Letné novinky v Startitup Group: Odzadu prešlo veľkými zmenami, Yimba do konca roka znásobí čísla
V Startitupe sme si počas letných mesiacov nielen oddýchli a načerpali sily na blížiacu sa predvianočnú sezónu, no tiež sme sfinalizovali niekoľko noviniek, ktoré našich partnerov budú zaujímať. Pripravili sme krátky prehľad s najdôležitejšími zmenami v našom portfóliu.
Novinky v skratke:
- Naša nedávna akvizícia, portál Yimba, chce do konca roka znásobiť čísla. Zvažujeme aj expanziu do iných miest
- Redesign webu Odzadu myslí aj na kvalitné SEO a rýchlosť načítania webu
- Odzadu má v portfóliu aj najsilnejší mediálny Instagram so ženským publikom (85 % ženy)
- Emefka spúšťa vlastný TikTok, na výkonnom kanáli už inzerovali Birell či Samsung
Pri portáli Yimba očakávame do konca roku násobne vyššie čísla. Cieľom je z portálu vytvoriť hráča číslo 1 v urbanizme, architektúre a developmente na Slovensku.
– Lukáš Gašparík, partner Startitup Group
Naše plány s prémiovým portálom Yimba
Nedávno sme oznámili akvizíciu portálu Yimba – mienkotvorného urbanistického portálu o Bratislave.
Aká je naša vízia pre Yimbu?
Ako cornerstone obsah a absolútny základ Yimba identifikujeme 4 piliere – urbanizmus, dizajn, development a architektúra.
Chceme, aby Yimba znásobila množstvo produkovaného obsahu, pričom si zachová vysokú kvalitu a nezameniteľnú úroveň odbornosti. S Yimbou budeme pracovať tak, aby neustále prinášala nové témy a prípadne sa z Bratislavy rozšírila až na celoslovenskú úroveň.
Plánujeme investovať viac energie do vlastných fotografií a nových typov článkoch – a väčšiu pozornosť budeme venovať aj cross-promu s inými
Ruka v ruke s tým prichádzajú nové reklamné formáty, ktoré bude možné využiť na zacielenie vysoko bonitnej A/A+ cieľovej skupiny. Pripravujeme nové formáty textovej reklamy a videoreklamy, ktoré predstavíme už čoskoro.
Spojenie Startitup s Yimba
„Portálu Yimba chceme pomôcť so sociálnymi sieťami, kde do konca roka očakávame násobne vyššie čísla. Naším cieľom je z Yimby spraviť hráča číslo 1 v urbanizme, architektúre a developmente na Slovensku,“ vysvetľuje plány na najbližšie mesiace partner Startitup Group Lukáš Gašparík.
Yimba má na svojich sociálnych sieťach unikátnu komunitu – a obsahovo aj publikom sa úplne odlišuje od štandardného mediálneho formátu. S novými prostriedkami bude mať Yimba výrazne širšie možnosti na expanziu.
Za portálom Yimba stojí urbánny geograf a nadšenec do Bratislavy Adrian Gubčo, ktorý akvizíciu vidí ako príležitosť výrazne zlepšiť produkciu a distribúciu kvalitného obsahu, čo bude priamo viesť k vyššej návštevnosti. „Prvýkrát sa Yimba od svojho vzniku personálne rozširuje – prijímame nových spolupracovníkov, vďaka čomu môžeme pracovať na nových témach, ktoré môžu ešte viac prispieť k rozvoju verejnej diskusie o budúcnosti Bratislavy a Slovenska.“
Portál sa čoskoro zaradí pod Startitup ako subdoména a tak budú jeho čísla dostupné aj v auditovanom meraní návštevnosti IABmonitor.
Info o publiku a návštevnosti →
Redesign webu a kvalitnejšie SEO: Novinky na Odzadu
Najrýchlejšie rastúci ženský web na Slovensku, Odzadu, sme v auguste predstavili v novom dizajnovom kabátiku. Na pozadí však prebehlo viacero významných zmien, ktoré je možné využiť vhodnou natívnou kampaňou.
- Výrazne sme zrýchlili web, čo má priamy vplyv na SEO výkonnosť domény – váš reklamný obsah na Odzadu sa tak bude v Google výsledkoch zjavovať častejšie a vyššie
- Na novom webe sú k dispozícii nové pozície pre natívne a PR články, vďaka čomu partnerom dodávame vyššiu vizibilitu ich kampaní
- Odzadu má novú tvár, ktorou je dobre známa influencerka Barb. Redakčný aj klientský obsah bude prezentovať na Instagrame a TikToku, čím ho ľudsky priblíži cieľovej skupine
- Info o publiku a návštevnosti →
Odzadu disponuje najväčším mediálnym Instagramom so ženským publikom na Slovensku. Príklady výtlaku na Instagrame Odzadu:
- Jeden platený post vám prinesie vyše 70-tisíc impresií
- Jednou platenou story môžete očakávať okolo 400 priamych preklikov
- Reklamné výstupy vám vieme na mieru pripraviť do niekoľkých dní
- Prečítajte si naše tipy na výkonnostné kampane na Instagrame →
Publikum verné značke Odzadu navyše za posledné roky „dospelo“ a dnes sa radí medzi produktívnu a kúpyschopnú cieľovú skupinu – až tretina čitateliek sa nachádza vo vekovej skupine 25 až 34 rokov, čo z portálu robí zaujímavú možnosť, ako spoločne osloviť mileniálov a Generáciu Z jednotnou komunikáciou.
Na portáli sú vám preto k dispozícii štandardné reklamné pozície v podobe priestoru pre bannerové, natívne či PR kampane. Okrem webu je možné nakupovať priestor aj na Instagrame či iných sociálnych sieťach.
TikTok je recept na optimálny pomer ceny a výkonu
Slovenské značky a inzerenti začínajú TikToku dôverovať čoraz viac, pre mnohých je však stále neobjavenou zlatou baňou.
Startitup má na TikToku zastúpenie predovšetkým svojím 760-tisícovým profilom, ktorý patrí do Top 5 najväčších slovenských TikTok účtov a je najväčším mediálnym TikTokom na Slovensku, pričom viac než 5-násobne predčí druhú priečku.
Zvýšiť svoju prítomnosť na TikToku odporúčame najmä značkám, ktorých cieľom je zapracovať na svojej vizibilite pre Generáciu Z. Vynikajúcim príkladom takejto spolupráce je napríklad 9-dielny TikTok seriál pre Slovenskú technickú univerzitu, zameranú na prijímanie nových študentov.
TikTok aj dnes stále ponúka výrazne vyšší priemerný zásah než iné sociálne siete, čo firmám dáva príležitosť komunikovať so zaujímavým pomerom cena/výkon. Spojenie sa so silnou značkou ako Startitup navyše znamená vyššiu kredibilitu a natívnosť výstupov, keďže produkciu pre vás kompletne zastrešíme in-house a publikujeme ju na našich profiloch.
Naše úsilie na TikToku aktuálne ešte znásobujeme a obsah začínajú tvoriť aj naše ďalšie portály. Úspešne sa nám darí budovať TikTok Emefka s výnimočnými dosahmi, ktorý už presiahol 50-tisíc followerov.
Pri Emefka volíme podobnú stratégiu, aká definovala aj raketový rast TikToku Startitup – obsah prezentuje sympatická influencerka Sandra Šimová, ktorá je afinitná k publiku a perfektne sa zhostila pozície tváre portálu.