Legendárny magazín Rolling Stone má nového väčšinového majiteľa. Podiel ho stál desiatky miliónov
- Snáď najznámejší časopis, ktorý je na trhu už pol storočia, má nového väčšinového majiteľa
- Pôvodní zakladatelia zostávajú, no 51 % bude vlastniť Penske Media Corporation
- Penske Media vlastní ďalšie známe tituly, ako Variety, WWD a Deadline
- Snáď najznámejší časopis, ktorý je na trhu už pol storočia, má nového väčšinového majiteľa
- Pôvodní zakladatelia zostávajú, no 51 % bude vlastniť Penske Media Corporation
- Penske Media vlastní ďalšie známe tituly, ako Variety, WWD a Deadline
Legendárny časopis Rolling Stone je na trhu už 50 rokov a za jeho zrodom stojí rodina Wennerovcov. Tí dostali pod svoje krídla prestížnych hudobných kritikov a na titulke sa okrem skvelých hudobníkov objavujú aj známe tváre spoločenského sveta – pápež, prezidenti alebo herci. Aj napriek svojej histórii a kamennej základni fanúšikov, sa však časopis dostal do finančných problémov a zakladateľom nezostalo nič iné, než svoj úspešný titul pred časom ponúknuť na predaj.
V súčasnosti je jasné, že novým väčšinovým majiteľom Rolling Stone sa stala spoločnosť Penske Media Corporation, ktorá má pod svojimi krídlami ďalšie úspešné tituly, ako Variety, Women´s Wear Daily alebo Deadline či Robb Report. Tí získali v spoločnosti podiel 51 %, zatiaľ čo ďalších 49 % patrí spoločnosti BandLabs Technologies so sídlom v Singapure, ktorá podiel kúpila len minulý rok za 40 miliónov dolárov, no celý časopis vlastniť odmietla. Finančnú stránku obchodu sa rozhodli obe strany nekomentovať, no odborníci odhadujú výšku ceny podielu na neuveriteľných 100 miliónov dolárov.
Dobrou správou pre fanúšikov hudobného magazínu je, že spoluzakladateľ Jon Wenner zostáva na svojej pozícii riaditeľa redakcie a jeho syn Gus si zachová pozíciu COO. O kúpu väčšinového podielu sa údajne zaujímala aj ďalší podnikatelia. Napríklad producent Irving Azoff alebo CEO Bustle magazine, Bryan Goldberg. Tí sa údajne k časopisu nedostali preto, že nemajú s biznisom, ktorého hlavnými výnosmi sú aj po rokoch peniaze získané s predaja printovej verzie, žiadne skúsenosti a nemuselo by to dopadnúť dobre. Niekoľko miliónov nadšencov totižto každý mesiac čaká na svoj čerstvý výtlačok.
A čo o predaji povedal jeden zo zakladateľov, Jon Wenner? „Som hrdý na to, čo sme za 50 rokov dosiahli a viem, že Penske Media sú ideálnym partnerom na to, aby uspeli v dnešnom mediálnom svete.“
Zdroj: fortune.com, latimes.com
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy