Lidl plánuje modernizovať všetky predajne. Obrovské ambície chce naplniť ešte v tomto roku
- Pri menšom nákupe ti už nebudú rásť šedivé vlasy
- Reťazec Lidl totiž plánuje novinky vo všetkých predajniach
- Pri menšom nákupe ti už nebudú rásť šedivé vlasy
- Reťazec Lidl totiž plánuje novinky vo všetkých predajniach
Čakať v nekonečných radoch v potravinách aj napriek tomu, že v nákupnom košíku máš len dve veci, je nepríjemné. Mnohé obchodné reťazce sa tak rozhodli do predajní dať samoobslužné pokladne, ktoré sú pre mnohých nakupujúcich „spásou z nebies“.
Tento druh pokladníc môžeš používať vo viacerých obchodoch. Nájdeš ich napríklad v Tescu, Kauflande, COOP Jednote, Yeme, Kraji, no aj v niekoľkých predajniach Lidl.
Aktuálne v reťazci Lidl tieto pokladne nájdeš v 69 predajniach. Portál Živé.sk však informuje, že do konca roka bude týchto pokladníc 427. To znamená, že budú dostupné vo všetkých predajniach. V priebehu roka ich chce zaviesť do 95 predajní.
Samoobslužné pokladnice nepotešia len zákazníkov, ktorých nákupy budú trvať krajšie, spoločnosť vďaka nim ušetrí na personálnych nákladoch.
Slováci samoobslužným pokladniam neverili
Podľa informácií uvedených políciou na facebookovej stránke Hoaxy a podvody – Polícia SR hoaxeri opakovane šíria obavy o údajnej absolútnej kontrole, pričom tentokrát je cieľom obvinenie reťazca Tesco.
Na facebookovom profile s menom „Janka Olešová“ sa objavila správa tvrdiaca, že zamestnanci Tesca dostali pokyn zhora, aby neobsluhovali zákazníkov pri pokladniach a nútili ich používať samoobslužné pokladne. Autorka príspevku tvrdí, že tak môže dôjsť k zablokovaniu účtu.
Polícia v dôsledku toho spoločnosť Tesco ihneď kontaktovala. Odpoveď obdržala od PR manažérky spoločnosti Tesco Márie Zerzanovej.
„Spokojnosť našich zákazníkov je pre nás vždy na prvom mieste, a preto neustále pracujeme na zlepšovaní našich predajní a služieb. Väčšina zákazníkov si samoobslužné pokladnice obľúbila a aktívne ich využívajú, keďže im šetria čas a nemusia čakať v rade. Ušetrený čas zákazníkov máme podložený aj dátami, vykladanie a dokladanie nakúpeného tovaru prebieha aj pri štandardnej pokladni, ako aj pri samoobslužnej,“ uviedla PR manažérka.
Ďalej píše: „Pre zákazníkov je však vždy k dispozícii aj pásová pokladňa – v prípade, ak na menších obchodoch nie je práve asistent predaja pri tejto pokladni, stačí ho alebo vedúceho zmeny o otvorenie pokladne požiadať a medzičasom si zákazníci môžu vykladať nákup na pás. Súkromie a bezpečnosť našich zákazníkov sú pre nás na prvom mieste.“
„Pásové, ako aj samoobslužné pokladnice slúžia iba na skenovanie a evidenciu tovaru pri nákupe podľa platnej legislatívy, aby mohlo dôjsť k platbe za produkty. Obidva typy pokladní sú z tohto hľadiska rovnaké a nemajú schopnosť získavať osobné dáta zákazníkov. Pri našom podnikaní vždy dodržiavame platné právne predpisy a v prípade zavádzajúcich informácií, ktoré poškodzujú dobré meno spoločnosti Tesco, neváhame využiť všetky dostupné legálne prostriedky na našu obranu,“ dodáva Zerzanová.
Na základe tohto stanoviska polícia uviedla, že ide o absolútny hoax. Poukázala na to, že platba v samoobslužných pokladniach funguje úplne rovnako ako pri páse. Teda buď je to platba kartou, alebo v hotovosti. Nič viac. „Žiadnej absolútnej kontroly sa preto netreba báť,“ píšu muži zákona.
Zdroje: Živé, Facebook/Hoaxy a podvody – Polícia SR