jedna z najznámejších značiek rýchleho občerstvenia na svete je na predaj
  • Išlo by o jeden z najväčších obchodov v odvetví rýchleho občerstvenia

Jedna z najznámejších značiek rýchleho občerstvenia na svete potvrdila, že je na predaj. Spoločnosť Subway vo vyhlásení uviedla, že jej akcionári už „skúmajú možný predaj“.

Podľa portálu CNN najala 58-ročná spoločnosť však varovala, že „žiadny náznak načasovania alebo záruky, že dôjde k predaju“ zatiaľ nemá. Vo vyhlásení spoločnosti síce nebola uvedená žiadna cena, no odhaduje sa, že Subway by mohol byť ocenený na viac ako 10 miliárd dolárov.

Mega obchod

Oznámenie sa dostalo na verejnosť iba mesiac po tom, čo Wall Street Journal zverejnil správu, že legendárny reťazec rýchleho občerstvenia skúma možnosti predaja.

V prípade, že by sa predaj naozaj uskutočnil, išlo by o jeden z najväčších obchodov v odvetví rýchleho občerstvenia.

V posledných rokoch cena spoločnosti Subway narástla vďaka vylepšeným menu, renovácii obchodov a medzinárodnému rastu. Súkromne vlastnená spoločnosť okrem toho nedávno uviedla, že jej tržby v predajniach v Severnej Amerike vzrástli minulý rok rok po otvorení o 7,8 % v porovnaní s rokom 2021. Konkrétne čísla Subway neodhalil.

Pre spoločnosť bol vrcholom aj jej digitálny rast. Predaje, ktoré uskutočnila prostredníctvom jej aplikácií alebo služieb tretích strán, sa v porovnaní s rokom 2021 zdvojnásobili. 

Minulý rok vzrástla spoločnosti aj jej medzinárodná pôsobnosť, keď otvorila viac ako 750 reštaurácií. Tento krok výrazne prispel k jej globálnemu nárastu predaja.

Nové krájače

Spoločnosť okrem iného rozbieha vo všetkých obchodoch tento rok nové krájače mäsa. Ide o prudký obrat, keďže doteraz mala nakrájané mäso vopred doručované.

„Boli sme jednou z mála pobočiek, ktoré nekrájali v reštaurácii. Nielenže hosť lepšie vníma, že vidí pekné, nadýchané mäso, ale ušetríme veľa peňazí, keďže sme platili veľa peňazí za to, aby sme ho dali naporciovať niekde inde,“ uviedol pre CNN generálny riaditeľ Subway John Chidsey.

Krájanie mäsa
zdroj: Unsplash/José Ignacio Pompé

Všetky úspory budú následne reinvestované do nadchádzajúcich zmien ponuky, ktorých uvedenie je naplánované na tohtoročné leto. 

Miliardový dar

Ako sme ťa prednedávnom informovali v predchádzajúcom článku, zakladateľ siete Subway Peter Buck venoval celý svoj podiel charite. Dar má mať podľa odhadov hodnotu najmenej piatich miliárd dolárov.

Subway zostal od svojho vzniku v rukách rodiny. Ako informuje portál Yahoo Finance, veľkú časť podnikania má teraz vlastniť súkromná charitatívna organizácia Petra a Lucie Buck, ktorá bola založená v roku 1999.

Charitatívna organizácia podporuje celý rad rôznych projektov od vzdelávania až po žurnalistiku. Ako odhadol americký Forbes, rodina tejto nadácii venovala už najmenej 580 miliónov dolárov.

„Dr. Buck naplánoval tento veľkorysý odkaz už pred viac ako desiatimi rokmi ako posledný kus svojho filantropického plánu vybudovať z PCLB inštitúciu určenú na podporu najlepších vlastností ľudskej povahy,“ uviedla organizácia.

„Dar umožní nadácii významne expandovať svoje filantropické úsilie a ovplyvniť tak životy mnohých, vrátane podpory vzdelávania študentov, o ktorých sa Peter Buck toľko zaujímal,“ informovala jej výkonná riaditeľka Carrie Schindele.

Zdroje: CNN, SIU

Najnovšie videá

Trendové videá