Lidl dáva zbohom igelitkám. Reťazec vraj ušetrí 125 ton plastu ročne
- Na Slovensku ešte stále pripadá na jedného obyvateľa ročne oveľa viac plastových tašiek, ako je priemerná spotreba občana EÚ
- Už čoskoro bude malá plastová igelitka minulosťou v jednom zo slovenských reťazcov
- Túto informáciu oznámil reťazec Lidl na svojom Facebooku so slovami a obrázkom, že toto je posledná 9 centová igelitová Lidl taška
- Na Slovensku ešte stále pripadá na jedného obyvateľa ročne oveľa viac plastových tašiek, ako je priemerná spotreba občana EÚ
- Už čoskoro bude malá plastová igelitka minulosťou v jednom zo slovenských reťazcov
- Túto informáciu oznámil reťazec Lidl na svojom Facebooku so slovami a obrázkom, že toto je posledná 9 centová igelitová Lidl taška
Slováci už čoskoro v predajniach reťazca Lidl plastovú tašku na svoj menší nákup nedostanú. Reťazec totiž na svojom Facebooku oznámil, že s predajom najtenších igelitových tašiek končí. Túto informáciu sprevádza vizuál, na ktorom je zobrazená igelitka s logom a pri nej text, že toto je posledná 9 centová igelitová Lidl taška.
Reťazec tiež uvádza, že ročne tak životnému prostrediu ušetrí 125 ton plastu. Je pravda, že Slováci plastové tašky milujú, aj keď čoraz viac môžeme v uliciach a v obchodoch vidieť ľudí, ktorí si so sebou nosia vlastné nákupné tašky na viac použití. Na Slovensku však ešte stále na jedného človeka pripadá ročne až 466 tašiek, kým priemerná spotreba v EÚ je 200 tašiek na občana.
„Dlhodobo sa snažíme obmedzovať plasty v našich predajniach – do roku 2025 klesne ich objem o pätinu. Ďalším krokom bude vyradenie jednorazových plastových výrobkov zo sortimentu v priebehu budúceho roka,“ vysvetľuje na svojej facebookovej stránke Lidl.
Značka ďalej odkazuje svojim fanúšikom, že sa stále zamýšľa, komunikuje s dodávateľmi a snaží sa napredovať v otázke znižovania plastov. „Na životnom prostredí nám veľmi záleží, preto sme sa rozhodli obmedziť používanie plastov o 20 percent do roku 2025,“ uvádza spoločnosť Lidl.
Do konca roku 2019 plánuje prestať s predajom plastových výrobkov na jedno použitie ako sú slamky, jednorázové poháre a šálky, taniere, príbory a vatové tampóny s plastovou paličkou vo všetkých svojich predajniach na Slovensku. Tieto produkty plánuje reťazec nahradiť výrobkami z alternatívnych a recyklovateľných materiálov.
„V oblasti nášho strategického postoja k plastom sledujeme jasný prístup, ktorý hovorí: nahradiť – obmedziť – recyklovať. Rozhodnutím prestať predávať plastové výrobky na jedno použitie znižujeme objem plastov a prispievame tak k nášmu zlepšeniu v tomto smere,“ hovorí v tlačovej správe konateľ Lidl za oblasť nákup Martin Nagy.
Potraviny Yeme zaviedli „Ropné embargo“
Potraviny Yeme dokázali Slovákom, že životné prostredie im nie je ľahostajné už na jeseň tohto roku, keď vyhlásili tzv. ropné embargo, ktorým oznámili, že končia s plastovými sáčkami v obchode.
„Urobili sme ďalší krok. Rozhodli sme sa nahradiť všetky plastové tašky pochádzajúce z ropy a neobnoviteľných zdrojov ekologickejšími materiálmi. Odnosné igelitové tašky sme vyradili už dávnejšie a teraz prichádzajú na rad aj plastové sáčky na ovocie, zeleninu a pečivo, ktoré nahrádzame ich papierovou alternatívou. Okrem toho nahradzujeme aj plastové obaly na šaláty, ovocné šťavy a smoothies za bio plasty rastlinného pôvodu. Robíme to nie preto, aby ropným šejkom ostali len oči pre plač, ale najmä kvôli pocitu zodpovednosti, ktorý pociťujeme stále intenzívnejšie. Kvalita potravín totiž spočíva aj v ich ekologickej udržateľnosti. A so zmenami nekončíme,“ oznamuje na svojej stránke tím Yeme.
V Lidli si na menší nákup môžeš kúpiť papierovú verziu nákupnej tašky a tiež väčšiu plastovú tašku. Malé igelitové tašky má vo svojej ponuke naďalej Tesco či Kaufland, ktorý má však ekologickejšiu igelitovú tašku na viac použití.
Čítajte viac z kategórie: Biznis a startupy