Lidl prvýkrát v histórii odštartoval predaj výnimočného produktu, aký by si tu nečakal
- Diskont nadviazal novú dôležitú spoluprácu
- Podáva pomocnú ruku obľúbenému občianskemu združeniu ČERVENÝ NOS Clowndoctors
- Diskont nadviazal novú dôležitú spoluprácu
- Podáva pomocnú ruku obľúbenému občianskemu združeniu ČERVENÝ NOS Clowndoctors
Počas 20 rokov pôsobenia na Slovensku sa zdravotní klauni stali už pravidelnou a samozrejmou súčasťou detských oddelení nemocníc. Treba však podotknúť, že napriek bielemu plášťu a klaunským menám s titulom doktor či sestra sa zdravotní klauni nestavajú do pozície skutočných lekárov.
Prostredníctvom smiechu neliečia doslovne, avšak smiech a humor využívajú na podporu psychickej pohody, uvoľnenia stresu a úzkosti, deti pri nich zabúdajú na bolesť aj strach. Aj preto ich mnohí lekári považujú za partnerov, ktorí pomôžu napríklad pred operáciou dieťa (aj rodičov) uvoľniť. A smiech a psychická pohoda môže podporiť v mnohých prípadoch aj samotný liečebný proces.
Ich misiu šíriť radosť, smiech a nádej môžeš teraz ľahko podporiť aj ty.
Od 27. mája až do 9. júna si môžeš v ktoromkoľvek Lidli zakúpiť základnú pracovnú pomôcku zdravotných klaunov – červený penový nos.
„Veľmi si vážime rozhodnutie spoločnosti Lidl podporiť misiu nášho združenia a vytvoriť v predajniach po celom Slovensku priestor na predaj penových červených nosov. Hoci je červený nos najmenšia maska na svete, naši zdravotní klauni po jeho nasadení dokážu aj na miestach, kde by ste to nečakali, veľkú vec – vyvolať radosť a smiech. A netreba veľa, aby sa k tomu zapojili aj zákazníci Lidla – keď si kúpia v predajni penový červený nos, urobia radosť sebe či svojmu blízkemu a zároveň svojím 1 eurom prispejú aj oni k šíreniu radosti a smiechu na detských oddeleniach nemocníc po celom Slovensku,“ vysvetlila Katarína Kouřilová, riaditeľka pre darcovstvo a strategickú komunikáciu OZ ČERVENÝ NOS Clowndoctors.
Hlavnou tvárou kampane „Hrdo nos nos“ je Miroslav Noga.
„Humor je vážna vec a u kolegov zdravotných klaunov to platí dvojnásobne, preto ich úprimne obdivujem. Zdravie sa nedá kúpiť, ale smiech dokáže zázraky, lieči a predlžuje život. Doprajme ho teda aj deťom na nemocničných lôžkach, ktoré čakajú na kúsok nádeje a radosti zo života,“ odkázal Noga.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Cieľ je jasný – získať prostriedky na organizáciu 365 klauniád. Ide spravidla o klaunskú návštevu, ktorú realizuje od izby k izbe dvojica zdravotných klaunov na jednom alebo viacerých oddeleniach nemocnice alebo v seniorskom zariadení. 1 klauniáda trvá štandardne približne 2-3 hodiny.
Pri špeciálnych programoch pod klauniádou rozumieme napr. 1 návštevu domácnosti s chorým dieťaťom, 1 dopoludnie venované odprevádzaniu detí na operácie, 1 deň nácviku s deťmi pri programe Cirkus Paciento a podobne.
„Zdravotných klaunov tu vždy radi vítame, lebo sú veľkou podporou v našej práci s pacientmi. Považujem ich návštevy za formu psychoterapie pre našich pacientov. Ale sú tiež rozptýlením a inšpiráciou pre personál,“ hovorí Martina Dubovcová, vedúca sestra na Psychiatrickej klinike, UN Martin.
„Dcérka bola 3 týždne hospitalizovaná s ťažkým ochorením, ktoré, bohužiaľ, sprevádzali aj bolesti. Dlhé dni som videla dcérku ležať bez nálady, bez úsmevu. Až prišiel deň, kedy prišla prvá klaunská návšteva. Vyvádzali, šaškovali, rozveseľovali moju dcérku – a ona sa prvýkrát od hospitalizácie smiala. Keby len smiala, rehotala sa od srdca a mne sa naplnili oči slzami od dojatia, že ju opäť vidím smiať sa. Za mesiac hospitalizácie ju prišli navštíviť viacerí, každá jedna návšteva bola plná smiechu, radosti. Verím tomu, že jej to pomohlo zvíťaziť nad chorobou,“ hovorí Andrea Pastirčáková, mama pacientky.
História zdravotných klaunov sa začala písať v roku 1986 v New Yorku, keď Michael Christensen prišiel s nápadom pravidelných návštev klaunov na detských lôžkových oddeleniach. Stalo sa tak v presbyteriánskej nemocnici v New Yorku a práve tu sa po prvýkrát na svete overila táto myšlienka v praxi. Zistilo sa, že pravidelné návštevy klaunov prispievajú k zlepšeniu psychického, a teda aj celkového zdravotného stavu pacientov. Založil organizáciu Big Apple Clown Care Unit, ktorá už združovala profesionálnych zdravotných klaunov.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
„Radosť pre nás znamená naozaj veľa, pretože s úsmevom je život úplne iný a práca ide od ruky. O smiech a dobrú náladu sa chceme podeliť aj s našimi zákazníkmi a zákazníčkami, preto sa veľmi tešíme z tejto skvelej spolupráce. Prajeme si, nech si čo najviac ľudí nasadí červené nosy, ktoré sú ešte silnejšie než čarodejnícke paličky – úspech je totiž garantovaný,“ uzavrel Tomáš Bezák, vedúci úseku komunikácie Lidl Slovenská republika.
Zdroje: Lidl, ČERVENÝ NOS Clowndoctors