Lidl predstavuje novinku. Chce ňou potešiť všetkých fanúšikov poctivého piva
- Väčšina z nich má pekný obal, nápaditý názov a špecifickú chuť
- Lidl začína predávať tie najlepšie pivá zo Slovenska a Česka
- Väčšina z nich má pekný obal, nápaditý názov a špecifickú chuť
- Lidl začína predávať tie najlepšie pivá zo Slovenska a Česka
Slováci často v obchodoch či podnikoch siahajú po zahraničných značkách pív, pritom sa to v našej krajine hemží lokálnymi remeselnými pivovarmi, ktorých výrobky stoja za to. Máme tu desiatky drobných aj väčších výrobcov, ktorí si zaslúžia priestor aj na pultoch veľkých obchodných reťazcov. Uvedomuje si to aj Lidl, ktorý teraz zákazníkom ponúkne výber chutných pivných kúskov.
„Lidl je známy tým, že našim zákazníkom ponúkame v rámci našich akčných ponúk vždy niečo zaujímavé, možnosť spoznať nové produkty a nové chute vo vysokej kvalite a za skvelú cenu. Zároveň nám záleží na podpore slovenských dodávateľov a regiónov, ktoré sme aj touto ponukou chceli predstaviť našim zákazníkom,“ hovorí Tomáš Bezák, vedúci úseku komunikácie Lidl.
Objasňuje tiež, že predošlé roky negatívne ovplyvnené pandémiou boli pre slovenských dodávateľov náročné a aj takýmto spôsobom sa im reťazec snaží podať pomocnú ruku.
Podľa údajov Štatistického úradu spotreba piva, nášho tradičného nápoja, klesá. Kým ešte v roku 1990 predstavovala takmer 100 litrov na osobu ročne, podľa posledných údajov klesla o 27 % na približne 68 litrov.
Precízny výber
Pri výbere dodávateľov diskont zohľadňuje kvalitu produktov a schopnosť dodať požadované množstvá. Remeselné pivá, ktoré si v Lidli môžeš kúpiť, sú zo Slovenska a ponuku dopĺňajú aj pivá z Česka.
„Zákazníci sa stále najviac orientujú na klasickú ponuku pív, touto akciou sme im však chceli predstaviť širšiu paletu značiek a chutí.“
V tejto akcii je v ponuke celkovo 29 pív. Medzi nimi sú slovenské remeselné pivá – Karpat a Kaltenecker a tiež značky Martiner, Urpiner, Pardubický Porter, Budvar, Gambrinus, Velkopopovický Kozel, Kuršovice, Staropramen, Steiger, Smädný mních, Ostravar, Šariš, Radegast a Zlatý Bažant.
„Pôjde o výber tých najlepších pív zo slovenskej a českej produkcie.“
„Nebránime sa spolupráci so žiadnym dodávateľom, ktorý dokáže splniť naše požiadavky na kvalitu, pravidelnosť dodávky a ponúkne konurencieschopnú cenu. Pre dodávateľov, ktorí nám nedokážu dodávať pravidelne, slúžia práve takéto akcie.“
Lidl zároveň stále hľadá slovenských dodávateľov, s ktorými by mohol nadviazať spoluprácu. „Na našej stránke je dostupný formulár na prihlásenie sa. V predošlom obchodnom roku sme zvýšili počet našich slovenských dodávateľov o štvrtinu, ktorým sme za ich výrobky zaplatili o 16 % viac než v predošlom roku.“
Podpora dodávateľov zo Slovenska
O podpore slovenských potravinárov hovoria všetky obchodné reťazce. Podstatnejšie než marketing sú však reálne dáta. V minulom obchodnom roku zaplatil Lidl slovenským dodávateľom za ich výrobky 450 miliónov eur v nákupných cenách.
Podiel potravín od slovenských dodávateľov na jeho pultoch dosiahol 36 %, suverénne najviac spomedzi všetkých krajín pôvodu. Na druhom mieste skončili s veľkým odstupom českí dodávatelia, tretí boli Nemci.
Ľudia si tiež obľúbili tematický týždeň s názvom „Vyrobené na Slovensku“.
„Ponuka Vyrobené na Slovensku je stálou súčasťou našich tematických týždňov, zákazníci sa na ňu môžu tešiť viackrát ročne. Skvelé je, že táto akcia je obľúbená aj v susednej Českej republike. Podobne aj výrobky našej privátnej značky Slovenskô predávame doma na Slovensku, ale aj v zahraničí,“ povedal Matej Prochotský, obchodný riaditeľ Lidl Slovenská republika zodpovedný za akčné ponuky.
Šancu odprezentovať sa a osloviť zákazníkov naprieč celým Slovenskom, vo všetkých 155 predajniach diskontu, dostanú aj dodávatelia, ktorí nemajú dostatočnú kapacitu na celoročnú spoluprácu.
„Lidl je veľmi seriózny partner, ktorý je síce pri vyjednávaní cien veľmi náročný, ale čo sa týka platenia, je stopercentný. Je to taká spolupráca, akú hľadáme,“ doplnil Jozef Mikuš, majiteľ JM Vinárstvo Doľany.
Podobne sa vyjadril aj Vladimír Hatok, obchodný riaditeľ Minerálne vody, a. s., ktorý uviedol: „Spoločnosť Lidl je férový partner. Keď sa urobia dohody, tieto aj platia a je ochotný pomôcť s predajom aj nad rámec toho, čo je dohodnuté.“
70 miliónov eur v nákupných cenách
V obchodnom roku 2021 vyviezlo 64 slovenských dodávateľov svoje výrobky do 28 krajín, v ktorých Lidl pôsobí. Na zahraničných pultoch diskontného reťazca tak skončili stovky rôznych druhov produktov spod Tatier a hodnota tohto exportu prekročila 70 miliónov eur v nákupných cenách.
Vďaka Lidlu a jeho dodávateľom putuje syr nivového typu do Lotyšska, sušené ovocie do Litvy, slovenské údeniny do Anglicka, slivovica do Nemecka či Dánska, bryndza do Maďarska a tofu napríklad do Chorvátska, Fínska či Rumunska.
Medzi najväčších exportérov patria spoločnosti Agrofarma, Alfa Bio, Mecom, Metsa Tissue, Pierre Baguette, SHP Harmanec či Tatranská mliekareň.
„Spolupráca s Lidlom je pre nás dôležitá. Priniesla nám stabilitu v produkcii a aj v cenách. O spoluprácu sme sa snažili my, pretože Lidl považujem za symbol čerstvosti. Spoluprácu hodnotím ako výbornú,“ povedal Peter Molnár, majiteľ Agro Tomašová.